Film om dykning.
Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 18-11-07 18:41

Hej i gruppen.

Er der nogen der kender nogle film om dykning? Jeg tænker ikke på
spillefilm, men mere om alm. "hverdagsdyk" hvis man kan kalde det, det.

--
Mvh. Jørgen Nielsen.
Fjern nomorespam ved svar på E-mail.

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 18-11-07 18:44

"Jørgen Nielsen" <longhorn_1969nomorespam@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej i gruppen.
>
> Er der nogen der kender nogle film om dykning? Jeg tænker ikke på
> spillefilm, men mere om alm. "hverdagsdyk" hvis man kan kalde det, det.

Jeg glemte at skrive, at det er DVD eller VHS film, ikke film der kan ses på
nettet.

Fra : Seerup

Dato : 20-11-07 16:02

| Jeg glemte at skrive, at det er DVD eller VHS film, ikke film der kan ses på
| nettet.

Du kan jo starte med boksen med Jacques Cousteau (f.eks:
http://www.imusic.dk/item/0012569692367/jacques-cousteau-2005-jacques-cousteau-odyssey-complete-series-dvd)
den kan anbefales - de' ren nostalgi.

Seerup

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 21-11-07 17:28

"Seerup" <seerup@a_a_l_b_o_r_g_dyk.dk> skrev i en meddelelse
> Du kan jo starte med boksen med Jacques Cousteau (f.eks:
> http://www.imusic.dk/item/0012569692367/jacques-cousteau-2005-jacques-cousteau-odyssey-complete-series-dvd)
> den kan anbefales - de' ren nostalgi.

Gode gamle Jacques, jeg kan huske ham som lille dreng. Lever han endnu?
Den samling ser eller god ud. Jeg kan se at der også er en anden
http://www.softxchange.dk/docs/site/stock/showStockItem.asp?MediaID=224126
kender du den, og er der noget ved den? Tak for svar.

Fra : Seerup

Dato : 22-11-07 16:07

> [...]
| http://www.softxchange.dk/docs/site/stock/showStockItem.asp?MediaID=224126
| kender du den, og er der noget ved den? Tak for svar.

Selv tak.
Cousteau døde 25. juni 1997, 87 år gammel (født 11. juni 1910)
(http://da.wikipedia.org/wiki/Jacques-Yves_Cousteau).
Kender desværre ikke den anden box. Måske det er den, der indeholder afsnittet
om da han "genfandt" Thistlegorm?

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 22-11-07 18:35

"Seerup" <seerup@a_a_l_b_o_r_g_dyk.dk> skrev i en meddelelse
> Kender desværre ikke den anden box. Måske det er den, der indeholder
> afsnittet
> om da han "genfandt" Thistlegorm?

Det er muligt. Kendte det ikke, før jeg "googlede" lidt. Men det virker som
et interessant vrag.

Fra : Kirsten

Dato : 25-11-07 22:17

Filmen hvor han "genfinder" Thistlegorm hedder
The Silent World (Le Monde du Silence).

Den udkom omkring 1956!! og er baseret på en
bog med samme titel.

Filmen skulle efter sigende være i en af de bokse,
som Seerup henviser til.

Så den selv som barn for maaaaaaange år siden og
var dybt facineret. Bogen er også god, men husk nu
at den kære forfatter var en forretningsmand, så den
skal nok sluges med en hel del salt

Men underholden - det er den.

/Kirsten

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 27-11-07 17:41

"Kirsten" <1HTXkirsten-je@aalborgdyk.dk(fjern 1HTX)> skrev i en meddelelse
> [...]
> var dybt facineret. Bogen er også god, men husk nu
> at den kære forfatter var en forretningsmand, så den

Ok, Jeg vil prøve at søge efter den. Tak for svar

Fra : Peter Rønnehøj Hanse~

Dato : 22-11-07 18:45

Hej Jørgen

Jeg har selv kigget på Cousteau filmene men pas lige på at du kan spille
dem, de udgives i region 1 format som er tilegnet USA og Canada, det skal
dog siges at mange billige DVD afspillere godt kan accepterer region 1
formatet. Ellers findes Den blå planet som udlejningsfilm på landets
biblioteker.

Peter R. Hansen

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 27-11-07 17:40

"Peter Rønnehøj Hansen" <peter-alting@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> dog siges at mange billige DVD afspillere godt kan accepterer region 1
> formatet. Ellers findes Den blå planet som udlejningsfilm på landets

Jeg har været nede på biblioteket og er blevet skrevet op til den blå
planet. Tak for svar

Fra : Johanna

Dato : 06-12-07 11:56

Hej Jørgen

Jeg ved ik hvad du skal bruge det til, men hvis det f.eks. skal spille
i baggrunden, så findes der en del film om undervandslivet i
Oosterschelde og den nederlandske del af Vesterhavet. De er bare
indtalt på nederlandsk...

Johanna