Våddragt er den pengene værd?
Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 11-11-07 19:26

Hej i gruppen.

Jeg har kigget på denne våddragt på qxl
http://my.qxl.dk/accdb/viewItem.asp?IDI=521370476&ListingType=0&ListingSort=1&PageNr=1&Catg=10031&ArticleType=0&LanguageNr=12&ArticleCondition=-1
er den pengene værd. Jeg synes det lyde lidt for billigt, når man
sammenligner priser andre steder på nettet.

--
Mvh. Jørgen Nielsen.
Fjern nomorespam ved svar på E-mail.

Fra : kontakt@larssoerense~

Dato : 11-11-07 20:03

On 11 Nov., 19:26, "Jørgen Nielsen"
<longhorn_1969nomores...@hotmail.com> wrote:
> [...]
> er den pengene værd. Jeg synes det lyde lidt for billigt, når man
> sammenligner priser andre steder på nettet.

Jeg kender ikke mærket men har en mares våddragt til salg hvis du
skulle være interesseret og har også en annonce lige under din

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 13-11-07 18:05

<kontakt@larssoerensen.dk> skrev i en meddelelse

Jeg kender ikke mærket men har en mares våddragt til salg hvis du
skulle være interesseret og har også en annonce lige under din

Jeg så den godt, men jeg kan ikke passe den. Jeg er 186 cm høj. Tak for
svar.

Fra : Johnny Christensen

Dato : 11-11-07 20:14

"Jørgen Nielsen" <longhorn_1969nomorespam@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> er den pengene værd. Jeg synes det lyde lidt for billigt, når man
> sammenligner priser andre steder på nettet.

I hushandel er der 3 ting der tæller. Beliggenhed, beliggenhed &
beliggenhed.
Ved en våddragt er det pasform, pasform & pasform

Hvis den passer _dig_ så er den alle 740kr værd, hvis ikke så er den komplet
værdiløs.
Så hvis du kan afprøve pasformen, køber du ikke i blinde.
Se efter hvordan syningerne er lavet, lorteprodukter er syet hele vejen
igennem og laver derfor 1000 små kanaler hvor det kolde vand kan flowe ind
og ud. Gode dragter er syet i overfladen og forlader sig typisk på limet
flade for at holde neoprenen sammen "længere inde"

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 13-11-07 18:06

"Johnny Christensen" <johnny_chri@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> I hushandel er der 3 ting der tæller. Beliggenhed, beliggenhed &
> beliggenhed.
> Ved en våddragt er det pasform, pasform & pasform

Ok, hehe.

> [...]
> og ud. Gode dragter er syet i overfladen og forlader sig typisk på limet
> flade for at holde neoprenen sammen "længere inde"

Tak for et par råd. Jeg må finde ud af om jeg kan sende den retur, hvis den
ikke passer.

Fra : Ukendt

Dato : 12-11-07 16:38

Så vidt jeg kan se sidder lynlåsen på forsiden af dragten. Det kan se ret
morsomt ud når folk forsøger at vride sig ud af en heldragt med lynlås
foran. Jo bedre dragten sidder, jo sværere er det at få den af. Så hvis du
anskaffer dig sådan en dragt skal du sørge for at være flink mod din body -
du får nemlig brug for pågældende når dragten skal af.

Personligt vil jeg anbefale en dragt med lynlås bagpå.

--
Marten Ølgaard

http://www.comonto.dk
http://www.beerrater.dk
http://www.b2net.dk

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 13-11-07 18:11

"Marten Ølgaard" <moesnabelacomontodotdk> skrev i en meddelelse
> [...]
> anskaffer dig sådan en dragt skal du sørge for at være flink mod din
> body - du får nemlig brug for pågældende når dragten skal af.

Jeg troede det var nemmere når den sad foran. Jeg spurgte min
dykkerinstruktør i går, han sagde at det var meget besværligt, når den sad
bag på.
Måske der er andre der har erfaringer med det?

Hvordan er det med en hætte på, er det noget du vil anbefalde?

> Personligt vil jeg anbefale en dragt med lynlås bagpå.
Ok. Tak for svar.

Fra : jenspolsen@hotmail.c~

Dato : 13-11-07 22:33

On 13 Nov., 18:10, "Jørgen Nielsen"
> [...]

> bag på.
> Måske der er andre der har erfaringer med det?

Lynlås bagpå=besværligt når den skal på, fedt når den skal af.
Lynlås foran=fedt når den skal på, besværligt når den skal af.

Så det er er spørgsmål om et valg mellem to onder. Men jeg må så sige,
at jeg aldrig har set, at folk ikke selv kunne tage en dragt på som
havde lynlås bagpå.
Derimod findes der eksempler på, at folk ikke selv kan få deres dragt
af igen når lynlåsen sidder foran. Du kan så være heldig af have
skuldrer hvor dragten lige glider ned, men det er vi ikke alle der
har, - så har vi til genglæde glæden af efter dykket uden at være
frække at kunne spørge en meddykker om vedkommende "lige vil hjælpe
een med at rive den af"

Jens Olsen

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 15-11-07 18:40

<jenspolsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Hej Jens.

Tak for dit svar. Det ser ud til at, det er en lille smule mere fordel at
have den bag på.

Fra : Ruth Kjær

Dato : 15-11-07 22:45

> Hej Jens.
>
> Tak for dit svar. Det ser ud til at, det er en lille smule mere fordel at
> [...]
Hej Jørgen

De fleste våddragter er vist med ryglynlås - så det er de fleste vant til.

Min våddragt er med frontlynlås og den fungerer helt fin. Så jeg tror ikke,
at du skal lægge det store i det, hvis bare dragten sidder godt på dig.

De bedste hilsner

Ruth

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 20-11-07 17:01

"Ruth Kjær" <ruth@dacor.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Min våddragt er med frontlynlås og den fungerer helt fin. Så jeg tror
> ikke, at du skal lægge det store i det, hvis bare dragten sidder godt på

Hej Ruth.

Næ, du har nok ret. Jeg prøver at og ser hvad der passer mig bedst. Tak for
svar.

Fra : Maiken & Claus

Dato : 20-11-07 22:00

Hej Jørgen.

Efter jeg havde gennemført cmas* , havde jeg følgende krav til en våddragt.

- Fast hætte -- Jeg syntes det var irriterende/svært at få den løse hætte
til at sidde ordentligt uden hjælp.Og så bliver hætten ikke væk :)
- Lynlås foran -- For at kunne tage trykket fra halsen når man sidder i
RIB´en eller bare venter på næst dyk.

Jeg endte med at købe en Beuchat Focea Comfort 2 , og har bestemt ikke
fortrudt.
Efterfølgende fandt jeg ud af at der er meget stor forskel på smidigheden i
de materialer dragterne er lavet af.
Den elevdragt jeg havde på i starten , var stiv om et brædt i forehold til
den jeg har købt.

Eneste minus er som Jens skriver , når den skal af.
Det kan godt lade sig gøre , men det er nemmere hvis der er en der holder i
skuldrene.

Fra : Maiken & Claus

Dato : 20-11-07 22:02

MvH

Claus

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 21-11-07 17:16

> [...]
>
> Eneste minus er som Jens skriver , når den skal af.
> Det kan godt lade sig gøre , men det er nemmere hvis der er en der holder

Beuchat Focea Comfort 2, ser ellers lækker ud. Jeg kan bare ikke finde den
nogen steder og danske sider, når jeg søger på Google. Ja, det er nok ikke
deluxe udgaver de har sådan nogle steder. Var det i en dykkerklub du
gennemførte cmas*?
Tak for svar.

Fra : Claus Lund

Dato : 21-11-07 19:01

Jeg har købt dragt og kursus hos www.dkdiver.dk i Roskilde.
Og de har den vist stadig.

http://www.scubastore.com/product.asp?pais=Denmark&idioma=eng&id_familia=12&id_subfamilia=novedades&id_modelo=5122&id=53&marca=BEUCHAT&desde=0

Scubastore har haft den, men jeg kan kun finde den med løs hætte nu.

-

Jeg har bestilt den 5mm overshorty der passer til, fordi jeg syntes det er
liiige koldt nok nu.
Men min makker der har en dragt magen til , kan godt holde varmen i 6-9
grader "varmt" vand.

Fra : jenspolsen@hotmail.c~

Dato : 20-11-07 09:33

On 15 Nov., 22:44, "Ruth Kjær" <r...@dacor.dk> wrote:

> [...]
> at du skal lægge det store i det, hvis bare dragten sidder godt på dig..

Ud fra navnet vil jeg da gætte på at du er kvinde, og derfor måske
ikke har problemet med frontlynlås i samme grad som mænd. Der er
nemlig det at få dragten ud over skuldrene der er problemet, så der
kan jo godt være en kønsforskel på hvor godt frontlynlås fungerer.

Jens Olsen

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 21-11-07 17:09

[...]

Jørgen, ligner det et navn til en kvinde? Eller er det navnet på våddrageten
du mener? Men jeg er altså en mand
Men eller tak for svar