Fortsat - trimix på luftcomputer
Fra : Henrik Jensen

Dato : 06-11-07 18:59

Den er blevet noget rodet den gamle tråd, så er der nogen der vil
svare på mit spørgsmål, så er det her.

Jeg skrev:

Nå, det der startede denne tråd blev ikke aktuelt alligevel, turen
blæste væk.

Det er stort set de samme der svarer og åbenbart ved I en hel masse
om
trimix, tabeller osv. Kunne de høje herrer ikke poste lidt af jeres
logbog. Kunne godt tænke mig at vide hvor meget I dykker og hvor,
dybde og destination og gas, de sidste par måneder (ikke dig Manley,
ved godt hvad du går og laver

Mvh.
Henrik

Fra : Henrik Manley

Dato : 06-11-07 19:30

>dybde og destination og gas, de sidste par måneder (ikke dig Manley,
>ved godt hvad du går og laver

Øøøvvv! Jeg kan ellers blære mig med en masse dyk i trykkerdammen......

--
Henrik Manley
m@nley.dk http://bends.dk

Fra : Johnny Christensen

Dato : 06-11-07 22:17

"Henrik Manley" <m@nley.dk> skrev i en meddelelse
> Øøøvvv! Jeg kan ellers blære mig med en masse dyk i trykkerdammen......

Du er ikke den eneste
Når vejret er elendigt, så man trøstedykke

Fra : Johnny Christensen

Dato : 06-11-07 22:19

"Johnny Christensen" <johnny_chri@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Når vejret er elendigt, så man trøstedykke

Og dansk er en svær språk ja

Fra : Henrik Jensen

Dato : 06-11-07 19:39

Nå ja, jamen så kom da med dem...! Men nu var det mest for at høre
trimixdykkerne..

Henrik

Fra : Jesper Munk

Dato : 06-11-07 22:18

Hej Henrik.
Jeg fører ikke logbog og da det har været en LORTE sæson mht. vejret tror
jeg ikke, at det er blevet til mere end 25 dyk på 42m +
Ja det er der, jeg går over til trimix
Bruger iøvrigt GAP og 0,20/0,90 i GF. Og det er jeg ikke død af endnu. men
vil da godt opfordre dig til tage et trimix kursus.
Du lærer jo meget andet end deco tabeller.........
mvh Jesper

Fra : Henrik Jensen

Dato : 07-11-07 12:36

Hej Jesper

Lorte vejr?

Jeg har sejlet over 50 ture i år, 2200 sømil... så helt dårligt vejr
kan kan det jo ikke ha været.. Ingen trimixdyk og så længe der er så
mange fine vrag der skal undersøges nærmere indtil 50m, så klarer jeg
mig fint på luft og accelereret deko indtil videre.

Mvh.
Henrik

Fra : Johnny Christensen

Dato : 07-11-07 14:51

>Jeg har sejlet over 50 ture i år, 2200 sømil... så helt dårligt vejr
>kan kan det jo ikke ha været..

Hvor mange af disse ture har været i Øresund?

Fra : Sten Nordstrøm

Dato : 07-11-07 16:24

Du kan jo godt se hvad der sker hvis du tager et trimix kursus, så lad
heller være med det.

Sten

Fra : Jesper Munk

Dato : 07-11-07 16:50

Hej Henrik.
Ja nu dykker jeg primært ud for Bornholm og da østersøen er noget anderledes
end andre steder har det ikke blevet til helt så meget i år.
Du må regne med, at er der bølger på mere end 1m (og det er der når det
blæser mere end 5m/s) sejler jeg ikke 5-10 mil i en Rib
Jeg kan ikke, i min dykkerkarriere, huske at der har været så få dage hvor
det har blæst mindre, end i år.....

Fra : Poul Olesen

Dato : 07-11-07 14:54

Henrik Jensen skrev den 06-11-2007 18:59:
> [...]
> logbog. Kunne godt tænke mig at vide hvor meget I dykker og hvor,
> dybde og destination og gas, de sidste par måneder (ikke dig Manley,

Tja, det er kun blevet til ca. 90 dyk indtil nu i år, heraf ca. 10 over
50 meter. Jeg dykker en AP Evolution rebreather på 2. år og har dykket
siden 1985 med ca. 1300 loggede dykninger. I de sidste par måneder har
jeg været 7 dage på Åland med trimix dykning, 3 dage i Lysekill med
trimix dykning og været på et par ture i Østersøen med let trimix dyk
(ca. 45 meter). Mit dybeste dyk indtil nu er 70 meter på Åland. Jeg har
indtil nu ikke dykket trimix uden for norden (ud over trimix CCR kursus
sidste efterår), men skal en uge til rødehavet og dykke trimix
rebreather om 2 uger.

Min dykkeruddannelse ser sådan ud:
Nordisk Sportsdykkerbevis 1985, Hirtshals Sportsdykker Klub
Dykkerlederkursus 1988, fik her kontakt med Aquarius
CMAS *** Sportsdykker 1989, Aquarius
Klubinstruktør 1989 konverteret til CMAS ** instruktør i 1991, Nuværende
instruktørbevis (CMAS **) udløber 07/2009.
Sidste Grundkursus i førstehjælp 22/2/2004
DAN medlem BM
VHF certifikat 1992
Yachtskipper af 3. grad 1994
TDI Advanced Nitrox Diver 2003
CMAS Basic Nitrox 2004
CMAS Gasblender & Service Technican 2004
TDI Decompression Procedures Diver 2005
TDI Extended Range Diver 2005
TDI Advanced Trimix Diver 2005
TDI Evolution Air Diluent Diver 2006
IANTD CCR Normoxic 2006
IANTD CCR Trimix 2006

Med venlig hilsen
Poul

Fra : Henrik Jensen

Dato : 07-11-07 17:21

"Hvor mange af disse ture har været i Øresund?"

Tror der er 6-8 ture i Øresund, langt største delen i Østersøen og
resten i Kattegat. Min båd står i Sverige maj til nov, hvor vi sejler
fra Trelleborg, Ystad eller Simrishamn. Når vi dykker i Øresund, så er
vi så priviligerede at der nogen gange er lige så mange både der vil
sejle som der er dykkere!

Mvh.
Henrik

Fra : Allan Jensen

Dato : 07-11-07 19:27

.....det var som... nå jeg prøver igen.

....naarrhhh Henrik, du må da indrømme vejret har været værre i år end det
plejer, foruden vores aflyste 9-dages tur i juni/juli i Østersøen, har jeg
aflyst både uge 30 og uge 34 i Kattegat, ikke en eneste af disse uger kunne
der dykkes bare en enkelt dag, hvor vi gerne ville.

Men det er godt at "vi" har en båd stående i Sverige og er en lille
gruppe som altid er foran på jobbet, så vi kan sejle når det er vejr til
det.

mvh. Allan J.

Fra : Henrik Jensen

Dato : 07-11-07 21:05

Hey Allan,

,,, Ja, du har ret i at de der ikke har været mange sammenhængende
stille perioder, til flere dages ture. Så hvis det bliver bedre næste
år, så er der jo ikke grænser for hvad vi skal udrette

Henrik

Fra : Kalle

Dato : 08-11-07 15:56

Hvis du dykker med en 18/45 mix til max 60 meter og laver deko på 50% efter
en luft computer kan det ikke gå helt galt.
Tag 5 min stop på 21 meter efter I har skiftet gas.
Max 3 meter / minut fra 80% af dybden

I kommer godt nok til at ligge længere på torvet end tabellerne, men det dør
man ikke af.

Hilsen Casper