iTunes "skal programmet iTunes.app..." osv
Fra : KentBM

Dato : 19-01-08 01:09

Efter sidste opdatering kommer iTunes med forespørgelsen "Skal
programmet iTunes.app acceptere indkommede netværksforbindelser?" Afvis
eller tillad.

Men under sikkerhed er iTunes sat til at acceptere indkommende
netværksforbindelser. Så hvordan slipper jeg for at afvise eller
tillade, hver gang jeg ønsker at starte iTunes?

--

Kent

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 19-01-08 09:37

KentBM <kentF_JERNmagnussen@aim.com> writes:

> Efter sidste opdatering kommer iTunes med forespørgelsen "Skal
> programmet iTunes.app acceptere indkommede netværksforbindelser?"
> Afvis eller tillad.

Det lyder som operativsystemets firewall, og ikke programmet selv.

Jeg troede kun det var Vista der havde den slags...
--
Thorbjørn Ravn Andersen "... plus ... Tubular iMacs!"

Fra : KentBM

Dato : 20-01-08 10:27

Thorbjørn Ravn Andersen wrote:

> Det lyder som operativsystemets firewall, og ikke programmet selv.
>
> Jeg troede kun det var Vista der havde den slags...
Det er det måske også, men under sikkerhed, Firewall er programmet sat
op, så det burde være på plads en gang for alle. Om det så er iTunes,
som ikke kan finde ud af, at det er indstillet eller om det er Firewall,
der har problemet er vel så spørgsmålet?

Og hvad jeg så gør ved det.

Kan jeg bruge Time Machine til at rulle iTunes tilbage til før sidste
opdatering?

--

Kent

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 20-01-08 16:25

KentBM <kentF_JERNmagnussen@aim.com> wrote:

> [...]
> netværksforbindelser. Så hvordan slipper jeg for at afvise eller
> tillade, hver gang jeg ønsker at starte iTunes?

Har du sat iTunes til at dele dit bibliotek?

Fra : KentBM

Dato : 20-01-08 20:16

Niels Jørgen Kruse skrev:

> Har du sat iTunes til at dele dit bibliotek?

Jeg har egentlig ingen grund til, at det skal være slået til. Men jeg
lagde godt mærke til det forleden. Kan Apple finde på at være så
Microsofts at ændre indstillinger i forbindelse med en opdatering af
programmer?

Men under alle omstændigheder, så har jeg slået det fra nu og det løste
mit problem.

Tak

--

Kent

Fra : Jørgen Tietze

Dato : 22-01-08 00:30

> [...]

> netværksforbindelser. Så hvordan slipper jeg for at afvise eller
> tillade, hver gang jeg ønsker at starte iTunes?

Så vidt jeg har forstået så skal rettighederne genforhandles hver gang
et program ændres. Dette skyldes Leopardens applikations-firewall.

~ Jørgen