/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
FDM-attest på brugte cykler
Fra : Thomas Jensen


Dato : 13-01-08 13:49

ikke en helt dum idé især med importcykler.
Men om de kan opdage kilometerfusk er jeg tvivlsom over for.
http://fpn.dk/motor/mc/article1229183.ece

--
mvh

Thomas Jensen
Kawasaki ZX9R ´98 & DT125 ´88
http://dfmc.dk/?id=11
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbruger.asp?userID=3099



 
 
Steen Gruby (13-01-2008)
Kommentar
Fra : Steen Gruby


Dato : 13-01-08 14:04

On Sun, 13 Jan 2008 13:49:21 +0100, "Thomas Jensen"
<thomas@thomas-jensen.dk> wrote:

Hej Thomas.

>ikke en helt dum idé især med importcykler.
>Men om de kan opdage kilometerfusk er jeg tvivlsom over for.
>http://fpn.dk/motor/mc/article1229183.ece

Jeg ved ikke hvorfor, men jeg bliver altid mistænksom når "nogen"
begynder at rode med noget de ikke har rodet med før, blot fordi de
øjner øget forretning.
Hvad får ellers FDM til at kaste sig over et segment de indtil nu
nærmest har opfattet som ikke eksisterende?

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU MAX Special 1956
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk

Armand (13-01-2008)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 13-01-08 14:13

Steen Gruby skrev:
>
>
> Jeg ved ikke hvorfor, men jeg bliver altid mistænksom .......
> Hvad får ellers FDM til at kaste sig over et segment de indtil nu
> nærmest har opfattet som ikke eksisterende?
>
Måske den kendsgerning at i forhold til tidligere er en langt større
andel af landets motorcyklister i dag snusfornuftige gammelnokker der
kan tænkes at hælde til det konservative FDM :-/

Det kan også tænkes at forekomsten af friværdi-Virago'er har bredt sig
blandt FDM's egne spidser, hvorved der er opstået en naturlig interesse
for det hidtil ignorerede MC-marked :-/

--
Armand.

Kent Nielsen (13-01-2008)
Kommentar
Fra : Kent Nielsen


Dato : 13-01-08 18:26


>>ikke en helt dum idé især med importcykler.
>>Men om de kan opdage kilometerfusk er jeg tvivlsom over for.
>>http://fpn.dk/motor/mc/article1229183.ece

Om der er fusket med KM indgår ikke i omtalte test.
Den MC brugttest der omtales tåler ingen sammenligning med en Brugtvognstest
på bil.
(Jeg har selv udført begge typer af tests)

Har man selv rimelig forstand på MC´ere er det efter min mening penge ud af
vinduet.

> Jeg ved ikke hvorfor, men jeg bliver altid mistænksom når "nogen"
> begynder at rode med noget de ikke har rodet med før, blot fordi de
> øjner øget forretning.
> Hvad får ellers FDM til at kaste sig over et segment de indtil nu
> nærmest har opfattet som ikke eksisterende?

Præcis, det går på bilsiden ikke særligt godt hos FDM, de har været ude og
fyre testassistenter for nyligt, enkelte stationer er også lukket.
Så der skal jo findes nyt malkekvæg

--
Mvh
Kent Nielsen







John de Summer-Braso~ (14-01-2008)
Kommentar
Fra : John de Summer-Braso~


Dato : 14-01-08 10:56


> Jeg ved ikke hvorfor, men jeg bliver altid mistænksom når "nogen"
> begynder at rode med noget de ikke har rodet med før, blot fordi de
> øjner øget forretning.
> Hvad får ellers FDM til at kaste sig over et segment de indtil nu
> nærmest har opfattet som ikke eksisterende?
>
> --
>
> Steen Gruby
> Suzuki XN85 Turbo
> Ducati Paso 750
> NSU MAX Special 1956
> NSU Super FOX 1958
> www.gruby.dk

Spørgsmålet er, om FDM har den fornødne indsigt til denne
forretningsudvidelse? Jeg erindrer en stor test af kinesermotorcykler i
Motor, hvor konklusionen groft sagt var, at kinesermotorcyklerne var noget
møj det hele.
Ikke fordi jeg er tilhænger af de mange billigimporterede cykler, men
jeg har dog prøvekørt så tilpas mange af dem, at jeg mener at vide, at vi
ikke blot taler om noget 'lort', men om varierende produkter som kan
rubriceres forskelligt på 12-skalaen, fra 'dårlig' til 'middelmådig' Hvis
Jinching Knight fortjener et 5 eller 6-tal, så bør en Geely Grand Puma op på
karakter 6-7 af samme skala.
Er FDM for hurtig ude?
John de Summer-Brason



Matthias H Matthiess~ (14-01-2008)
Kommentar
Fra : Matthias H Matthiess~


Dato : 14-01-08 15:57


"John de Summer-Brason" <brason@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:UkGij.13$3y5.4@news.get2net.dk...
>
>> Jeg ved ikke hvorfor, men jeg bliver altid mistænksom når "nogen"
>> begynder at rode med noget de ikke har rodet med før, blot fordi de
>> øjner øget forretning.
>> Hvad får ellers FDM til at kaste sig over et segment de indtil nu
>> nærmest har opfattet som ikke eksisterende?
>>
>> --
>>
>> Steen Gruby
>> Suzuki XN85 Turbo
>> Ducati Paso 750
>> NSU MAX Special 1956
>> NSU Super FOX 1958
>> www.gruby.dk
>
> Spørgsmålet er, om FDM har den fornødne indsigt til denne
> forretningsudvidelse? Jeg erindrer en stor test af kinesermotorcykler i
> Motor, hvor konklusionen groft sagt var, at kinesermotorcyklerne var noget
> møj det hele.
> Ikke fordi jeg er tilhænger af de mange billigimporterede cykler, men
> jeg har dog prøvekørt så tilpas mange af dem, at jeg mener at vide, at vi
> ikke blot taler om noget 'lort', men om varierende produkter som kan
> rubriceres forskelligt på 12-skalaen, fra 'dårlig' til 'middelmådig' Hvis
> Jinching Knight fortjener et 5 eller 6-tal, så bør en Geely Grand Puma op
> på karakter 6-7 af samme skala.
> Er FDM for hurtig ude?
> John de Summer-Brason
>
Jeg skal ikke kunne sige om FDM er for tidligt ude. Men det må da være i
vores interesse, at vi får en mulighed for at få en uvildig test
af vores motorcykler.
Den har vi ikke idag.
Efterhånden vil FDM vel også få en vis erfaring i at teste motorcykler.
Og der er vel næppe mange der ikke mener, at de er ret gode til at teste
biler.
Jeg synes det er et godt initiativ.
Hilsen Matthias



"J.C.Kløve" (14-01-2008)
Kommentar
Fra : "J.C.Kløve"


Dato : 14-01-08 16:32

Matthias H Matthiessen skrev:
> "John de Summer-Brason" <brason@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> news:UkGij.13$3y5.4@news.get2net.dk...
>>> Jeg ved ikke hvorfor, men jeg bliver altid mistænksom når "nogen"
>>> begynder at rode med noget de ikke har rodet med før, blot fordi de
>>> øjner øget forretning.

> Jeg skal ikke kunne sige om FDM er for tidligt ude. Men det må da være i
> vores interesse, at vi får en mulighed for at få en uvildig test
> af vores motorcykler.
> Den har vi ikke idag.
> Efterhånden vil FDM vel også få en vis erfaring i at teste motorcykler.
> Og der er vel næppe mange der ikke mener, at de er ret gode til at teste
> biler.
> Jeg synes det er et godt initiativ.

jo det kan du sige det er, men selv om de er gode, er der tilsyneladende
ikke omsætning nok i butikken til at det løber rundt.

Personligt ville jeg trække på min MC omgangskreds a folk her fra
gruppen hvis jeg skal se på en brugt MC, og jeg tilbyder da også at tage
med ud og være "fandens advokat" hvis nogen spørger om hjælp. - Det
rækker jo langt vil jeg mene, og koster ikke klingende mønt.

--
Dun@nt
Kilo SFau s "Hvidguld"
http://www.dfmc.dk/?id=223 - DMCN #745 - DMC - MCTC



Ib Jensen (20-01-2008)
Kommentar
Fra : Ib Jensen


Dato : 20-01-08 21:50


"Steen Gruby" <oz9zi@virker.ikke> skrev i en meddelelse
news:aq2ko3hhghdiu4qsn6e4vkptl7f3b60l24@4ax.com...
> On Sun, 13 Jan 2008 13:49:21 +0100, "Thomas Jensen"
> <thomas@thomas-jensen.dk> wrote:
>
> Hej Thomas.
>
>>ikke en helt dum idé især med importcykler.
>>Men om de kan opdage kilometerfusk er jeg tvivlsom over for.
>>http://fpn.dk/motor/mc/article1229183.ece
>
> Jeg ved ikke hvorfor, men jeg bliver altid mistænksom når "nogen"
> begynder at rode med noget de ikke har rodet med før, blot fordi de
> øjner øget forretning.
> Hvad får ellers FDM til at kaste sig over et segment de indtil nu
> nærmest har opfattet som ikke eksisterende?
>
> --
>
> Steen Gruby
> Suzuki XN85 Turbo
> Ducati Paso 750
> NSU MAX Special 1956
> NSU Super FOX 1958
> www.gruby.dk
Man kunne jo spørge hvorfor MCTC ikke er dem som tager initiativet. Med over
35.000 medlemmer og et 2-cifret miilionbeløb på bogen, burde de vel være de
nærmeste til at tage initiavet - eller hvad?
--
Ib Jensen
Sabro v. Århus
info@ibjensen.dk



Steen Gruby (20-01-2008)
Kommentar
Fra : Steen Gruby


Dato : 20-01-08 22:21

On Sun, 20 Jan 2008 21:50:26 +0100, "Ib Jensen" <info@ibjensen.dk>
wrote:

Hej Ib.

>Man kunne jo spørge hvorfor MCTC ikke er dem som tager initiativet. Med over
>35.000 medlemmer og et 2-cifret miilionbeløb på bogen, burde de vel være de
>nærmeste til at tage initiavet - eller hvad?

Du har inderligen ret.
Der er stor forskel på at snakke om teknikken og så at få gjort noget
ved det ,-)

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU MAX Special 1956
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk

Western (22-01-2008)
Kommentar
Fra : Western


Dato : 22-01-08 19:52

"Steen Gruby" <oz9zi@virker.ikke>

> Hej Ib.
>
>>Man kunne jo spørge hvorfor MCTC ikke er dem som tager initiativet.
>>Med over
>>35.000 medlemmer og et 2-cifret miilionbeløb på bogen, burde de vel
>>være de
>>nærmeste til at tage initiavet - eller hvad?
>
> Du har inderligen ret.
> Der er stor forskel på at snakke om teknikken og så at få gjort noget
> ved det ,-)


Det som for FDM er et lille skridt ville for MCTC være et spring af
dimensioner. FDM råder over et stort antal prøvestationer med en masse
ansatte. FDM vil stort set ikke skulle investere noget for at komme i
gang med at teste mc'er. MCTC derimod vil skulle starte fra bunden og
opbygge en organisation til at tage sig af det. Og selv om 2-cifrede
millionbeløb er mange penge, så rækker det ikke langt i den forbindelse.
Hvis det skal give nogen mening at oprette sådan en funktion, så skal
synsstederne ligge inden for en rimelig afstand af kunderne, og det vil
efterspørgslen næppe nogen sinde kunne retfærdiggøre. Så forslaget er i
mine øjne dødfødt.



--

Leif Westen



Steen Gruby (22-01-2008)
Kommentar
Fra : Steen Gruby


Dato : 22-01-08 20:15

On Tue, 22 Jan 2008 19:52:00 +0100, "Western"
<leif.westenFjerneS@stofanet.dk> wrote:

Hej Leif.
>
>Det som for FDM er et lille skridt ville for MCTC være et spring af
>dimensioner. FDM råder over et stort antal prøvestationer med en masse
>ansatte. FDM vil stort set ikke skulle investere noget for at komme i
>gang med at teste mc'er. MCTC derimod vil skulle starte fra bunden og
>opbygge en organisation til at tage sig af det. Og selv om 2-cifrede
>millionbeløb er mange penge, så rækker det ikke langt i den forbindelse.
>Hvis det skal give nogen mening at oprette sådan en funktion, så skal
>synsstederne ligge inden for en rimelig afstand af kunderne, og det vil
>efterspørgslen næppe nogen sinde kunne retfærdiggøre. Så forslaget er i
>mine øjne dødfødt.

Du rører ved et åbenlyst ømt punkt der ikke er lige til at løse.
Men man kunne jo tænke sig at MCTC indgik et samarbejde med FDM om at
benytte deres faciliteter.
Det ville begge vist have gavn af



--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU MAX Special 1956
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk

Western (22-01-2008)
Kommentar
Fra : Western


Dato : 22-01-08 22:10


"Steen Gruby" <oz9zi@virker.ikke> skrev i en meddelelse
news:n0gcp3tteojgel4e826mpe7ghnr9mm489j@4ax.com...
> On Tue, 22 Jan 2008 19:52:00 +0100, "Western"
> <leif.westenFjerneS@stofanet.dk> wrote:
>
> Hej Leif.
>>
>>Det som for FDM er et lille skridt ville for MCTC være et spring af
>>dimensioner. FDM råder over et stort antal prøvestationer med en masse
>>ansatte. FDM vil stort set ikke skulle investere noget for at komme i
>>gang med at teste mc'er. MCTC derimod vil skulle starte fra bunden og
>>opbygge en organisation til at tage sig af det. Og selv om 2-cifrede
>>millionbeløb er mange penge, så rækker det ikke langt i den
>>forbindelse.
>>Hvis det skal give nogen mening at oprette sådan en funktion, så skal
>>synsstederne ligge inden for en rimelig afstand af kunderne, og det
>>vil
>>efterspørgslen næppe nogen sinde kunne retfærdiggøre. Så forslaget er
>>i
>>mine øjne dødfødt.
>
> Du rører ved et åbenlyst ømt punkt der ikke er lige til at løse.
> Men man kunne jo tænke sig at MCTC indgik et samarbejde med FDM om at
> benytte deres faciliteter.
> Det ville begge vist have gavn af
>
Hej Steen

Det lyder umiddelbart besnærende. Men ved eftertanke, så er spørgsmålet
hvad MCTC egentlig skal bidrage med. MCTC har (stort set) ingen
ansatte, der er en bestyrelse (som nok hverken har tid eller i øvrigt
behøver at være kompetente til at teste en mc) og så er der en masse
betalende medlemmer. Men hvor er den ekspertise som ville skulle stå for
det praktiske såvel som det organisatoriske? Mekanikere som har forstand
på 2-hjulere, kan vel lige så godt blive ansat af FDM som af et
fællesskab af FDM/MCTC? Så ud over at udøve et vist pres på FDM, så har
jeg svært at se hvilken rolle MCTC skulle have i sådan et samarbejde.


--

Leif Westen



Steen Gruby (22-01-2008)
Kommentar
Fra : Steen Gruby


Dato : 22-01-08 22:23

On Tue, 22 Jan 2008 22:09:47 +0100, "Western"
<leif.westenFjerneS@stofanet.dk> wrote:

Hej Leif.
>
>Det lyder umiddelbart besnærende. Men ved eftertanke, så er spørgsmålet
>hvad MCTC egentlig skal bidrage med. MCTC har (stort set) ingen
>ansatte, der er en bestyrelse (som nok hverken har tid eller i øvrigt
>behøver at være kompetente til at teste en mc) og så er der en masse
>betalende medlemmer. Men hvor er den ekspertise som ville skulle stå for
>det praktiske såvel som det organisatoriske? Mekanikere som har forstand
>på 2-hjulere, kan vel lige så godt blive ansat af FDM som af et
>fællesskab af FDM/MCTC? Så ud over at udøve et vist pres på FDM, så har
>jeg svært at se hvilken rolle MCTC skulle have i sådan et samarbejde.

Så er vi tilbage i den situation jeg startede med at anke over.
At FDM pludselig kaster sig over noget de historisk ikke har villet
kendes ved før de fik € i øjnene.
FDM har sørme heller ikke forstand på MC, så den ekspertise skal de
først tilkøbe sig.
Det naturlige ville være at en af MC organisationerne løfter opgaven.
Helst så jeg DMC tage føretrøjen, men da DMC har valgt den politiske
(og måske klogeste) vej, så er det næstbedste MCTC.
Uden at kaste salt i nogens sår, ville MCTC kunne ligne FDM - På godt
og ondt.
Og det faktum at FDM har ondt i organisationen mht. prøvestationerne
og sagtens kunne bruge en "saltvandsindsprøjtning" i form af MC,
sætter et samarbejde mellem MCTC op som et logisk valg.

At min skepsis med begge organisationer så vil holde mig på lang
afstand af dem begge, samarbejde eller ej, er så en anden sag

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU MAX Special 1956
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk

Western (22-01-2008)
Kommentar
Fra : Western


Dato : 22-01-08 22:36

"Steen Gruby" <oz9zi@virker.ikke> skrev i> Hej Leif.
>>
>>Det lyder umiddelbart besnærende. Men ved eftertanke, så er
>>spørgsmålet
>>hvad MCTC egentlig skal bidrage med. MCTC har (stort set) ingen
>>ansatte, der er en bestyrelse (som nok hverken har tid eller i øvrigt
>>behøver at være kompetente til at teste en mc) og så er der en masse
>>betalende medlemmer. Men hvor er den ekspertise som ville skulle stå
>>for
>>det praktiske såvel som det organisatoriske? Mekanikere som har
>>forstand
>>på 2-hjulere, kan vel lige så godt blive ansat af FDM som af et
>>fællesskab af FDM/MCTC? Så ud over at udøve et vist pres på FDM, så
>>har
>>jeg svært at se hvilken rolle MCTC skulle have i sådan et samarbejde.
>
> Så er vi tilbage i den situation jeg startede med at anke over.
> At FDM pludselig kaster sig over noget de historisk ikke har villet
> kendes ved før de fik ? i øjnene.
> FDM har sørme heller ikke forstand på MC, så den ekspertise skal de
> først tilkøbe sig.
> Det naturlige ville være at en af MC organisationerne løfter opgaven.
> Helst så jeg DMC tage føretrøjen, men da DMC har valgt den politiske
> (og måske klogeste) vej, så er det næstbedste MCTC.
> Uden at kaste salt i nogens sår, ville MCTC kunne ligne FDM - På godt
> og ondt.
> Og det faktum at FDM har ondt i organisationen mht. prøvestationerne
> og sagtens kunne bruge en "saltvandsindsprøjtning" i form af MC,
> sætter et samarbejde mellem MCTC op som et logisk valg.
>
> At min skepsis med begge organisationer så vil holde mig på lang
> afstand af dem begge, samarbejde eller ej, er så en anden sag


Man kunne jo også vælge den positive vinkel, og glæde sig over at der nu
langt om længe er nogen som vil tilbyde noget på den front. Og så komme
med kritikken hvis det viser sig at det ikke er godt nok.

--

Leif Westen
(som betaler bidrag til begge de nævnte organisationer)



Ib Jensen (22-01-2008)
Kommentar
Fra : Ib Jensen


Dato : 22-01-08 21:05


"Western" <leif.westenFjerneS@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:47963b47$0$14996$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> "Steen Gruby" <oz9zi@virker.ikke>
>
>> Hej Ib.
>>
>>>Man kunne jo spørge hvorfor MCTC ikke er dem som tager initiativet. Med
>>>over
>>>35.000 medlemmer og et 2-cifret miilionbeløb på bogen, burde de vel være
>>>de
>>>nærmeste til at tage initiavet - eller hvad?
>>
>> Du har inderligen ret.
>> Der er stor forskel på at snakke om teknikken og så at få gjort noget
>> ved det ,-)
>
>
> Det som for FDM er et lille skridt ville for MCTC være et spring af
> dimensioner. FDM råder over et stort antal prøvestationer med en masse
> ansatte. FDM vil stort set ikke skulle investere noget for at komme i gang
> med at teste mc'er. MCTC derimod vil skulle starte fra bunden og opbygge
> en organisation til at tage sig af det. Og selv om 2-cifrede millionbeløb
> er mange penge, så rækker det ikke langt i den forbindelse. Hvis det skal
> give nogen mening at oprette sådan en funktion, så skal synsstederne ligge
> inden for en rimelig afstand af kunderne, og det vil efterspørgslen næppe
> nogen sinde kunne retfærdiggøre. Så forslaget er i mine øjne dødfødt.
>
>
>
> --
>
> Leif Westen
En oplagt mulighed var at gå sammen med FDM, som har cnetrene og MCTC har
eksperticen.
En ren "win-win-situation".
Man kan undre sig oer at det ikke er sket for mange år siden - men det har
nok sine årsager....
--
Ib Jensen
Sabro v. Århus
info@ibjensen.dk



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177560
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408943
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste