Hjemmebar
Fra : Michael Nielsen

Dato : 14-01-08 22:46

Nogle der ligger inde med en eller flere tegninger til at bygge en hjemmebar
??
Evt. et link med fri adgang

Mich.

Fra : Henning

Dato : 15-01-08 08:52

http://www.goerdetselv.dk/Crosslink.jsp?d=118&a=4942
http://www.goerdetselv.dk/Crosslink.jsp?d=119&a=8752#

>Evt. et link med fri adgang

Smut på biblioteket og lån bladene eller tegn et abonnement

Fra : Keld Nygaard

Dato : 15-01-08 11:02

> http://www.goerdetselv.dk/Crosslink.jsp?d=118&a=4942
> http://www.goerdetselv.dk/Crosslink.jsp?d=119&a=8752#

> Smut på biblioteket og lån bladene eller tegn et abonnement

Mine tegninger til den består mest af streger og skitser på papkasser og
hvad der nu ellers findes i et værksted, så de er nok sværre at samle
sammen. Men der er da nogle billeder fra da jeg konstruerede min her i
efteråret - blot til inspiration:
http://www.nygaard.eu/index.php?TreeLevel=2&TreeID=55&DID=21&MID=6&Page=2

Inden jeg begyndte med træ, fandt jeg en masse gamle papkasser, og
skar/tapede en 1:1 model for at få en ide om højde, udformning osv. Det har
jeg ikke fortrudt.

Nygaard
www.nygaard.eu

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 15-01-08 14:04

Keld Nygaard wrote:
> http://www.nygaard.eu/index.php?TreeLevel=2&TreeID=55&DID=21&MID=6&Page=2

ser fint ud, men det er forhåbentlig ikke udendørs træværksbeskyttelse du
har malet med indendøre vel??

Rasmus

Fra : Keld Nygaard

Dato : 15-01-08 15:15

"Rasmus M. Jensen" <rmje03flafflaf@kom.aau.dk> skrev i en meddelelse

> ser fint ud, men det er forhåbentlig ikke udendørs træværksbeskyttelse du
> [...]

Jo, panelerne og baren er malet med udendørs træbeskyttelse, der indeholder
fungicid.
Jeg ved godt at producenterne anbefaler at man ikke bruger det indendørs,
men sundhedsstyrelsen anbefaler jo på den anden side også at man ikke
drikker mere end 5 genstande samme aften (og så kunne jeg jo lige så godt
lade være med at lave en bar).

Skønt det ikke er videnskabeligt bevist endnu, så har man en begrundet
mistanke om at fungicid er allergifremkaledende (ifgl. producenterne, og
hvis det ikke var rigtigt, er jeg sikker på at de ville blive pålagt at
oplyse anderledes).

Inden træbeskyttelsen blev påført, blev træet slebet, så det har en lukket
overflade. Efterfølgende fik det lov at stå i et par måneder for at
"afgasse", og endelig er det lakeret. Desuden er det ikke et rum der kommer
til at være børn i, og vi vil nok sjældent opholde os der inde flere aftener
om ugen...

Og endeligt er der anvendelsen. Som husets eneste rum må der herinde ryges
cigarer, og et ikke ubetydelig formål med lokalet er at indtage
sundhedsskadelige væsker. Så the bottomline...
Alt har været overvejet, og det går nok alligevel

Nygaard
www.nygaard.eu

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 16-01-08 00:06

Keld Nygaard wrote:

> [...]
> sundhedsskadelige væsker. Så the bottomline...
> Alt har været overvejet, og det går nok alligevel

hehe... ok... så du gættede sørme hvor jeg ville hen...
jo jo... du kommer jo med gode argumenter... og nu er det jo dit og ikke mit
rum...

Rasmus