Dræn..
Fra : Kasper

Dato : 12-01-08 14:04

Hej

Bag enden af vores hud går grunden lidt op af til nabo huset, det stykke
græs vi har der imellem er altid sumpet i foråret/efteråret, og jeg
overvejre nu at lave et dræn...
inde ved selve huset er det som regel altid tørt, så jeg formoder der ligger
et dræn der eller der er en masse sand ?...

hele vores grund hælder en lille smule, så jeg har den mulighed at trække en
drøn slange uden om huset og ned af grunden, eller føre den til det alm.
nedløbsrør.

men hvis det skal til nedløbsrør hvad er så lovligt, tror der skal en
sandbrønd på eller noget ??

ligeledes hvordan laver man bedst drænet? en drænslage i stabil grus ?

Kasper

Fra : Ivan

Dato : 12-01-08 16:41

"Kasper" <kasper@kasper.kasper> skrev i en meddelelse
> [...]
> sandbrønd på eller noget ??
>
> ligeledes hvordan laver man bedst drænet? en drænslage i stabil grus ?

Dav
Det er godt nok meget hud du har, hva'. Nå spøg til side.
Du må ikke lave det selv, det er en aut.kloakmester du skal have fat i.

Fra : Kasper

Dato : 12-01-08 16:53

"Ivan" <virker@ikke.nu> wrote in message

> [...]
> Det er godt nok meget hud du har, hva'. Nå spøg til side.
> Du må ikke lave det selv, det er en aut.kloakmester du skal have fat i.

Heller ikke hvis det ikke bliver sat til kloaken ?

Fra : Max

Dato : 12-01-08 17:02

Hej Kasper

> Heller ikke hvis det ikke bliver sat til kloaken ?

Jeg aner ikke noget om lovligheden, men en sådan
opgave ville jeg overlade til proffesionelle så jeg havde
nogen at give skylden hvis noget går galt, som f.eks.
at naboens hus pluselig får sætningsskader.

--
Mvh Max

Fra : Keld Nygaard

Dato : 14-01-08 08:56

> Heller ikke hvis det ikke bliver sat til kloaken ?

Hvis du ikke kobler på et offentlig system, men istedet laver en faskine, så
må du godt selv lave det. Du skal blot kontakte din tekniske forvaltning for
at høre om placeringen af faskinen er OK (afstand til skæl osv.)

Nu skriver du ikke hvor stor din grund er, men hvis du i den ene ende af
haven har problemer med at det er sumpet, så kan det godt være at en faskine
ikke vil virke efter hensigten i den anden ende.
Køb et pælebor til 100 kr nede i Jem og Fix, og bor omkring 1 meter ned det
hvor du vil have faskinen. Vent en dags tid, og kig ned i hullet. Hvis der
står vand i hullet, så er det spildt at lave en faskine - så får du bare
sump et andet sted i haven i stedet.

Nygaard
www.nygaard.eu