Udendørs LED lamper
Fra : Henrik Madsen

Dato : 09-01-08 22:57

Hej

Er der nogen der har et tip til hvor man køber udendørs bedlamper med
LED (Lysdioder).

Vi havde nemlig købt nogle i Bauhaus (829 Kr stk) og de var rigtigt
fine og brugte kun ~1 watt men desværre var de lavet i en for dårlig
kvalitet så vi måtte levere dem tilbage da malingen skallede af og
aluminiummet indenunder "rustede" efter kun 5 mdr.

Derfor er vi på jagt efter nogle pæne bedlamper med LED lys som er
~80-100 cm høje.

Nogen der har et forslag ?

Henrik Madsen

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 10-01-08 08:35

On Wed, 09 Jan 2008 22:56:49 +0100, Henrik Madsen
<hmadsen@vip.fjern.cybercity.dk> wrote:

>Er der nogen der har et tip til hvor man køber udendørs bedlamper med
>LED (Lysdioder).

Her bl.a.:
<http://www.stensgaard-lighting.com/shop2/index.php?page=shop.browse&category_id=88&option=com_virtuemart&Itemid=1>
Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/

Fra : Henrik Madsen

Dato : 12-01-08 13:36

On Thu, 10 Jan 2008 08:35:25 +0100, Mads Lie Jensen

Hej Mads

Mange tak for linket...

Kan så se at firmaet også sælger de lamper vi returnerede, de hedder
Melbourne 3 og dem kan jeg kun fraråde folk at købe....

At de giver 3 års garanti er en joke for vores lamper (alle 8, ikke
bare en eller 2) begyndte malingen allerede at skalle af efter 5 mdr
så 3 år betyder at de med garanti får alle lamperne tilbage igen til
ombytning (Med mindre folk da lever med at lamperne bliver meget
grimme)..

Henrik Madsen

Fra : Uni Bull

Dato : 12-01-08 20:05

"Henrik Madsen" <hmadsen@vip.fjern.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Kan så se at firmaet også sælger de lamper vi returnerede, de hedder
> Melbourne 3 og dem kan jeg kun fraråde folk at købe....

Jeg har nogle Melbourne 2 væglamper og en Melbourne 3 bedlampe.
De har stået et par år nu og ser fine ud - du må have været uheldig...

--
Uni Bull
Vallensbæk

Fra : Henrik Madsen

Dato : 14-01-08 00:44

On Sat, 12 Jan 2008 20:04:47 +0100, "Uni Bull" <Noway@here.nu> wrote:

Det lyder meget urealistisk at jeg bare skulle have været uheldig.

Det drejer sig om ialt 8 lamper i 2 forskellige størrelser og fra to
forskellige partier (Vi måtte vente på de små i 14 dage ekstra fordi
de ikke var på lager )..

Prøv at checke dine lamper og se om de ikke er begyndt at "boble" i
kanterne.

ALternativt kan dine lamper måske stå mere beskyttede end vores som
stod direkte under åben himmel..

Jeg fastholder at den maling de har givet aluminiummen er for ringe og
skaller af og aluen i vores tilfælde efter blot 5 mdr. var begyndt at
forvitre...

Henrik Madsen