Definition på "Små vådrum"
Fra : Mulli

Dato : 07-01-08 14:52

Hej

Jeg er ved at lave et lille gæstetoilet. Selve rummet er 1,10 X 1,35m.
Der er gulvafløb i rummet.
Jeg har fundet i "By og byg anvisning 200" flg. : I små vådrum, dvs.
vådrum med et gulvareal mindre end 3,25 m² eller med en bredde under
1,3 m, omfatter vådzonen alle gulv- og vægoverflader.
Hvis der ikke er vandbelastning på vægge, f.eks. bryggers med afløb -
skal der kun stilles krav til gulvkonstruktionen.
På skitserne kan jeg se at minimum 0,5m fra håndvasken, hvis denne er
forsynet med bruser, hvilket vores ikke er.
Spørgsmålet er: Skal jeg i flg. loven lægge "gummimembranen" på andet
end gulv og 0,1m op ad vægge ?

Mvh

Jan

Fra : Martin Bak

Dato : 07-01-08 23:11

"Mulli" <mulli1@get2net.dk> skrev i en meddelelse
[...]

*********
Jeg har ikke slået det efter, men hvis vi tager dine oplysninger til
efterretning så er dit gæstetoilet uden vandbelastning på væggene, og du
skal dermed kun vådrumssikre gulvkonstruktionen.

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Mulli

Dato : 07-01-08 15:30

On 7 Jan., 23:10, "Martin Bak" <forn...@fornavnefternavn.dk> wrote:
> [...]
> efterretning så er dit gæstetoilet uden vandbelastning på væggene, og du
> skal dermed kun vådrumssikre gulvkonstruktionen.

Hej igen

Det er præcis sådan jeg ser det. At jeg måske vælger at vådrumssikre
væggen bag vasken er så en anden sag. Men jeg ønsker at vide eksakt
hvad jeg som minimum skal sikre.

Mvh

Jan

Fra : SR

Dato : 09-01-08 09:22

Du har gulvafløb skal derfor vådsikre gulvet og op af væggen,samt have fald
og opkant i døren. Du har ingen grund til at have afløbet, men vil du
fremtidssikre så du senere kan benytte rummet til gæstebad skal du sikre
væggene også det er måske værd at overveje.