Havehegn som ikke skal sættes fast i jord?
Fra : Carsten Andersen

Dato : 07-01-08 12:16

Hej,

Vi har fået lavet et pænt åbent stykke med skærver foran vores hus. Desværre
kan folk ikke finde ud af hvad der er vej og hvad der er grund. Kan man få
noget hegn/stakit som kan stilles ovenpå jord/skærver og ikke skal forankres
i jorden. Jeg kunne forestille mig at stolperne fra stakittet måske var
gjort fast i små betonkummer. Findes det?

Carsten Andersen

Fra : Anders Majland

Dato : 07-01-08 12:29

> Vi har fået lavet et pænt åbent stykke med skærver foran vores hus.
> Desværre kan folk ikke finde ud af hvad der er vej og hvad der er grund.

Hvad med nogle "passende store" marksten eller stolper i granit ?
Som f.eks http://www.stenmagasinet.com/gallery_tradgard/images/stolp4.jpg

De forhindrer ikke en lastbil/traktor at køre ind over medmindre de er meget
store, men giver lidt respekt blandt bilister ... Posten har nok lært det
herude - han tog den store med husnummeret med et par meter
http://majland.org/blog/ (Den vejer over 100kg, og har taget livet af en
sækkevogn)

PS vores indkørsel er 4 meter bred og med en åbning tæt på 8meter så der er
god plads - Skraldebilen kommer også nemt ind uden problemer (Buen ved
åbningen er også sæt efter hans hjulspor

/A

Fra : google@pein.dk

Dato : 07-01-08 06:27

On 7 Jan., 12:28, "Anders Majland" <See.Signat...@Address.invalid>
wrote:

> Hvad med nogle "passende store" marksten  eller stolper i granit ?
> Som f.ekshttp://www.stenmagasinet.com/gallery_tradgard/images/stolp4.jpg

Man skal være opmærksom på, at alt efter hvad det er for en vej, er
der grænser for hvad man har lov at sætte op, eller rettere, hvor tæt
på vejen det må være. Så check det hellere med det offentlige.
--
Hilsen
Niels