bevægelsessensor til lys på badevær
Fra : Carsten Riis

Dato : 06-01-08 03:03

Hej alle

hvor køber man sådan en sensor henne?

sagen er nemlig den, at jeg er knap så god til at huske at slukke lyset
på badeværelset, når jeg ikke bruger badeværelset.
Og så var det jeg tænkte i mit stille sind: man kan få de der
bevægelsessensorer til udendørsbrug. Kan man ikke finde en nem
lampeinstallations-halløj, hvor der en bevægelsessensor indbygget.

sensoren skal naturligvis kun slukke lyset, når jeg selv har glemt det.
dvs. når jeg selv husker at slukke lyset, så skal den selv slukke (det
er ingen grund til at bruge strøm på noget som jeg selv har husket at
slukke).

nogen af jer som har et produkt-tip som dække ovenstående behovsbeskrivelse?

--
med venlig hilsen www.de3faktorer.dk
Carsten Riis Mere skal der ikke til

Fra : Stig Rasmussen

Dato : 06-01-08 05:12

Harald Nyborg

Fra : Carsten Riis

Dato : 06-01-08 10:50

Stig Rasmussen skrev den 06-01-2008 05:12:
> Harald Nyborg

Hej Stig

tak for tippet.

der har jeg fundet:

http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=8990&Grp=54&n=30100

hvor ideen er opfyldt. sagen er den, at jeg bare gerne selv ville
skifte lampen ud....og jf. varebeskrivelsen skal der bruges penge på en
el-installatør.

som jeg husker det må jeg gerne selv skifte eksisterende lamper,
stikkontakter mv.
Eller husker jeg forkert.

Og ja, det skrev jeg ikke lige i første indlæg, men så er det jo godt,
at man kan præcisere senere.

jeg tager lige et kig på de andre byggemarkeders hjemmeside også.

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 06-01-08 13:47

"Carsten Riis" skrev i meddelelsen
> hvor ideen er opfyldt. sagen er den, at jeg bare gerne selv ville
> skifte lampen ud....og jf. varebeskrivelsen skal der bruges penge på
> en el-installatør.

Ja udendørslamper må man ikke selv installere - indendørs må man gerne,
når installationen er der i forvejen.

Men du vil jo have en udendørslampe indendørs - men prøv at spørge i
news:dk.teknik.el de ved nok om du selv må - og ved nok også lidt mere
om, hvad der findes.

Jan

--
Mvh Jan
Mail kan sendes fra hjemmesiden www.jve.dk

Fra : Armand

Dato : 06-01-08 15:55

Carsten Riis skrev:

> [...]
> skifte lampen ud....
> jeg tager lige et kig på de andre byggemarkeders hjemmeside også.

Jeg har en flad ufo-lignende på størrelse med en røg-melder og mener
også at have set flade lofts-lamper med sensor indbygget.
Men det er som sådan kun blær, eftersom jeg helt har brændt ud hvor jeg
i sin tid købte den, ligesom at jeg ikke kan byde ind med hvor jeg har
set den kombinerede.

Men var det ikke en ide at komme udenfor døren ved lejlighed og prøve at
spørge i en belysnings-forretning hhv. - afdelig i et møbelhus (Bauhaus
har også en større belysningsafdeling!)?

--
Armand.

Fra : Carsten Riis

Dato : 06-01-08 16:50

Armand skrev den 06-01-2008 15:55:

> Men var det ikke en ide at komme udenfor døren ved lejlighed og prøve at
> spørge i en belysnings-forretning hhv. - afdelig i et møbelhus (Bauhaus
> har også en større belysningsafdeling!)?

jo jo, men jeg vil gerne lige høre nogen andre som har erfaringer med
bevægelsessensorer på badeværelser.

Ellers risikerer jeg bare at blive prakket et eller ubrugeligt på.
Og det gider jeg ikke.

Er det ikke hele ideen med at spørge andre om deres erfaringer? nemlig
at blive lidt klogere på det man ikke ved noget som helst om, men man
har et problem med?
Jeg har ikke særlig meget forstand på hvad de forskellige ting hedder og
hvad der findes af muligheder på
bevægelses-sensor-fagområdet....derfor tillader jeg mig som en af de få
få gange være den som spørger og ikke være den som svarer.
Hvis vi altid skal henvise spørgerne til forretningerne eller "spørg din
revisor", "spørg din præst", "spørg din kone" eller hvem man ellers kan
spørge om det man nu spørger til.......så bliver det da hurtigt kedeligt
at være på nyhedsgrupperne.

Derudover er Bauhaus allerhelvedes langt væk for mig.
Det nemmeste byggemarked for mig er Silvan Nørrebro og Fisketorvet.

Fra : Armand

Dato : 06-01-08 17:19

Carsten Riis skrev:

> [...]
> revisor", "spørg din præst", "spørg din kone" eller hvem man ellers kan
> spørge om det man nu spørger til.......så bliver det da hurtigt kedeligt

Jow jow!
Men det er vel heller ikke forkert blot at svare dig på den allerførste
linie (efter "hej alle")?!

--
Armand.

Fra : Carsten Riis

Dato : 06-01-08 17:40

Armand skrev den 06-01-2008 17:18:

> Jow jow!
> Men det er vel heller ikke forkert blot at svare dig på den allerførste
> linie (efter "hej alle")?!

ok, du vil ordkløve, så kan jeg også.

Hvis du svarede på min allerførste linje efter Hej Alle. hvorfor
svarede du så ikke på det indlæg, for så kunne jeg jo se, at jeg skulle
en tur i et byggemarked.......men du skrev længere nede i debatten, hvor
jeg allerede var blevet fortalt, at det var byggemarkeder jeg skulle hen
til.

ikke også. Du siger bare til, når vi igen skal snakke om
bevægelsessensorer på badeværelser. for det her "splitting hair" er
ikke det jeg kom for.

FUT: dk.admin.netikette, hvis du stadig vil snakke om hvad og hvordan
der skal spørges, svares mv.

Fra : Niels Pein

Dato : 06-01-08 21:26

"Armand" skrev ...

> Jeg har en flad ufo-lignende på størrelse med en røg-melder
Jep, sådan een er vældig pæn i forhold til de dimser man oftest ser til
udendørs brug. Jeg havde selv sådan en flad ufo-lignende føler i
badeværelset i mit første hus.
Der fandt jeg ud af, at man skal justere forsinkelsen op til adskillige
minutter, ellers kan det ment blive irriterende, og man skal også huske at
tage højde for at den skal kunne "se" når man tager bad bag bruseforhænget.
--
Hilsen Niels

Fra : Niels Munk

Dato : 06-01-08 10:56

"Carsten Riis" <carsten.riis@gmail.com> wrote in message

> nogen af jer som har et produkt-tip som dække ovenstående
> behovsbeskrivelse?

http://www.lk.dk/public/s_basis.asp?what=tekst&sideid=643

Den har jeg selv monteret i entréen, hvor den IMO er oplagt. Tænder selv
lyset inden vi overhovedet er kommet ind ad hoveddøren osv osv. læker lille
sag som passer ind de fleste steder.

/Niels Munk

Fra : Carsten Riis

Dato : 06-01-08 11:29

Niels Munk skrev den 06-01-2008 10:56:
> [...]
> lyset inden vi overhovedet er kommet ind ad hoveddøren osv osv. læker lille

har du noget imod at røbe prisen på dette nydelige produkt?

Fra : Rene Joergensen

Dato : 06-01-08 12:51

> har du noget imod at røbe prisen på dette nydelige produkt?

En hurtig tur på Google giver f.eks:
http://elvvs.dk/category.2130.article.13914

Dertil skal du så have:
http://elvvs.dk/category.2069.article.20366

--
-René

Fra : Carsten Riis

Dato : 06-01-08 14:25

Rene Joergensen skrev den 06-01-2008 12:51:

> En hurtig tur på Google giver f.eks:
> http://elvvs.dk/category.2130.article.13914
>
> Dertil skal du så have:
> http://elvvs.dk/category.2069.article.20366

den havde jeg set......ville bare gerne vide hvad Jan havde givet for den.

Fra : Carsten Riis

Dato : 06-01-08 15:51

Carsten Riis skrev den 06-01-2008 14:24:

> den havde jeg set......ville bare gerne vide hvad Jan havde givet for den.

sorry Hvad Niels havde givet for den

Fra : Niels Munk

Dato : 06-01-08 14:56

> har du noget imod at røbe prisen på dette nydelige produkt?

Nej. Mener at jeg gav omkring 400,- for den. Der er 2 versioner - Èn med
IR-øje, som kan fjernbetjenes, og én helt almindelig uden IR-øje.
Sidstnævnte fungerer 100% som en alm. sensor til udvendig belysning.

Den er ikke helt billig, men jeg ville ikke et øjeblik bytte den med alm.
korrespondance i entréen. Især lækkert når man en vinter-eftermiddag kommer
hjem med favnen fuld af indkøb, at der ikke skal famles efter kontakter...

/Niels Munk

Fra : Lars Peter Larsen

Dato : 06-01-08 11:37

Carsten Riis wrote:

> [...]
> dvs. når jeg selv husker at slukke lyset, så skal den selv slukke (det
> er ingen grund til at bruge strøm på noget som jeg selv har husket at

Hvorfor ikke bare lade sensoren være tændt hele tiden og lade den om at
tænde og slukke lyset? Har du tænkt i retning af en afbryder med
kontrollampe istedet for den almindelige afbryder ved døren?

Min elektriker foreslog også at vi satte en sensor op i entreen istedet
for at lave korrespondence, men dels har vi en kat der kan trigge
sensoren, dels vil vi ikke blændes når vi lige skal på det lille hus om
natten, dels har vi nogle små batterilamper med sensor der giver et fint
orienteringslys. (Købt hos Aldi i Tyskland der har dem på programmet
igen i næste uge
http://www.aldi-essen.de/OFFER_D_DO/OFFER_02/OFF06.SHTML) Vi har også
sat en af dem på badeværelset.

(Lars

Fra : Torben

Dato : 06-01-08 14:03

"Carsten Riis" <carsten.riis@gmail.com> wrote in message

> sagen er nemlig den, at jeg er knap så god til at huske at slukke lyset på
> badeværelset, når jeg ikke bruger badeværelset.

Hej, det er en super idé, og min nabo har netop istalleret en sådan i sit
nyrenoverede badeværelse.

Sensoren sidder lige inden for døren og tænder så snart døren åbnes. Han
klager dog lidt over at lyset kan gå ud når han har siddet for længe med
avisen. Det kan efterfølgende være svært at fægte nok med armene således at
sensoren igen tænder lyset. Tidsintervallet kan naturligvis justeres, men
pointen er, at du nok lige skal fifle lidt med placeringen i forhold til
toilet, badekar etc.

mvh
Torben

Fra : Carsten Riis

Dato : 06-01-08 14:24

Torben skrev den 06-01-2008 14:03:
> "Carsten Riis" <carsten.riis@gmail.com> wrote in message

> Hej, det er en super idé, og min nabo har netop istalleret en sådan i sit
> nyrenoverede badeværelse.

Tro mig, når jeg skal flytte til et nyt sted, så lader jeg det ikke gå
1½ år før jeg installerer sensor-dimsen.

(jeg flytter i løbet af 2008, hvornår ved jeg ikke, så det kan sagtens
være, at jeg venter med sensor-købet til efter flytningen. I hvert
fald, når det er LK-dimsen som skal købes.

> [...]
> pointen er, at du nok lige skal fifle lidt med placeringen i forhold til

Vi taler københavner-badeværelse her (ca. 2½ kvm) så placeringen bliver
ikke noget problem.

Jeg takker for input, da du naturligvis ikke kan vide om jeg har
kæmpebadeværelse eller kun et frimærke.

Fra : Armand

Dato : 06-01-08 15:48

Torben skrev:

> [...]
> avisen. Det kan efterfølgende være svært at fægte nok med armene således at

Det kender jeg godt fra en tidligere arbejdsplads hvor man ligeledes
havde monteret bevægelsesstyret lys på toiletterne - Det var pisse
irriterende: Lige som det var lidt hyggeligt og man kom til at nikke
lidt med hovedet, så tændte lyset igen!

--
Armand.

Fra : Niels

Dato : 06-01-08 22:34

"Carsten Riis" <carsten.riis@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej alle
>
> hvor køber man sådan en sensor henne?

Jeg har den såkaldte ufo sensor købt i bauhaus for 250 kr. Har både een i
køkken og bad.
Den tænder automatisk og slukker igen efter en bestemt tid som du selv
bestemmer. Jeg har den tilkoblet en ekstra væglampe - rart når man lige
skal op om natten.

Men den løser ikke dit problem med at den skal slukke dit lys, - kun - når
du glemmer det.

mvh. Niels