Skærmbillede på både lcd skærmen
Fra : Jan Birk

Dato : 16-01-08 07:57

Hej,

Jeg har en IBM x60s med den nyeste Ubuntu. Hvis jeg sætter et
skærm/projektor stik i VGA porten forsvinder billedet fra skærmen.

I BIOS opsætningen er 'BOTH' slået til. Der sker ikke noget ved af holde
'Fn' og 'F7' (Burde? toggle mellem VGA/LCD/BOTH).

Det fungerer med Windows, så hardwaren burde være på plads.

Er der nogen som har en ide?

/Jan

Fra : Allan Willems Joerge~

Dato : 16-01-08 10:44

Jan Birk <jan.birk@invalid.domain.null> wrote:

> I BIOS opsætningen er 'BOTH' slået til. Der sker ikke noget ved af holde
> 'Fn' og 'F7' (Burde? toggle mellem VGA/LCD/BOTH).
> Det fungerer med Windows, så hardwaren burde være på plads.
> Er der nogen som har en ide?

Prøv at rode med xrandr (programmet). Jeg har haft mange problemer med
min eksterne skærm (som godt nok kører på DVI) efter opgraderingen til
Ubuntu 7.10. Det virker igen perfekt med 8.04 (jeg bruger ikke begge
skærme samtidig, men der er ingen grund til at tro at det ikke skulle
virke også). Så det bedste råd er nok at vente på 8.04, hvis du ikke kan
få det til at virke udmiddelbart.

Med venlig hilsen / Best regards
Allan Willems Joergensen

"Existance is not only temporary, its pointless." Calvin

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 17-01-08 00:31

Allan Willems Joergensen <allan@nowhere.dk> writes:

> [...]
> skærme samtidig, men der er ingen grund til at tro at det ikke skulle
> virke også). Så det bedste råd er nok at vente på 8.04, hvis du ikke kan

Hvis det er ligesom på Fedora/X40, så holdt FnF7 tingen op med at
virke i.f.m. en eller anden opgradering af X serveren. Det jeg har
p.t. som (vistnok --- gider ikke lige flytte mig...) giver billede på
begge skærme er

Section "Device"
Identifier "Videocard0"
Driver "i810"
VendorName "Videocard vendor"
BoardName "Intel Corporation 82852/855GM Integrated Graphics Device"
Option "VBERestore" "yes"
Option "MonitorLayout" "CRT,LFP"
Option "Clone" "true"
Option "CloneRefresh" "60"
Option "AGPMode" "4"
Option "BackingStore"
BusID "PCI:0:2:0"
EndSection

Det er det med Clone og MonitorLayout der er tricket, tror jeg.

Fra : Jan Birk

Dato : 17-01-08 12:44

Hej,

> Det er det med Clone og MonitorLayout der er tricket, tror jeg.

Tusind tak, linierne:

Option "Clone" "true"
Option "CloneRefresh" "60"

gjorde det ))

Men, min LCD skærm kører 1024*768 og VGAen kun 800*600. Nogen ide til
hvordan jeg også får VGAen til at køre 1024*768?

Pft

Jan