[OT ?] Win XP firewall netlogon problem mo~
Fra : Lars P. Magnussen

Dato : 14-01-08 09:35

Ved bruger logon fra win klienter køres en netlogon BAT fil fra en debian
sarge, samba

Det har fungeret fint i lang tid på W9x, W2K, XP
På seneste nye bærbare konfigureret med WinXP kommer så advarsel fra
firewall.
Exception indsættes derefter for netlogon scriptet. Det virker bare IKKE.

Har nogen set det problem?

Mvh
Lars P. Magnussen

Fra : Jesper Staun Hansen

Dato : 15-01-08 16:32

Lars P. Magnussen wrote:
> [...]
> firewall.
> Exception indsættes derefter for netlogon scriptet. Det virker bare IKKE.

Har du scriptet?

Fra : Lars P. Magnussen

Dato : 15-01-08 18:32

> Har du scriptet?

Ja, det er et banalt DOS batch "script" med net use linier, og et kald til
antivirus update.

I mellemtiden har jeg fundet ud af, at jeg nok har misforstået meddelelsen i
pop-up ruden. Det er ikke firewall, som spærrer, men at windows checker for
signatur eller lign. på programmer. Og det er der selvfølgelig ikke på
filen. Så der skal vist fjernes et flueben i pop-up ruden.

Mvh
Lars P. Magnussen