x-lite softphone
Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 09-01-08 22:53

Hej i gruppen.
Er der nogen der har gjort erfaringer med X-lite softphone på Linux?
Gerne kombineret med Voipraider. Jeg registrerer på Voipraider.com, men
opkald mislykked med fejl 408 - timeout. Det er helt sikkert opsætningen,
men hvor
Linphone fungerer ikke med nummerkald til fastnet, kan den kun bruges til
sip opkald?
X-postet dk.teknik.telefoni.ip - dk.edb.system.unix

Karl Erik Christensen

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 09-01-08 23:13

Den Wed, 09 Jan 2008 21:53:11 +0000 skrev Karl Erik Christensen:

> [...]
> til sip opkald?
> X-postet dk.teknik.telefoni.ip - dk.edb.system.unix

Kan da lige tilføje at jeg har talt ca. 1 time med Syd Afrika via
Voipraider. Min konto er stadig på de oprindelige 10$ og "Freedays" er
90, så pengene er da i det mindste ikke spildte. Kvaliteten var i top -
bedre end på TDC fastnet - også hos modtager.

Karl Erik Christensen

Fra : Kent Friis

Dato : 09-01-08 23:26

Den 09 Jan 2008 21:53:11 GMT skrev Karl Erik Christensen:
> [...]
> men hvor
> Linphone fungerer ikke med nummerkald til fastnet, kan den kun bruges til

Øh, what?

Er dine "nummerkald til fastnet" ikke ganske almindelige SIP opkald
igennem din udbyder (også kaldet VoIP)?

Hvis du sætter de rigtige servere osv. ind under preferences, burde
det virke. Du skal dog live være opmærksom på at der skal stå
"@din.udbyder.dk" efter telefonnummeret, ellers vil den bruge
ENUM til at finde nummeret i stedet for at lade udbyderens server
om det - eller sådan var det i version 1.noget, der var vist snak
om at ændre det så det afhænger af proxy-valget.

Mvh
Kent

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 12-01-08 04:40

Den Wed, 09 Jan 2008 22:26:12 +0000 skrev Kent Friis:

> Du skal dog live være opmærksom på at der skal stå
> "@din.udbyder.dk" efter telefonnummeret
> Mvh
> Kent

Du er en knag Kent
Jeg havde først ikke taget notits af dit svar, men efter at have
installeret TWINKLE fungerede det "out of the box". Den fortalte at den
dialede xxxxxxxx@Voipraider.com - ha-ha. Så efter at have tilføjet det i
X-lite, kunne den pludselig også ringe op. Man skal lære så længe man
lever, (eller: hvor dum kan man være).
X-lite på windows har en anderledes opsætning end på Linux, der skal man
ikke tilføje @udbyder - det var nok det der forvirrede mig.

Karl Erik Christensen

Fra : Kent Friis

Dato : 12-01-08 08:52

Den 12 Jan 2008 03:40:14 GMT skrev Karl Erik Christensen:

> [...]
> dialede xxxxxxxx@Voipraider.com - ha-ha. Så efter at have tilføjet det i
> X-lite, kunne den pludselig også ringe op.

Det var nu ellers Linphone jeg svarede på

X-Lite har jeg aldrig brugt.

Mvh
Kent