Fedora og password?
Fra : sls\(2770\)

Dato : 08-01-08 23:18

Har en maskine med fedora linux... Kan man få den til at starte op som
admin. uden at skulle taste brugernavn og password ind?

Kan heller ikke lige få den til at se delemapper i Windows XP?

// Sid

Fra : KE Kofod / 7100

Dato : 08-01-08 23:39

sls(2770) skrev:
> [...]
> admin. uden at skulle taste brugernavn og password ind?
>
> Kan heller ikke lige få den til at se delemapper i Windows XP?

Jeg vil være glad hvis bare min fedora 8 kan finde min printer på min
Windows XP Pro maskine.
/KE Kofod.

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 09-01-08 00:16

"sls\(2770\)" <sls@FJERNsol.dk> writes:

> Har en maskine med fedora linux... Kan man få den til at starte op som
> admin. uden at skulle taste brugernavn og password ind?
>
> Kan heller ikke lige få den til at se delemapper i Windows XP?

De dukker ikke op via Places -- Network -- Windows Network?

Fra : Jørgen Heesche

Dato : 09-01-08 11:19

sls(2770) wrote:
> Har en maskine med fedora linux... Kan man få den til at starte op som
> admin. uden at skulle taste brugernavn og password ind?
Næppe, oplagt sikkerhedsrisiko.

> Kan heller ikke lige få den til at se delemapper i Windows XP?
Test med fdisk -l om windows partitions findes.
Og se i /etc/fstab om der er defineret mountpoints.

Jørgen Heesche
mailto:heesche@webspeed.dk

Fra : sls\(2770\)

Dato : 09-01-08 16:20

"Jørgen Heesche" <heesche@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> Næppe, oplagt sikkerhedsrisiko.

> Test med fdisk -l om windows partitions findes.
> Og se i /etc/fstab om der er defineret mountpoints.

Sorry, fik ikke forklaret det rigtigt.. Det er mapper på andre maskiner i
netværket, hvor der er installeret XP

// Sid

Fra : Jørgen Heesche

Dato : 09-01-08 21:32

sls(2770) wrote:

> Sorry, fik ikke forklaret det rigtigt.. Det er mapper på andre maskiner i
> netværket, hvor der er installeret XP

Det må være noget med Samba, som jeg ikke kan hjælpe med; har ikke
lokalnet.

Jørgen Heesche
mailto:heesche@webspeed.dk

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 09-01-08 16:39

On Tue, 2008-01-08 at 23:18 +0100, sls(2770) wrote:
> Har en maskine med fedora linux... Kan man f den til at starte op som
> admin. uden at skulle taste brugernavn og password ind?

http://danwalsh.livejournal.com/13376.html

I stedet for at oprette brugeren xguest, opretter du brugeren admin