Netgear WIFI router KWGR614
Fra : Thomas Jensen

Dato : 07-01-08 11:13

Er der nogen her der har erfaringer med Netgear's open source WLAN router
KWGR614? Hvor udveksler man erfaringer med andre om sådan en?

Thomas Jensen

Fra : Dan Christensen

Dato : 07-01-08 13:52

Hej Thomas

Den Mon, 07 Jan 2008 10:13:27 +0000 skrev Thomas Jensen:

> Er der nogen her der har erfaringer med Netgear's open source WLAN
> router KWGR614? Hvor udveksler man erfaringer med andre om sådan en?

Jeg modtog KWGR614 før nytår og har været i kontakt med netgear support
siden, for der er nogle problemer med den.

1. Man kan ikke bruge Firefox til at sætte den op, der skal bruges en
anden browser med Java understøttelse.
2. Efter ca 30 minutter dropper den forbindelsen, det ser ud som om der
forgår et DoS attack på den, så den dropper forbindelsen. Hvorfor dette
sker har jeg endnu ikke kunne få en forklaring på fra netgear, men på
deres forum kan jeg se at det er en kendt fejl, dog er den ikke rettet
endnu i deres firmware :(

Så som tingene står lige nu, har jeg en router jeg ikke rigtig kan bruge
til noget :/

--
/noflex

Fra : Thomas Jensen

Dato : 07-01-08 16:04

Den Mon, 07 Jan 2008 12:52:20 +0000 skrev Dan Christensen:

> [...]
> siden, for der er nogle problemer med den.
>
> 1. Man kan ikke bruge Firefox til at sætte den op, der skal bruges en

Ja, det problem havde jeg også. Utroligt at de ikke har tjekket sådan
noget inden de sender den på gaden... Heldigvis kunne jeg bruge min kones
computer med IE, men selv den havde problemer. Jeg mener at jeg jeg måtte
vælge manuel setup, hvorefter jeg kunne få adgang til den almindelige
opsætningsside via 192.168.1.1 -- som virker i FF under Ubuntu 7.10.

> [...]
> en forklaring på fra netgear, men på deres forum kan jeg se at det er en
> kendt fejl, dog er den ikke rettet endnu i deres firmware :(

Forum? Har du et link?

Fra : Dan Christensen

Dato : 07-01-08 16:20

http://forum1.netgear.com/index.php