Tomat og Agurker gulner
Fra : Patrick Christensen

Dato : 14-07-01 17:24

Hjælp mine tomat og Agurke planter bliver gullige,
De får masser af vand, fra min fiskedam, dette vand skulle indeholde en del
næring, men udover det får de ingen gødning.
Er det for meget vand, eller for lidt gødning. eller begge dele.
Mvh.
Patrick

Fra : Klaus Eriksen

Dato : 15-07-01 22:58

Måske er det for lidt gødning. Jeg har selv plantet mine agurker og tomater
i meget næringsrig kompost-jord blandet med husdyrgødning og planterne står
flot.

Men måske er det fordi de får for meget varme? 22 grader til tomater og lidt
varmere for agurker, er en passende tempeartur . Om natten skal de have ca.
15 grader.

mvh. Klaus E.