Antal samtidige SMTP-forbindelser med Post~
Fra : Steen Suder

Dato : 02-01-08 22:41

En større dansk teleudbyder har på visse af sine kunde-domæner en
begrænsning af hvor mange samtidige, indgående SMTP-forbindelser fra samme
IP, man vil acceptere.

Forbryder en mailserver sig mod denne grænse (der ikke umiddelbart er
offentligt kendt), blokeres mailserveren i en time.

Men køen vokser stadig...

En global opsætning er ikke noget problem; man kan bare bruge Postfix' alm.
rate-kontroller. Jeg har bare ingen interesse i at sløve mine servere ned
for at komme denne udbyder i hu.

Derfor:
Hvordan laves en concurrency-limit udelukkende for en enkelt destination,
f.eks. serveren opf.domæne.dk i Postfix?

--
Steen Suder

Fra : Allan Willems Joerge~

Dato : 02-01-08 23:07

Steen Suder <sfs_news_spam@suder.dk> wrote:

> Hvordan laves en concurrency-limit udelukkende for en enkelt destination,
> f.eks. serveren opf.domæne.dk i Postfix?

Spurgte du Google inden du postede her? For jeg går ikke ud fra at du
bare forventer en grydeklar løsning på et problem, der kan løses ved at
læse dokumentationen.

Hint: http://www.postfix.org/TUNING_README.html

--
Med venlig hilsen / Best regards
Allan Willems Joergensen

"Existance is not only temporary, its pointless." Calvin

Fra : Steen Suder

Dato : 02-01-08 23:15

Allan Willems Joergensen wrote:

> Spurgte du Google inden du postede her? For jeg går ikke ud fra at du
> bare forventer en grydeklar løsning på et problem, der kan løses ved at
> [...]

Naturligvis.

Jeg skal lave mig en opfdomænedk-transport i master.cf og sidenhen
en "opfdomænedk_concurrent_destination_limit = x" i main.cf?

Det jeg så mangler er hvordan jeg binder den transport til den enkelte
server (opf.domæne.dk)... hints?

--
Steen Suder

Fra : Steen Suder

Dato : 02-01-08 23:21

Steen Suder wrote:

> [...]
> en "opfdomænedk_concurrent_destination_limit = x" i main.cf?
>
> Det jeg så mangler er hvordan jeg binder den transport til den enkelte

Ydermere så er problemet at selvom der er ti domæner (der modtages af samme
server) i spil i det aktuelle problem, så vil jeg gerne lave en samlet
concurrency-limit for denne server.

Løsning ridset op ovenfor ender vist med at være pr. modtagerdomæne.

--
Steen Suder