skrigende baby
Fra : mimi

Dato : 14-07-01 17:12

   Hejsa
Jeg har en lille søn på tre uger som har meget nemt til at skrige utrolig
meget, og det er næsten umuligt at trøste ham. Han gør det tit når han er
træt og bare ikke kan falde til ro. Det er gerne flere gange dagligt. Er
der nogen som har prøvet det samme, og som har et godt råd til hvordan vi
kan hjælpe ham til at sove. Det vi har gjort nu er at gå og vugge ham og
synge for ham og prøve alle stillinger for at se hvilken en det er han vil
være i. Altid lykkes det, men nogle gange kan der gå flere timer, og jeg
synes ikke mindst det er utrolig synd for ham, men det er også ret
udmattende for os. Drt skal lige siges at det ifølge sundhedsplejersken
ikke er kolik.
Mvh Mimi

Fra : P&B

Dato : 14-07-01 19:39

Hejsa..

Vores gut er nu 5 mdr. ,men da han var på alder med jeres havde vi også det
problem.
Vi var helt sikker på,at det var kolik,men fandt senere ud af,at det var det
ikke.
Vi prøvede at give ham en ekstra flaske om aften og da gik hans "kolik "
pludselig over.

Jeg har lært af erfaring fra den store knægt, ikke at gå rundt med ham i
armene og lulle ham når han skulle sove,for da han var over 1 år,kunne han
stadig ikke sove uden at få nusset fingerer og pande.

Prøv med en ekstra flaske eller bryst ved sengetid og evt. et dejligt bad.

Håber det også lykkes for jer.

Mange tanker fra

Bente

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 15-07-01 09:07

Da mine store børn var små, kunne
man købe en slags bæresele, kaldet
"Snuglipose", den virkede meget
beroligende på dem.
De opnår stor kropskontakt, og
kan høre den voksnes hjerte banke,
det gjorde som regel, at de faldt til ro.

Hvis han får flaske, kan det måske også skyldes,
at han drikker for hurtigt og sluger luft, som kommer
til at klemme i maven. Tag ham så op og bøvse en
eller to ekstra gange.
Hvis du ammer ham, og han er en rigtig slughals,
kan problemet være det samme.

Pas også på, at du ikke selv spiser "stærke" fødevarer,
hvis du ammer. F.eks. kan løg, hvidløg, chokolade,
kakao, kål og mange andre ting give den lille luft i maven.

Med venlig hilsen
Bodil.

Fra : Susan Bjerregaard Ni~

Dato : 15-07-01 11:35

Hej Mimi

Hvis du har overskud til det, skulle du prøve at læse ogen "Godnat og sov
godt" af Eduard Estivill og Sylvia de Béjar. Jeg har en datter på et år, som
jeg har haft svært ved at få til at falde til ro, og til sidst var det for
meget for os. Det endte med at jeg en aften græd lige så meget som hende,
fordi jeg følte mig utilstrækkelig, og ude af stand til at hjælpe hende til
at falde til ro.

Bogen er læst på 2-3 timer og giver en meget konkret opskrift på, hvordan
man lærer sit barn en god soverutine. I bund og grund handler det om at vise
barnet konsekvent, men kærligt, at du ved hvornår dit barn har brug for
hvile, og at du ved, at den bedste måde at få hvile på er at sove. Det lyder
let og logisk, men er ofte svært at føre ud i livet. Bogen fortæller skridt
for skridt, hvordan du skal gøre, og den holdning til barnet, der beskrives
i bogen, kan bruges i mange andre situationer, end når barnet skal sove. Den
mandlige forfatter er søvnforsker og har derfor en god idé om, hvad
søvnløshed handler om.

Held og lykke med det..

Kærlig hilsen
Susan