ram problem
Fra : WN

Dato : 14-07-01 15:05

Hej nyhedsgruppe

Jeg har prøvet at sætte 128 mb sd ram i min maskine , men der sker ingen
ting ,den starter ikke op.
jeg har kigget i manualen for bundkortet skulleden kunne køre med sd ram.

håber der er nogen der har en løsning på problemt.

MVH WN

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 14-07-01 15:46

"WN" <wan@city.dk> wrote in message news:9ipjbl$5a6$1@news.cybercity.dk...

> Jeg har prøvet at sætte 128 mb sd ram i min maskine , men der sker ingen
> ting ,den starter ikke op.

Er du sikker på er det er sat rigtigt i soklen? Altså at det vender rigtigt
og der er klemt helt i bund.
Sker der slet ingen ting? Tænder skærmen eller starter der nogle blæsere?

> jeg har kigget i manualen for bundkortet skulleden kunne køre med sd ram.

Kan den køre med andet? Hvis der både kan være EDO og SD-RAM skal det være
enten eller. Der må ikke være to slags RAM i maskinen.
Skriv evt lidt om hva' computeren består af (bundkort / CPU mærke og model).

- Lars

Fra : WN

Dato : 14-07-01 19:16

"Lars Jørgensen" <lagojo@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
model).

> - Lars
>
> der kommer ingen billed på skærmen , hardisk, og blæser starter.
når jeg fjerner SD rammen og sætter EDO rammen i starter maskinen op
rammen kan kun sættes i på en måde
bundkort er et soyo 82430VX /P54C PCI
CPU Intel pentiun MMX166 / 66Mhz

under DIMM voltage setting er jumperne sat til
3,3V SDRAM
----WN

Fra : ServicePACK

Dato : 14-07-01 23:53

Dit bundkort kan nok ikke klare så mange RAM - prøv med 32 eller 64 klodser

SP
WN <wan@city.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9iq23u$sa7$1@news.cybercity.dk...

Fra : WN

Dato : 15-07-01 12:02

I manualen står der the mainboard supports from 4 to 128 MB
WN