Incompatible types. Kan nogen hjælpe mig?
Fra : Finn

Dato : 14-07-01 12:20

Hej.

Hvorfor melder compileren Error 651: Incompatible types ud for linjen if
CopyFile(.........) ???
Mvh Finn

Procedure TForm1.MoveFileClick(Sender: TObject);
var
NewFileName, OldFileName: AnsiString;
begin
NewFileName := Edit1.Text;
OldFilename := Edit2.Text;
if LowerCase(NewFileName) <> LowerCase(OldfileName) then
begin
if FileExists(OldFileName) and not FileExists(NewFileName) then
begin
if CopyFile(PChar(OldFileName), PChar(NewFileName), True) <> 0
then
begin
DeleteFile(OldFileName);
Edit2.Text := '';
end else
raise Exception.Create('Unable to move the file.')
end else
raise Exception.Create('The file is already on the new location.')
end else
raise Exception.Create('The new path must be different from the old
one.')
end;

Fra : Claus Christiansen

Dato : 14-07-01 12:48

"Finn" <somnier@post5.tele.dk> wrote in

> [...]
> Mvh Finn
>
><klip en masse kode>
> if CopyFile(PChar(OldFileName), PChar(NewFileName), True) <> 0 then

Funktionen CopyFile returnerer ikke et heltal, men en boolean (...<> 0)

Claus

--
Claus Christiansen, <mailto:cch@unipeople.dk>

personal: http://www.bigfoot.com/~kruc/; pythia: http://www.pythia.dk
============================================--------------------------
"Computers are useless. They can only give you answers."
- Pablo Picasso (1881-1973)

Fra : Earth Angel

Dato : 14-07-01 17:30

Kære Claus.
Tusind tak for assistancen. Jeg har forgæves selv brugt et par timer på at
finde fejlen.

Næsten som forventet naturligvis en simpel løsning, når man kender
resultatet. Men svært selv at få øje på, idet min hjælpefil fortalte, at
funktionen svarede 0 ved succes og et andet tal ved fejl.

Det er en af udfordringerne ved at programmere.

Mvh
Finn

With Seven Servers In California And Texas - The Worlds Uncensored News Source

Fra : Claus Christiansen

Dato : 14-07-01 19:58

"Earth Angel" <Earth_Angel@NoWhere.Land> wrote in

> Kære Claus.
> Tusind tak for assistancen. Jeg har forgæves selv brugt et par timer
> på at finde fejlen.

Sku' det vær' en anden gang!

> Næsten som forventet naturligvis en simpel løsning, når man kender
> resultatet. Men svært selv at få øje på, idet min hjælpefil fortalte,
> at funktionen svarede 0 ved succes og et andet tal ved fejl.

Se det er så det sjove... jeg fandt slet ikke noget i HLP om hvad den
returnerede - jeg tog blot et kvalificeret gæt da jeg ikke umiddelbart
kunne finde nogen fejl i det skrevne og så virkede det! (D4Pro).

- hvor har du fundet den omtalte info???

> Det er en af udfordringerne ved at programmere.

Ja....

Claus

Fra : Finn

Dato : 15-07-01 15:07

Kære Claus
Jeg har D5 pro, hvor der også er hjælpefiler til alle Windows funktionerne.
Planlægger i øvrigt snart at opgradere, men skal lige høre først, om andre
er tilfredse med seneste version, inden jeg beslutter mig.

Fra : Claus Christiansen

Dato : 15-07-01 22:48

"Finn" <d121991@inet.uni2.dk> wrote in

> [...]
> funktionerne. Planlægger i øvrigt snart at opgradere, men skal lige
> høre først, om andre er tilfredse med seneste version, inden jeg

Det er der også i D4Pro, jeg havde bare ikke lige adgang til en maskine
hvor de var installeret - hvis man så slår op i D4 versionen står der
også at den returnerer en boolean, så det lyder jo som en lille fejl i D5
hjælpen.

Ja, jeg skal også lige høre lidt fra andre inden jeg går til D6 (og så
måske lige have skaffet lidt moneter først :) ).