Få Linux til at lege firewire d
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 01-01-08 19:26

Jeg har hhv en harddisk recorder der kun vil spise DV ind, og en bærbar
uden brænder, og jeg tænkte at jeg måske kunne sætte en Linux maskine
op til at lege dv kamera og dvd brænder således at jeg ikke var afhængig
af at diverse isenkram virkede.

Jeg kan ikke lige umiddelbart lure hvad tingene hedder så det er svært
at krydsforhøre Google, så er der nogen der har set noget i den retning?

--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 01-01-08 20:03

On Tue, 01 Jan 2008 19:26:19 +0100
nospam0000@gmail.com (Thorbjørn Ravn Andersen) wrote:

> Jeg kan ikke lige umiddelbart lure hvad tingene hedder så det er svært
> at krydsforhøre Google, så er der nogen der har set noget i den
> retning?

Jeg tror heller ikke, jeg helt har forstået, hvad du vil Men hvad
jeg forstår, er det noget streaming, du leder efter?

http://www.linux.com/articles/53757
https://blog.startcom.org/?p=42

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 01-01-08 20:24

Michael Rasmussen <mir@miras.org> writes:

> Jeg tror heller ikke, jeg helt har forstået, hvad du vil Men hvad
> jeg forstår, er det noget streaming, du leder efter?

Nøp :)

Jeg vil gerne have det sådan så at min Linux maskine opfører sig som et
DVD-brænderdrev når jeg beder den om det og tilslutter den til en anden
maskine - som herefter ser et brænderdrev.

Jeg vil også gerne have at den kan opføre sig som et DV-kamera når jeg
tilslutter den til min HDD-recorder.

Altså ikke som om den var en styrende computer, men en ekstern
slaveenhed. Eller hvad det nu hedder på firewiresk.
--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : Regnar Bang Lyngsø

Dato : 02-01-08 07:21

> [...]
> uden brænder, og jeg tænkte at jeg måske kunne sætte en Linux maskine
> op til at lege dv kamera og dvd brænder således at jeg ikke var afhængig

Uden at have prøvet det gav min krydsforhøring af google:

http://oss.oracle.com/projects/endpoint/

Alternativt ser det ud til at der er noget i gære som alternativ:

http://wiki.linux1394.org/ToDo

* Implement an SBP-2 target using the in-kernel SCSI target framework as
an alternative to Endpoint (Oracle's SBP-2 target implementation in
userspace).

Det var da værd at se på?!

Knus
Regnar

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 02-01-08 08:09

Regnar Bang Lyngsø <regnar@lyngsoe.eu> writes:

> Uden at have prøvet det gav min krydsforhøring af google:
>
> http://oss.oracle.com/projects/endpoint/

> Det var da værd at se på?!

Absolut, takker!

Et hurtigt indledende kig viser desværre kun en version 0.1 fra 2003,
hvilket ikke er gode tegn, men den er under GPL hvilket er den bedste
licens til den slags abandonware.

Må man spørge hvordan du fandt ud af hvad tingene hed på firewiresk?
--
Thorbjørn Ravn Andersen