|
| Jetmotorer på fly Fra : mbk112@hotmail.com |
Dato : 27-12-07 03:51 |
|
Findes der jetfly med 4 motorer, hvor de 4 motorer ikke er lige store?
| |
kk (27-12-2007)
| Kommentar Fra : kk |
Dato : 27-12-07 12:58 |
|
<mbk112@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:6026cc07-d3d5-43fc-95e1-8828806fadbf@e25g2000prg.googlegroups.com...
> Findes der jetfly med 4 motorer, hvor de 4 motorer ikke er lige store?
Hej,
Det fremgår ikke af dit spørgsmål, om du mener fysisk størrelse eller
motorkraft.
Men prøv at se her: http://forums.x-plane.org/index.php?showtopic=4267
måske kan du finde svar, hvis det er fysisk størrelse du ønsker besked om.
mvh
kk
| |
Ivar (27-12-2007)
| Kommentar Fra : Ivar |
Dato : 27-12-07 15:53 |
|
mbk112@hotmail.com skrev:
> Findes der jetfly med 4 motorer, hvor de 4 motorer ikke er lige store?
Hawker Siddeley Trident 3B havde 4 motorer. Den ene motor havde kun
halvt så meget trykkraft som de tre øvrige. Umiddelbart ligner det et
tremotoret fly. Den fjerde er placeret over udblæsningen fra den
midterste af de tre andre.
Ivar Magnusson
--
Træt af Outlook Express? Prøv dog noget nyt !!!
MesNews er lige til at gå til.
http://LexInfo.dk/MesNews/
| |
-= JF =- (27-12-2007)
| Kommentar Fra : -= JF =- |
Dato : 27-12-07 17:27 |
| | |
Herluf Holdt, 3140 (27-12-2007)
| Kommentar Fra : Herluf Holdt, 3140 |
Dato : 27-12-07 17:48 |
|
-= JF =- skrev:
> Ivar skrev:
>> Hawker Siddeley Trident 3B havde 4 motorer.
> Og vidunderet kan beses her:
> http://www.challoner.com/aviation/quiz/pix/43-68.html
Gad vide, hvad man har tænkt sig med den dér fjerde motor?
Det ser ud som om den fjerde Rolls-Royce (RB.182-86) kun
har fungeret som en slags "forstærkermotor" under Take-Off.
--
Herluf :·)
| |
BJ (27-12-2007)
| Kommentar Fra : BJ |
Dato : 27-12-07 17:59 |
|
"Herluf Holdt, 3140" <herlufholdtFJERN@privat.dk> skrev i en meddelelse
news:4773d75a$0$2101$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
KLIP
>>> Hawker Siddeley Trident 3B havde 4 motorer.
>
>> Og vidunderet kan beses her:
>> http://www.challoner.com/aviation/quiz/pix/43-68.html
>
> Gad vide, hvad man har tænkt sig med den dér fjerde motor?
> Det ser ud som om den fjerde Rolls-Royce (RB.182-86) kun
> har fungeret som en slags "forstærkermotor" under Take-Off.
Hvis du mener den lille som jeg tror er en RB 162-86, bruges den vist kun
som drivmotor for en generator, der producerer strøm, når den står på jorden
og de 3 hovedmotorer skal startes.
mvh
Bjørn J.
| |
Herluf Holdt, 3140 (27-12-2007)
| Kommentar Fra : Herluf Holdt, 3140 |
Dato : 27-12-07 18:14 |
|
BJ skrev:
> "Herluf Holdt, 3140" skrev:
>> Gad vide, hvad man har tænkt sig med den dér fjerde motor?
>> Det ser ud som om den fjerde Rolls-Royce (RB.182-86) kun
>> har fungeret som en slags "forstærkermotor" under Take-Off.
> Hvis du mener den lille som jeg tror er en RB 162-86, bruges
> den vist kun som drivmotor for en generator, der producerer strøm, når
> den står på jorden og de 3 hovedmotorer skal startes.
Ja, sådan kender vi jo normalt de der hjælpemotorer fra andre fly,
men på Trident var den vist tænkt som en slags "Take-Off-Booster".
Første flyvning med RB 162-motoren tilsluttet, skulle ifølge Jane's
have fundet sted 22. marts 1970.
--
Herluf :·)
| |
BJ (27-12-2007)
| Kommentar Fra : BJ |
Dato : 27-12-07 18:18 |
|
"Herluf Holdt, 3140" <herlufholdtFJERN@privat.dk> skrev i en meddelelse
news:4773dd6a$0$2107$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
KLIP
>>> Gad vide, hvad man har tænkt sig med den dér fjerde motor?
>>> Det ser ud som om den fjerde Rolls-Royce (RB.182-86) kun
>>> har fungeret som en slags "forstærkermotor" under Take-Off.
>
>> Hvis du mener den lille som jeg tror er en RB 162-86, bruges
>> den vist kun som drivmotor for en generator, der producerer strøm, når
>> den står på jorden og de 3 hovedmotorer skal startes.
>
> Ja, sådan kender vi jo normalt de der hjælpemotorer fra andre fly,
> men på Trident var den vist tænkt som en slags "Take-Off-Booster".
> Første flyvning med RB 162-motoren tilsluttet, skulle ifølge Jane's
> have fundet sted 22. marts 1970.
O.k. jeg var ikke klar over man havde brugt en APU til sligt.
Disse gutter her, der har restaureret et par stykker skriver:
http://www.shockcone.co.uk/hs121/trident/technical.htm
mvh
Bjørn J.
| |
BJ (27-12-2007)
| Kommentar Fra : BJ |
Dato : 27-12-07 18:25 |
| | |
Ivar (27-12-2007)
| Kommentar Fra : Ivar |
Dato : 27-12-07 18:43 |
|
BJ skrev:
> O.k. jeg var ikke klar over man havde brugt en APU til sligt.
Det er ikke en APU! Prøv at læse dit link igen. Der omtales både
den fjerde boost engine og APU'en. APU'en har udblæsning på siden af
af halen. Den fjerde motor har almindelig jet-udblæsning. APU'en er
en gasturbine - altså som en turbo-prop motor. Den fjerde jet-motor
er en ren jet-motor, altså ikke fan-jet (eller by-pass som englænderne
kaldte dem i starten). Den type motorer har dårligere virkningsgrad end
fan-jet motorer. Det har dog ikke haft den store betydning ved
Trident, da den kun blev benyttet ved take-off.
Ivar Magnusson
--
Prøv MesNews: http://LexInfo.dk/MesNews/
Hvis du er træt af at Outlook Express ikke finde ud af
at citere indlæg fra Googles Groups korrekt.
| |
BJ (27-12-2007)
| Kommentar Fra : BJ |
Dato : 27-12-07 18:49 |
|
"Ivar" <dild@[nozpam]webspeed.dk> skrev i en meddelelse
news:mn.dc637d7c8d5e23f3.31159@nozpamwebspeed.dk...
KLIP
>> O.k. jeg var ikke klar over man havde brugt en APU til sligt.
>
> Det er ikke en APU! Prøv at læse dit link igen.
Du har ret.
"The pod housing the boost engine was used to house additional fuel and the
APU in previous models and the "fin tank" was also deleted on the 3B. "
mvh
Bjørn J.
| |
Svend Erik Jensen (27-12-2007)
| Kommentar Fra : Svend Erik Jensen |
Dato : 27-12-07 22:35 |
|
On Thu, 27 Dec 2007 17:48:22 +0100, Herluf Holdt, 3140 wrote in
dk.videnskab <4773d75a$0$2101$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>:
>Gad vide, hvad man har tænkt sig med den dér fjerde motor?
>Det ser ud som om den fjerde Rolls-Royce (RB.182-86) kun
>har fungeret som en slags "forstærkermotor" under Take-Off.
Mon ikke det er APUen (Auxillary Power Unit) der producerer strøm.
--
Med venlig hilsen / Mes meilleures amitiés / Best regards
Svend Erik Jensen
http://www.isa.dknet.dk/~sej/
| |
Ivar (27-12-2007)
| Kommentar Fra : Ivar |
Dato : 27-12-07 23:43 |
|
Svend Erik Jensen skrev:
> Mon ikke det er APUen (Auxillary Power Unit) der producerer strøm.
Nej
Ivar Magnusson
--
Prøv MesNews: http://LexInfo.dk/MesNews/
Hvis du er træt af at Outlook Express ikke finde ud af
at citere indlæg fra Googles Groups korrekt.
| |
Ivar (27-12-2007)
| Kommentar Fra : Ivar |
Dato : 27-12-07 19:45 |
|
mbk112@hotmail.com skrev:
> Findes der jetfly med 4 motorer, hvor de 4 motorer ikke er lige store?
Jeg er rimelig sikker på, at der ikke er serieproduceret trafikfly
med to jet-motorer af en styrke og to af en anden. Men der har
utvivlsom
fløjet enkelte fly rundt med to sæt forskellige motorer. Det er ikke
et jet-fly, men der har været flere eksempler på DC4, der havde to
af de originale R2000 motorer og to R1830.
Ivar Magnusson
--
Prøv MesNews: http://LexInfo.dk/MesNews/
Hvis du er træt af at Outlook Express ikke finde ud af
at citere indlæg fra Googles Groups korrekt.
| |
mbk112@hotmail.com (27-12-2007)
| Kommentar Fra : mbk112@hotmail.com |
Dato : 27-12-07 16:58 |
|
> Hawker Siddeley Trident 3B havde 4 motorer. Den ene motor havde kun
> halvt så meget trykkraft som de tre øvrige. Umiddelbart ligner det et
> tremotoret fly. Den fjerde er placeret over udblæsningen fra den
> midterste af de tre andre.
Hej igen og tak for dit svar og link.
Havde mere et fly med to motorer på hver vinge i tankerne. Syntes jeg
en gang så et, hvor den yderste motor på hver vinge var mindre end den
motor, der sad tættest på flyskroget.
Findes sådan et fly?
mvh
Michael Kristensen
| |
Kurt Kjær Jensen (28-12-2007)
| Kommentar Fra : Kurt Kjær Jensen |
Dato : 28-12-07 07:37 |
|
mbk112@hotmail.com skrev:
>> Hawker Siddeley Trident 3B havde 4 motorer. Den ene motor havde kun
>> halvt så meget trykkraft som de tre øvrige. Umiddelbart ligner det et
>> tremotoret fly. Den fjerde er placeret over udblæsningen fra den
>> midterste af de tre andre.
>
> Hej igen og tak for dit svar og link.
>
> Havde mere et fly med to motorer på hver vinge i tankerne. Syntes jeg
> en gang så et, hvor den yderste motor på hver vinge var mindre end den
> motor, der sad tættest på flyskroget.
>
> Findes sådan et fly?
Det kunne måske være B-47, som har en usædvanlig 2+1 konfiguration under
hver vinge < http://en.wikipedia.org/wiki/B-47_Stratojet>. Der findes nok
bedre billeder af det på nettet, hvis du tror at dette kunne være det
rigtige...
Der er også B-36 som har en usædvanlig motorsammensætning med blandet
propel og jet: < http://en.wikipedia.org/wiki/Image:021001-O-9999J-002.jpg>
Men eller ville det hjælpe hvis du eventuelt kan huske om det var
militær eller civilt fly, propel eller jet
--
Venlig hilsen
Kurt Kjær Jensen
| |
N/A (28-12-2007)
| Kommentar Fra : N/A |
Dato : 28-12-07 07:37 |
|
| |
mbk112@hotmail.com (28-12-2007)
| Kommentar Fra : mbk112@hotmail.com |
Dato : 28-12-07 17:36 |
|
> Men eller ville det hjælpe hvis du eventuelt kan huske om det var
> militær eller civilt fly, propel eller jet
Det var et passagerfly med jetmotorer.
| |
Ivar (29-12-2007)
| Kommentar Fra : Ivar |
Dato : 29-12-07 16:46 |
|
mbk112@hotmail.com skrev:
> Det var et passagerfly med jetmotorer.
Af passeserfly med to hængende motorer på hver vinge kender jeg:
Boeing 707 (720)
Boeing 747
DC 8
Convair 990 Cornado (880)
Airbus A340
Airbus A380
Ilyushin IL-86 (IL-96)
BAe 146
Ingen af disse har som standard to forskellige motorer.
Der er også andre, som ikke har haft nogen reel betydning
for luftfarten, fx: DDR's BB-152 og Kinas Y-10. De to har også
4 ens motorer.
Ivar Magnusson
--
Prøv MesNews: http://LexInfo.dk/MesNews/
Hvis du er træt af at Outlook Express ikke finde ud af
at citere indlæg fra Googles Groups korrekt.
| |
|
|