/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Du huskede forkert Steen Gruby !
Fra : Harald Blaatand


Dato : 29-12-07 17:49

Så vidt jeg husker er du ikke en "troll",så se evt mit svar til din påstand
fra den 23 dec
(Vrod /Aermacchi /Porche)

Godt nytår,lige om lidt !

Mvh

Steen



 
 
Steen Gruby (29-12-2007)
Kommentar
Fra : Steen Gruby


Dato : 29-12-07 18:14

On Sat, 29 Dec 2007 17:49:24 +0100, "Harald Blaatand"
<bigtwincam88@larsen.mail.dk> wrote:


Hej Steen.

>Så vidt jeg husker er du ikke en "troll",så se evt mit svar til din påstand
>fra den 23 dec
>(Vrod /Aermacchi /Porche)
>
Ingen kan vist kalde mig en "Troll" selv om jeg godt kan være bevidst
ironisk

Jeg kan ikke lige finde den tråd igen, men pyt nu også med.
Du skal ikke tage mine "mærkemobberier" for mere end de er.
Jeg er fra en tid hvor mærkemobning var en sikker del af MC livet, og
enhver blottelse a'la' tegn på at være såret over en ironisk
bemærkning til ens kæreste eje, blot afstedkom mere af samme skuffe

Min bemærkning om Aermacchi kom fra en artikkel hvor en stolt ejer af
en restaureret HD Aermacchi forsøgte at få den ind på et HD træf.
Han blev afvist, selv om modellen beviseligt var produceret i den
periode hvor den også bar HD i navnet.
Og så var det jeg spekulerede på hvor meget "originalt" der skal være
på en MC før den er "mærkeren"?
F.eks. bærer min Paso, foruden mærkenavnet Ducati, også Cagivas
Elefant i mærket - Er det så ikke en rigtig Ducati (Ducati ejedes i
den periode af Cagiva) selv om det er en af de kreationer Dr. T var
mest stolt af?

>Godt nytår,lige om lidt !
>
I lige måde.


--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU MAX Special 1956
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk

Harald Blaatand (29-12-2007)
Kommentar
Fra : Harald Blaatand


Dato : 29-12-07 18:43


"Steen Gruby" <oz9zi@virker.ikke> wrote in message
news:h3vcn3hcoc48qp4fo5iv3f9rb0svklpll0@4ax.com...
> On Sat, 29 Dec 2007 17:49:24 +0100, "Harald Blaatand"
> <bigtwincam88@larsen.mail.dk> wrote:
>
>
> Hej Steen.
>
>>Så vidt jeg husker er du ikke en "troll",så se evt mit svar til din
påstand
>>fra den 23 dec
>>(Vrod /Aermacchi /Porche)
>>
> Ingen kan vist kalde mig en "Troll" selv om jeg godt kan være bevidst
> ironisk
>
> Jeg kan ikke lige finde den tråd igen, men pyt nu også med.
> Du skal ikke tage mine "mærkemobberier" for mere end de er.
> Jeg er fra en tid hvor mærkemobning var en sikker del af MC livet, og
> enhver blottelse a'la' tegn på at være såret over en ironisk
> bemærkning til ens kæreste eje, blot afstedkom mere af samme skuffe
>
> Min bemærkning om Aermacchi kom fra en artikkel hvor en stolt ejer af
> en restaureret HD Aermacchi forsøgte at få den ind på et HD træf.
> Han blev afvist, selv om modellen beviseligt var produceret i den
> periode hvor den også bar HD i navnet.
> Og så var det jeg spekulerede på hvor meget "originalt" der skal være
> på en MC før den er "mærkeren"?
> F.eks. bærer min Paso, foruden mærkenavnet Ducati, også Cagivas
> Elefant i mærket - Er det så ikke en rigtig Ducati (Ducati ejedes i
> den periode af Cagiva) selv om det er en af de kreationer Dr. T var
> mest stolt af?
>
>>Godt nytår,lige om lidt !
>>
> I lige måde.
>
>
> --
>
> Steen Gruby
> Suzuki XN85 Turbo
> Ducati Paso 750
> NSU MAX Special 1956
> NSU Super FOX 1958
> www.gruby.dk

Hej Steen
Ok,"trolle" kommer gerne med "uhyrlige" påstande og drillerier hvorefter
de forsvinder eller bare sidder i bagrunden og fniser over deres egne
"morsomheder" !


Jeg kender godt til "mærkemobberier" og har oplevet en del af dem ,også
her i gruppen og en del af dem er da også både morsomme og uskyldige,de
dumme og meget tydelige "trollerier" må jeg så bare lære at overse !

Jeg ved ikke om en Ducati er en Ducati med en Elefant i mærket ,men
spørgsmålet vil jeg lade andre besvare da jeg ikke ved meget om mærket
hvorfor jeg vil undlade at gætte og drille ..

Tråden hedder "Kalender Quizzen # 22"
Mvh

Steen



Steen Gruby (29-12-2007)
Kommentar
Fra : Steen Gruby


Dato : 29-12-07 20:52

Hej Steen.

> Ok,"trolle" kommer gerne med "uhyrlige" påstande og drillerier hvorefter
>de forsvinder eller bare sidder i bagrunden og fniser over deres egne
>"morsomheder" !
>
Så vidt jeg kan se er der ikke nogen hukommelsesfejl her
Jeg kiggede lidt på Internet, og så vidt jeg kan finde ud af er
motoren en 100% Porsche konstruktion - Mit wasser und das Ganze
molewitten - Gebaut beim kleinen Schwabische sportswagen Schmiede,
Porsche gennant ,-)
Altså er det vist Schwarb'erne der står bag HD's fantastiske
prestation med en litereffekt på 100 HK - At den så bygges i USA er en
anden sag.
For lige at sammenligne, så fik Britten 180 BHP ud af sin 1100cc
V-twin 10 år tidligere
>
> Jeg kender godt til "mærkemobberier" og har oplevet en del af dem ,også
>her i gruppen og en del af dem er da også både morsomme og uskyldige,de
>dumme og meget tydelige "trollerier" må jeg så bare lære at overse !
>
Det skal du ikke tage dig af - Jeg husker tydeligt da de første
japanere dukkede op i min omgangskreds.
Se DER kunne du tale om mobberier.

> Jeg ved ikke om en Ducati er en Ducati med en Elefant i mærket ,men
>spørgsmålet vil jeg lade andre besvare da jeg ikke ved meget om mærket
>hvorfor jeg vil undlade at gætte og drille ..
>
Du skal være glad for at du ikke skal lægge øren til Ducati Klubbens
Pantah fraktion

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU MAX Special 1956
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk

Harald Blaatand (30-12-2007)
Kommentar
Fra : Harald Blaatand


Dato : 30-12-07 19:49


"Steen Gruby" <oz9zi@virker.ikke> wrote in message
news:d48dn31amj5gj2a3aoctj29blqikloh94s@4ax.com...
> Hej Steen.
>
>> Ok,"trolle" kommer gerne med "uhyrlige" påstande og drillerier
hvorefter
>>de forsvinder eller bare sidder i bagrunden og fniser over deres egne
>>"morsomheder" !
>>
> Så vidt jeg kan se er der ikke nogen hukommelsesfejl her
> Jeg kiggede lidt på Internet, og så vidt jeg kan finde ud af er
> motoren en 100% Porsche konstruktion - Mit wasser und das Ganze
> molewitten - Gebaut beim kleinen Schwabische sportswagen Schmiede,
> Porsche gennant ,-)
> Altså er det vist Schwarb'erne der står bag HD's fantastiske
> prestation med en litereffekt på 100 HK - At den så bygges i USA er en
> anden sag.
> For lige at sammenligne, så fik Britten 180 BHP ud af sin 1100cc
> V-twin 10 år tidligere
>>
>> Jeg kender godt til "mærkemobberier" og har oplevet en del af dem
,også
>>her i gruppen og en del af dem er da også både morsomme og uskyldige,de
>>dumme og meget tydelige "trollerier" må jeg så bare lære at overse !
>>
> Det skal du ikke tage dig af - Jeg husker tydeligt da de første
> japanere dukkede op i min omgangskreds.
> Se DER kunne du tale om mobberier.
>
>> Jeg ved ikke om en Ducati er en Ducati med en Elefant i mærket ,men
>>spørgsmålet vil jeg lade andre besvare da jeg ikke ved meget om mærket
>>hvorfor jeg vil undlade at gætte og drille ..
>>
> Du skal være glad for at du ikke skal lægge øren til Ducati Klubbens
> Pantah fraktion
>
> --
>
> Steen Gruby
> Suzuki XN85 Turbo
> Ducati Paso 750
> NSU MAX Special 1956
> NSU Super FOX 1958
> www.gruby.dk

Hej Steen.

Samarbejdet lægger de ikke skjul på,men det er ikke en Porsche!

Ja 1130 kubik 115 hestekræfter ved 8.750 er ikke nogen sensation,men der
er jo nok en mening med at det er sådan..

Ok 1299cc og 165 heste er heller ikke noget at ´skrive hjem om ,det har de
fleste 124 cc fra Japan vel efterhånden v. 48.000 omrejninger per minut !



http://www.cycletrader.com/find/listing/2006-HARLEY-DAVIDSON-VROD-DESTROYER-90120297


Jeg læser ikke så godt tysk,men her er der lidt der er oversat
http://www.dlhill.com/vrod.html

Siden du ikke kunne finde mit svar får du det lige her igen,det ligner
ikke helt hvad du fandt..


>"The engine, derived from the VR-1000 racing engine, was co-developed
by
Harley and Porsche Engineering in Germany.

Den er bygget i USA på Harley fabrik ,designet af Harley i samarbejde
med
Porshe,så de Bayerske pølser i den har du da lidt ret i! ;.-)

I starten af 1980'er fik HD også hjælp til at designe stempler og
topstykke mm, til den dengang nye Blockhead,kaldet Evolution ,men sålænge
de
bygger deres motorer selv er det vel en HD motor

"The Screamin' Eagle V-Rod Destroyer, the fastest factory-built drag
racer "<
ever made. "


Mvh

Steen





Armand (31-12-2007)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 31-12-07 02:41

Harald Blaatand skrev:
>
>
> Samarbejdet lægger de ikke skjul på,men det er ikke en Porsche!
>
Hæ!
Mærkefanatismen står altid hårdt imod :-|
Prøv at høre hvor mange Ford Focus ejere der vil indrømme at deres 1,4
commonrail-diesel har en fransk motor under hjelmen.

Hvad med den nye vandkølede Buell-motor: Hvor længe går der mon inden
dén erklæres for ærke amerikansk :-/

Men japanerne er ikke bedre: Efter at man hver især havde kørt nogle
sæsoner med alternative link-konstruktioner til imødegåelse af Hondas
omstændige Pro-Link system, fremstod alle tre øvrige japanske
mc-fabrikanter pludseligt, og nærmest samtidigt, med et næsten identisk
system - Hvis ikke at Honda har været stinkende elendig til at patentere
Pro-Link (og dét tror jeg ikke at en så stor koncern er), så må der være
tale om en simpel licens til brug af systemet :-|
Når jeg behøver at filosofere om sagen, er det af den simple grund at
dét er der aldrig nogensinde blevet snakket om fra nogen side selvom
fakta er at alle de baghjuls link-systemer som alle fire japanske mærker
har kørt med lige siden kun er marginalt afvigende fra hverandre :-|
Det er ikke kun på mærkefanatikere at det gør ondt - Det gør det også på
fabrikanter :-|

--
Armand.

Harald Blaatand (31-12-2007)
Kommentar
Fra : Harald Blaatand


Dato : 31-12-07 14:05


"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> wrote in message
news:4778487f$0$2095$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Harald Blaatand skrev:
>>
>>
>> Samarbejdet lægger de ikke skjul på,men det er ikke en Porsche!
>>
> Hæ!
> Mærkefanatismen står altid hårdt imod :-|
> Prøv at høre hvor mange Ford Focus ejere der vil indrømme at deres 1,4
> commonrail-diesel har en fransk motor under hjelmen.
>
> Hvad med den nye vandkølede Buell-motor: Hvor længe går der mon inden
> dén erklæres for ærke amerikansk :-/
>
> Men japanerne er ikke bedre: Efter at man hver især havde kørt nogle
> sæsoner med alternative link-konstruktioner til imødegåelse af Hondas
> omstændige Pro-Link system, fremstod alle tre øvrige japanske
> mc-fabrikanter pludseligt, og nærmest samtidigt, med et næsten identisk
> system - Hvis ikke at Honda har været stinkende elendig til at patentere
> Pro-Link (og dét tror jeg ikke at en så stor koncern er), så må der være
> tale om en simpel licens til brug af systemet :-|
> Når jeg behøver at filosofere om sagen, er det af den simple grund at
> dét er der aldrig nogensinde blevet snakket om fra nogen side selvom
> fakta er at alle de baghjuls link-systemer som alle fire japanske mærker
> har kørt med lige siden kun er marginalt afvigende fra hverandre :-|
> Det er ikke kun på mærkefanatikere at det gør ondt - Det gør det også på
> fabrikanter :-|
>
> --
> Armand.

Mærke fanatiker eller ej,nu skriver de 51%Harley Davidson og 49 %
Porsche,det er sgu ikke noget jeg sidder og finder på !


Den nye vandkølede Buell ?

The Buell 1125R Helicon engine is a new 1125cc DOHC V-Twin, the
first liquid-cooled engine to power a street-legal Buell motorcycle. The
Helicon engine is rated at 146 crankshaft horsepower, and is designed to
deliver optimized usable power.

Buell Motorcycle Company, a subsidiary of Harley-Davidson, Inc.,
produces premium sport performance motorcycles, motorcycle parts,
accessories and apparel.

www.buell.com

Ærke amerikansk ?Made in Wisconsin,undskyld jeg er ikke sikker på at
jeg har forstået spørgsmålet !



Steen



"J.C.Kløve" (31-12-2007)
Kommentar
Fra : "J.C.Kløve"


Dato : 31-12-07 14:25

Harald Blaatand skrev:
> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> wrote in message
> news:4778487f$0$2095$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> > Harald Blaatand skrev:
> >>
> >>
> >> Samarbejdet lægger de ikke skjul på,men det er ikke en Porsche!
> >>
> > Hæ!
> > Mærkefanatismen står altid hårdt imod :-|
> > Prøv at høre hvor mange Ford Focus ejere der vil indrømme at deres 1,4
> > commonrail-diesel har en fransk motor under hjelmen.
> >
> > Hvad med den nye vandkølede Buell-motor: Hvor længe går der mon inden
> > dén erklæres for ærke amerikansk :-/
> >
> > Men japanerne er ikke bedre: Efter at man hver især havde kørt nogle
> > sæsoner med alternative link-konstruktioner til imødegåelse af Hondas
> > omstændige Pro-Link system, fremstod alle tre øvrige japanske
> > mc-fabrikanter pludseligt, og nærmest samtidigt, med et næsten identisk
> > system - Hvis ikke at Honda har været stinkende elendig til at patentere
> > Pro-Link (og dét tror jeg ikke at en så stor koncern er), så må der være
> > tale om en simpel licens til brug af systemet :-|
> > Når jeg behøver at filosofere om sagen, er det af den simple grund at
> > dét er der aldrig nogensinde blevet snakket om fra nogen side selvom
> > fakta er at alle de baghjuls link-systemer som alle fire japanske mærker
> > har kørt med lige siden kun er marginalt afvigende fra hverandre :-|
> > Det er ikke kun på mærkefanatikere at det gør ondt - Det gør det også på
> > fabrikanter :-|
> >
> > --
> > Armand.
>
> Mærke fanatiker eller ej,nu skriver de 51%Harley Davidson og 49 %
> Porsche,det er sgu ikke noget jeg sidder og finder på !
>
>
> Den nye vandkølede Buell ?
>
> The Buell 1125R Helicon engine is a new 1125cc DOHC V-Twin, the
> first liquid-cooled engine to power a street-legal Buell motorcycle. The
> Helicon engine is rated at 146 crankshaft horsepower, and is designed to
> deliver optimized usable power.
>
> Buell Motorcycle Company, a subsidiary of Harley-Davidson, Inc.,
> produces premium sport performance motorcycles, motorcycle parts,
> accessories and apparel.
>
> www.buell.com
>
> Ærke amerikansk ?Made in Wisconsin,undskyld jeg er ikke sikker på at
> jeg har forstået spørgsmålet !
>
>
det er en Rotax motor der er hældt i - sååå det

--
Dun@nt
Kilo SFau s "Hvidguld"
http://www.dfmc.dk/?id=223 - DMCN #745 - DMC - MCTC



Armand (31-12-2007)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 31-12-07 14:30

Harald Blaatand skrev:
> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> wrote in message
> news:4778487f$0$2095$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> > Harald Blaatand skrev:
> >>
> >>
> >> Samarbejdet lægger de ikke skjul på,men det er ikke en Porsche!
> >>
> > Hæ!
> > Mærkefanatismen står altid hårdt imod :-|
> > Prøv at høre hvor mange Ford Focus ejere der vil indrømme at deres 1,4
> > commonrail-diesel har en fransk motor under hjelmen.
> >
> >
> Mærke fanatiker eller ej,nu skriver de 51%Harley Davidson og 49 %
> Porsche,det er sgu ikke noget jeg sidder og finder på !
>
Ligesom at Ford så sig bagudkørt i diesel-teknik, og istedet for at
bruge 3-4 år på selv at udvikle sig frem til dét stadie som
konkurrenterne allered var på, så købte man sig basalt til en fransk
HDi-motor; men erklærer sig med i udviklingen (á ombygning?) i en grad
så hverken fabrik eller kunder taber ansigt ved at skulle indrømme at
der ligger en fransk motor under hjelmen - Så er sagen at HD erkendte
ikke at kunne udvikle en DOHC V-twin med vandkøling indenfor en
overskuelig årrække og derfor udbad sig hjælp udefra :-|
HD's andel består sikkert for størstedelen i at beslutte dimensioner og
befæstigelser til HD-stellet :-/

> Den nye vandkølede Buell ?
>
> The Buell 1125R Helicon engine is a new 1125cc DOHC V-Twin, the
> first liquid-cooled engine to power a street-legal Buell motorcycle. The
> Helicon engine is rated at 146 crankshaft horsepower, and is designed to
> deliver optimized usable power.
>
> Buell Motorcycle Company, a subsidiary of Harley-Davidson, Inc.,
> produces premium sport performance motorcycles, motorcycle parts,
> accessories and apparel.
>
> www.buell.com
>
> Ærke amerikansk ?Made in Wisconsin,undskyld jeg er ikke sikker på at
> jeg har forstået spørgsmålet !
>
Ak ja!
Vi har ikke endnu set den på gaden, og adkomsten er allerede ved at
blive sløret
Den ny Buell's motor, er 100% konstrueret af Rotax :-|

--
Armand.

Steen Gruby (31-12-2007)
Kommentar
Fra : Steen Gruby


Dato : 31-12-07 14:35

On Mon, 31 Dec 2007 14:04:51 +0100, "Harald Blaatand"
<bigtwincam88@larsen.mail.dk> wrote:

Hej Steen.
>
> Mærke fanatiker eller ej,nu skriver de 51%Harley Davidson og 49 %
>Porsche,det er sgu ikke noget jeg sidder og finder på !
>
Og hvis du spørger Porsche er det omvendt
Men kan vi ikke være enige om et simpelt faktum.
Hvis ikke Prøjserne havde hjulpet HD med at udvikle en moderne motor,
så ville EVO motoren stadig være blevet hævet til himmelske højder?
>
> Den nye vandkølede Buell ?
>
> The Buell 1125R Helicon engine is a new 1125cc DOHC V-Twin, the
>first liquid-cooled engine to power a street-legal Buell motorcycle. The
>Helicon engine is rated at 146 crankshaft horsepower, and is designed to
>deliver optimized usable power.
>
Og det er her "hvidvaskningen" af Porsche motoren starter.
Nu lanceres den som en helt nyudviklet Buell motor, og vender så
tilbage til HD som en ren US konstruktion testet af Buell
>
> Ærke amerikansk ?Made in Wisconsin,undskyld jeg er ikke sikker på at
>jeg har forstået spørgsmålet !
>
Made in US - Developed in cooperation with German Porsche

Du skal ikke være så ked af det - Der er mange i historien der har
fået hjælp udefra:
MV Agusta fik Ferrari til at lave topstykkerne.
Hele den japanske to takt æra fik de fra germanerne efter krigen.
Matchless og AJS delte motorer.
NSU Max er bygget på licens af Vincent HRD i England (For at redde
Vincent).
BMW får motorer fra Rotax, hvilket Aprilia også gør
osv...........
Listen er lang

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU MAX Special 1956
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk

Harald Blaatand (31-12-2007)
Kommentar
Fra : Harald Blaatand


Dato : 31-12-07 14:58


"Steen Gruby" <oz9zi@virker.ikke> wrote in message
news:1uqhn35g860pqtsvddnb5sj9q83imiovbu@4ax.com...
> On Mon, 31 Dec 2007 14:04:51 +0100, "Harald Blaatand"
> <bigtwincam88@larsen.mail.dk> wrote:
>
> Hej Steen.
>>
>> Mærke fanatiker eller ej,nu skriver de 51%Harley Davidson og 49 %
>>Porsche,det er sgu ikke noget jeg sidder og finder på !
>>
> Og hvis du spørger Porsche er det omvendt
> Men kan vi ikke være enige om et simpelt faktum.
> Hvis ikke Prøjserne havde hjulpet HD med at udvikle en moderne motor,
> så ville EVO motoren stadig være blevet hævet til himmelske højder?
>>
>> Den nye vandkølede Buell ?
>>
>> The Buell 1125R Helicon engine is a new 1125cc DOHC V-Twin, the
>>first liquid-cooled engine to power a street-legal Buell motorcycle. The
>>Helicon engine is rated at 146 crankshaft horsepower, and is designed to
>>deliver optimized usable power.
>>
> Og det er her "hvidvaskningen" af Porsche motoren starter.
> Nu lanceres den som en helt nyudviklet Buell motor, og vender så
> tilbage til HD som en ren US konstruktion testet af Buell
>>
>> Ærke amerikansk ?Made in Wisconsin,undskyld jeg er ikke sikker
på at
>>jeg har forstået spørgsmålet !
>>
> Made in US - Developed in cooperation with German Porsche
>
> Du skal ikke være så ked af det - Der er mange i historien der har
> fået hjælp udefra:
> MV Agusta fik Ferrari til at lave topstykkerne.
> Hele den japanske to takt æra fik de fra germanerne efter krigen.
> Matchless og AJS delte motorer.
> NSU Max er bygget på licens af Vincent HRD i England (For at redde
> Vincent).
> BMW får motorer fra Rotax, hvilket Aprilia også gør
> osv...........
> Listen er lang
>
> --
>
> Steen Gruby
> Suzuki XN85 Turbo
> Ducati Paso 750
> NSU MAX Special 1956
> NSU Super FOX 1958
> www.gruby.dk

Ja,DKW totakt kom "vist" både til gavn og til inspiration i England,USA og
i Japan

Honda Gold Wing har en Alfa motor ! (Ok,den ligner rigtig godt!)

Harley forærede Japanerme værktøjer til at lave en HD kopi(Thank you very
much!)
,)efter anden verdenskrig.

Russerne fik vist fat i nogle BMW værktøjer i samme periode !

Triumph og BSA har da vist også haft et tæt samarbejde med de 3
cylindrede.

Porsche pillede også lidt ved Evo motoren.
Jeg er ikke ked af det,jeg vidste bare ikke at det var en Rotax motor,jeg
vælger så bare en Buell med tunet Sportster motor(Porsche design ,stempler
og topstykker)

Steen



Jim Andersen (02-01-2008)
Kommentar
Fra : Jim Andersen


Dato : 02-01-08 11:27

Harald Blaatand wrote:
> > Jeg kiggede lidt på Internet, og så vidt jeg kan finde ud af er
> > motoren en 100% Porsche konstruktion - Mit wasser und das Ganze
> > molewitten - Gebaut beim kleinen Schwabische sportswagen Schmiede,
> > Porsche gennant ,-)
> > Altså er det vist Schwarb'erne der står bag HD's fantastiske
> > prestation med en litereffekt på 100 HK - At den så bygges i USA
> er en > anden sag.

> Samarbejdet lægger de ikke skjul på,men det er ikke en Porsche!

> >"The engine, derived from the VR-1000 racing engine, was
> co-developed by Harley and Porsche Engineering in Germany.

Jeg læste et interview med Buell-faderen, og han sagde at v-rod motoren
egentlig var udtænkt af, eller beregnet til, Buell. Men da "koncernen"
så/hørte om den blev den beef'et op og gjort større og tungere og dermed
uinteressant for Buell.

Så det er hverken en HD eller en Porsche motor
/jim



Armand (02-01-2008)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 02-01-08 20:08

Jim Andersen skrev:
>Harald Blaatand wrote:
>> > Jeg kiggede lidt på Internet, og så vidt jeg kan finde ud af er
>> > motoren en 100% Porsche konstruktion - Mit wasser und das Ganze
>> > molewitten - Gebaut beim kleinen Schwabische sportswagen Schmiede,
>> > Porsche gennant ,-)
>> > Altså er det vist Schwarb'erne der står bag HD's fantastiske
>> > prestation med en litereffekt på 100 HK - At den så bygges i USA
>> er en > anden sag.
>
>> Samarbejdet lægger de ikke skjul på,men det er ikke en Porsche!
>
>> >"The engine, derived from the VR-1000 racing engine, was
>> co-developed by Harley and Porsche Engineering in Germany.
>
> Jeg læste et interview med Buell-faderen, og han sagde at v-rod motoren
> egentlig var udtænkt af, eller beregnet til, Buell. Men da "koncernen"
> så/hørte om den blev den beef'et op og gjort større og tungere og dermed
> uinteressant for Buell.
>
Det må være det interwiev der ligger som videoklip på Bike.dk ang.
lanceringen af 1125'eren:
http://www.bike.dk/content/2226/
Yderligere forklares at á HD's produktionsplaner sagde pas omkring
nyudvikling til Buell, hvorfor man qua egen menglende tid slet og ret
bestilte en motor hos Rotax!

--
Armand.

Harald Blaatand (03-01-2008)
Kommentar
Fra : Harald Blaatand


Dato : 03-01-08 16:46


"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> wrote in message
news:477be111$0$2083$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Jim Andersen skrev:
>>Harald Blaatand wrote:
>>> > Jeg kiggede lidt på Internet, og så vidt jeg kan finde ud af er
>>> > motoren en 100% Porsche konstruktion - Mit wasser und das Ganze
>>> > molewitten - Gebaut beim kleinen Schwabische sportswagen Schmiede,
>>> > Porsche gennant ,-)
>>> > Altså er det vist Schwarb'erne der står bag HD's fantastiske
>>> > prestation med en litereffekt på 100 HK - At den så bygges i USA
>>> er en > anden sag.
>>
>>> Samarbejdet lægger de ikke skjul på,men det er ikke en Porsche!
>>
>>> >"The engine, derived from the VR-1000 racing engine, was
>>> co-developed by Harley and Porsche Engineering in Germany.
>>
>> Jeg læste et interview med Buell-faderen, og han sagde at v-rod motoren
>> egentlig var udtænkt af, eller beregnet til, Buell. Men da "koncernen"
>> så/hørte om den blev den beef'et op og gjort større og tungere og
dermed
>> uinteressant for Buell.
>>
> Det må være det interwiev der ligger som videoklip på Bike.dk ang.
> lanceringen af 1125'eren:
> http://www.bike.dk/content/2226/
> Yderligere forklares at á HD's produktionsplaner sagde pas omkring
> nyudvikling til Buell, hvorfor man qua egen menglende tid slet og ret
> bestilte en motor hos Rotax!
>
> --
> Armand.

Okay,den Rotax til brug i Buell er vist kommet på plads nu,den er ikke
amerikansk !

Men den har da vist ikke ret meget med HD V-rod af gøre og om V-Rod er
51% HD 49% Porsche og 0% Buell udviklet eller har jeg overset en vigtig
detalje ?
>--
>Steen





Harald Blaatand (03-01-2008)
Kommentar
Fra : Harald Blaatand


Dato : 03-01-08 16:37


"Jim Andersen" <jba020@politiSLET.dk.invalid> wrote in message
news:477b670b$0$15901$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Harald Blaatand wrote:
>> > Jeg kiggede lidt på Internet, og så vidt jeg kan finde ud af er
>> > motoren en 100% Porsche konstruktion - Mit wasser und das Ganze
>> > molewitten - Gebaut beim kleinen Schwabische sportswagen Schmiede,
>> > Porsche gennant ,-)
>> > Altså er det vist Schwarb'erne der står bag HD's fantastiske
>> > prestation med en litereffekt på 100 HK - At den så bygges i USA
>> er en > anden sag.
>
>> Samarbejdet lægger de ikke skjul på,men det er ikke en Porsche!
>
>> >"The engine, derived from the VR-1000 racing engine, was
>> co-developed by Harley and Porsche Engineering in Germany.
>
> Jeg læste et interview med Buell-faderen, og han sagde at v-rod motoren
> egentlig var udtænkt af, eller beregnet til, Buell. Men da "koncernen"
> så/hørte om den blev den beef'et op og gjort større og tungere og dermed
> uinteressant for Buell.
>
> Så det er hverken en HD eller en Porsche motor
> /jim
>
>



Okay,det lyder "smart" !Men der er så lige et par ting jeg ikke forstår
...

Den er da ikke større end en 1200 Buell/Sportster ?

(VRSCA V-Rod. Vandkølet 1130cc Revolution V-Twin motor. 115hp ved
8300rpm.
105nm @ 6600rpm)

Den er tilsyneladende bygget på grundlag af Harleys VR-1000 racer motor
i
samarbejde med Porsche,men nu skal den tidligere HD medarbejder Erik Buell
have æren for den !

Det er selvfølgelig afgørende om den >"egentlig var udtænkt af, eller
beregnet til"<Buell

>"The engine, derived from the VR-1000 racing engine, was
>> co-developed by Harley and Porsche Engineering in Germany"<

http://www.motorcyclemuseum.org/halloffame/hofbiopage.asp?id=327

a..
Museum
Shop

Sign up for
Museum Monthly,
our e-mail newsletter


Through his relationship with Harley-Davidson he found the factory had a
number of unused XR1000 engines. Buell had ridden an XR1000 to a podium
finish at the 1983 Road America Battle of the Twins National, so he knew
the
engine had excellent potential for sporting use.

In 1985, Buell melded a Harley-Davidson XR1000 engine to his custom
Grand
Prix-style chassis and built the first Buell RR1000.






Michael Dahlberg (01-01-2008)
Kommentar
Fra : Michael Dahlberg


Dato : 01-01-08 21:01


"Steen Gruby" <oz9zi@virker.ikke> skrev i en meddelelse
news:d48dn31amj5gj2a3aoctj29blqikloh94s@4ax.com...
> Hej Steen.
>
>> Ok,"trolle" kommer gerne med "uhyrlige" påstande og drillerier hvorefter
>>de forsvinder eller bare sidder i bagrunden og fniser over deres egne
>>"morsomheder" !
>>
> Så vidt jeg kan se er der ikke nogen hukommelsesfejl her
> Jeg kiggede lidt på Internet, og så vidt jeg kan finde ud af er
> motoren en 100% Porsche konstruktion - Mit wasser und das Ganze
> molewitten - Gebaut beim kleinen Schwabische sportswagen Schmiede,
> Porsche gennant ,-)
> Altså er det vist Schwarb'erne der står bag HD's fantastiske
> prestation med en litereffekt på 100 HK - At den så bygges i USA er en
> anden sag.
> For lige at sammenligne, så fik Britten 180 BHP ud af sin 1100cc
> V-twin 10 år tidligere
>>
>> Jeg kender godt til "mærkemobberier" og har oplevet en del af dem ,også
>>her i gruppen og en del af dem er da også både morsomme og uskyldige,de
>>dumme og meget tydelige "trollerier" må jeg så bare lære at overse !
>>
> Det skal du ikke tage dig af - Jeg husker tydeligt da de første
> japanere dukkede op i min omgangskreds.
> Se DER kunne du tale om mobberier.
>
Nu kan jeg naturligvis ikke vide med sikkerhed, hvad der blev sagt, men
"dengang" var det jo kendt, at 1 måned efter at en Europæsisk bil eller
motorcykel blev præsenteret, så opfandt Russerne den, og et halvt år efter,
solgte japanerne den til halv pris!
Det har ændret sig, nu deltager russere ikke på tidligere niveau!


Michael D

Godt nytår alle!



Hekto (30-12-2007)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 30-12-07 01:55

On Sat, 29 Dec 2007 18:14:09 +0100, Steen Gruby wrote:

> F.eks. bærer min Paso, foruden mærkenavnet Ducati, også Cagivas Elefant
> i mærket - Er det så ikke en rigtig Ducati (Ducati ejedes i den periode
> af Cagiva) selv om det er en af de kreationer Dr. T var mest stolt af?

- og selv efter at Texas Pacific havde overtaget biksen, fortsatte de med
frem til omkring 97-98 med at sætte Cagiva-elefanter på meget af
støbegodset. Enten fordi det var lagervare eller at de stadig brugte
Cagiva's alu-støberi.

SÃ¥ er Ducati en Ducati eller en Cagiva? ... eller omvendt?

Morten (30-12-2007)
Kommentar
Fra : Morten


Dato : 30-12-07 17:17


> (Vrod /Aermacchi /Porche)

...og til alle jer der aldrig har set en HD Aermacchi (det havde jeg ik´), så
kan der ses et billede her:
http://www.fotokritik.dk/visstort.html?pic=250956-4&x=5&pic2=250956

(eller http://www.fotokritik.dk/?x=/kritik.html_pic=250956 pic nr. 4)

Ligner noget katten har slæbt ind, og den er nok svær at "sluge" for en
hardcore HD-fan.

Kun være sjov at få historien om den.
Hvem, hvorfor, hvornår og er det virkelig en Harley??

Godt Nytår til alle
Morten



Armand (30-12-2007)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 30-12-07 17:41

Morten skrev:
>> (Vrod /Aermacchi /Porche)
>
> ..og til alle jer der aldrig har set en HD Aermacchi (det havde jeg ik´), så
> kan der ses et billede her:
> http://www.fotokritik.dk/visstort.html?pic=250956-4&x=5&pic2=250956
> (eller http://www.fotokritik.dk/?x=/kritik.html_pic=250956 pic nr. 4)
>
Tung side at kigge med på. Enhver Google-billedsøgning giver hirtigere
og bedre resultat!

> Kun være sjov at få historien om den.
> Hvem, hvorfor, hvornår og er det virkelig en Harley??
>
andet hit på Google:
http://www.aermacchimoto.it/a-pax/aermacchi/e-storia.htm#06

Læs bare løs, og bliv klogere samtidig!

--
Armand.

Steen Gruby (30-12-2007)
Kommentar
Fra : Steen Gruby


Dato : 30-12-07 17:55

On Sun, 30 Dec 2007 17:17:10 +0100, "Morten" <netrom1555@gmail.com>
wrote:

Hej Morten.
>
>Ligner noget katten har slæbt ind, og den er nok svær at "sluge" for en
>hardcore HD-fan.
>
Du kan bande på at de ikke vil acceptere den ælling

>Kun være sjov at få historien om den.
>Hvem, hvorfor, hvornår og er det virkelig en Harley??
>
Naeh ----- Det var oprindelig det spørgsmål jeg stillede i starten af
tråden - Hvornår er en MC "mærkeren"?

Det følgende er frit efter hukommelsen:
Aermacchi er en Italiensk flyvemaskinefabrik der efter krigen
producerede mindre MC og scootere til et transport hungrende marked.
Aermacchi havde dog allerde den gang fået "Italiensk design" på
hjernen, og deres MC var for datiden særdeles sporty.
Jeg husker faktisk fra den gang at det var en af de cykler jeg gerne
ville eje
Harley-Davidson købte sig i starten af 60'erne ind i firmaet, og af
samme grund fik produkterne navnet Aermacchi Harley-Davidson, også på
de emblemer der er på maskinen, af hvilken årsag jeg vil dømme den som
værende medlem af familien HD - Man kan ikke give barnet ens navn uden
at ville vedkendes det
Jeg mener at HD's medejerskab holdt til først i 70'erne.

Jeg fandt lige denne link for de hungrende:
http://www.aermacchi-world.de/

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU MAX Special 1956
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk

Michael Dahlberg (02-01-2008)
Kommentar
Fra : Michael Dahlberg


Dato : 02-01-08 14:39


"Steen Gruby" <oz9zi@virker.ikke> skrev i en meddelelse
news:a6ifn31p1voolbo5rmdbdtl0phd3d5gmqn@4ax.com...
> On Sun, 30 Dec 2007 17:17:10 +0100, "Morten" <netrom1555@gmail.com>
> wrote:
>
> Hej Morten.
>>
>>Ligner noget katten har slæbt ind, og den er nok svær at "sluge" for en
>>hardcore HD-fan.
>>
> Du kan bande på at de ikke vil acceptere den ælling
>
>>Kun være sjov at få historien om den.
>>Hvem, hvorfor, hvornår og er det virkelig en Harley??
>>
> Naeh ----- Det var oprindelig det spørgsmål jeg stillede i starten af
> tråden - Hvornår er en MC "mærkeren"?
>
> Det følgende er frit efter hukommelsen:
> Aermacchi er en Italiensk flyvemaskinefabrik der efter krigen
> producerede mindre MC og scootere til et transport hungrende marked.
> Aermacchi havde dog allerde den gang fået "Italiensk design" på
> hjernen, og deres MC var for datiden særdeles sporty.
> Jeg husker faktisk fra den gang at det var en af de cykler jeg gerne
> ville eje
> Harley-Davidson købte sig i starten af 60'erne ind i firmaet, og af
> samme grund fik produkterne navnet Aermacchi Harley-Davidson, også på
> de emblemer der er på maskinen, af hvilken årsag jeg vil dømme den som
> værende medlem af familien HD - Man kan ikke give barnet ens navn uden
> at ville vedkendes det
> Jeg mener at HD's medejerskab holdt til først i 70'erne.
>
> Jeg fandt lige denne link for de hungrende:
> http://www.aermacchi-world.de/
>
> --
>
> Steen Gruby
> Suzuki XN85 Turbo
> Ducati Paso 750
> NSU MAX Special 1956
> NSU Super FOX 1958
> www.gruby.dk



Michael Dahlberg (02-01-2008)
Kommentar
Fra : Michael Dahlberg


Dato : 02-01-08 14:58


"Steen Gruby" <oz9zi@virker.ikke> skrev i en meddelelse
news:a6ifn31p1voolbo5rmdbdtl0phd3d5gmqn@4ax.com...
> On Sun, 30 Dec 2007 17:17:10 +0100, "Morten" <netrom1555@gmail.com>
> wrote:
>
> Hej Morten.
>>
>>Ligner noget katten har slæbt ind, og den er nok svær at "sluge" for en
>>hardcore HD-fan.
>>
> Du kan bande på at de ikke vil acceptere den ælling
>
>>Kun være sjov at få historien om den.
>>Hvem, hvorfor, hvornår og er det virkelig en Harley??
>>
> Naeh ----- Det var oprindelig det spørgsmål jeg stillede i starten af
> tråden - Hvornår er en MC "mærkeren"?
>
> Det følgende er frit efter hukommelsen:
> Aermacchi er en Italiensk flyvemaskinefabrik der efter krigen
> producerede mindre MC og scootere til et transport hungrende marked.
> Aermacchi havde dog allerde den gang fået "Italiensk design" på
> hjernen, og deres MC var for datiden særdeles sporty.
> Jeg husker faktisk fra den gang at det var en af de cykler jeg gerne
> ville eje
> Harley-Davidson købte sig i starten af 60'erne ind i firmaet, og af
> samme grund fik produkterne navnet Aermacchi Harley-Davidson, også på
> de emblemer der er på maskinen, af hvilken årsag jeg vil dømme den som
> værende medlem af familien HD - Man kan ikke give barnet ens navn uden
> at ville vedkendes det
> Jeg mener at HD's medejerskab holdt til først i 70'erne.
>
> Jeg fandt lige denne link for de hungrende:
> http://www.aermacchi-world.de/
>
> --
Jeg blev i 1969 den lykkelige ejer af en Aermacchi-Harley Davidson Sprint C.
Den var fremstillet i Italien i 1966, og der var indstøbt Harley-Davidson i
motorens sidedæksler. Aermacchi navnet optrådte kun på tanken.
Det var en 250 ccm en-cylindret firetakt'er på 18 HK Den blev også
leveret som "Ala Verde" med smallere styr og mindre tank, og 16 HK, og som
Sprint H, med 21 HK. Alle havde fodgear i højre side (1. op, 2.-3.-4. og 5.
nedad) og fodbremse i venstre(Hvor det bør være ! Ti-Hi) Omkring 1972 kom en
"forstørret" udgave på 350 ccm, stadig samme konstruktion i øvrigt.
HD havde købt aktier i Aermacchi i 1964 for at få mindre modeller på
markedet med HD navnet på. Man opkøbte firmaet helt i 1970 eller 71. I 1974
blev det hele solgt til Caviari.
Der kan være et enkelt årstal, der er gledet, det er efter min
Altzheimer-light plagede hukommelse!

Michael D



Armand (02-01-2008)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 02-01-08 19:45

Michael Dahlberg skrev:
>
> Jeg blev i 1969 den lykkelige ejer af en Aermacchi-Harley Davidson Sprint C.
> Den var fremstillet i Italien i 1966, og der var indstøbt Harley-Davidson i
> motorens sidedæksler. Aermacchi navnet optrådte kun på tanken..........
> HD havde købt aktier i Aermacchi i 1964 for at få mindre modeller på
> markedet med HD navnet på. Man opkøbte firmaet helt i 1970 eller 71. I 1974
> blev det hele solgt til Caviari.
> Der kan være et enkelt årstal, der er gledet, det er efter min
> Altzheimer-light plagede hukommelse!
>
Jeg fik kørekort i '77 og et par år derefter kunne man herhjemme stadig
købe nogle SX-offroad modeller med totagger-motor, som også var et
Aermacchi-levn, men dog svjh fuldt HD-navngivet!

Snakken minder mig om et billede jeg har af en 9-dobbelt Aermacchi-burnout:
http://dkfritidmotorcykel.dk/gallerypicture.asp?id=17041&m=full

For de undrende: Det drejer sig om denne Aermacchi-model:
http://cdn-www.airliners.net/photos/photos/2/0/1/1310102.jpg

Og burnout'en hænger sammen med:
http://dkfritidmotorcykel.dk/gallerypicture.asp?id=17042&m=full



--
Armand

Michael Dahlberg (03-01-2008)
Kommentar
Fra : Michael Dahlberg


Dato : 03-01-08 12:09


"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
news:477bdbac$0$2095$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Michael Dahlberg skrev:
>>
>> Jeg blev i 1969 den lykkelige ejer af en Aermacchi-Harley Davidson Sprint
>> C.
>> Den var fremstillet i Italien i 1966, og der var indstøbt Harley-Davidson
>> i motorens sidedæksler. Aermacchi navnet optrådte kun på tanken..........
>> HD havde købt aktier i Aermacchi i 1964 for at få mindre modeller på
>> markedet med HD navnet på. Man opkøbte firmaet helt i 1970 eller 71. I
>> 1974 blev det hele solgt til Caviari.
>> Der kan være et enkelt årstal, der er gledet, det er efter min
>> Altzheimer-light plagede hukommelse!
>>
> Jeg fik kørekort i '77 og et par år derefter kunne man herhjemme stadig
> købe nogle SX-offroad modeller med totagger-motor, som også var et
> Aermacchi-levn, men dog svjh fuldt HD-navngivet!
>
> Snakken minder mig om et billede jeg har af en 9-dobbelt
> Aermacchi-burnout:
> http://dkfritidmotorcykel.dk/gallerypicture.asp?id=17041&m=full
>
> For de undrende: Det drejer sig om denne Aermacchi-model:
> http://cdn-www.airliners.net/photos/photos/2/0/1/1310102.jpg
>
> Og burnout'en hænger sammen med:
> http://dkfritidmotorcykel.dk/gallerypicture.asp?id=17042&m=full
>
>
>
Tja, det er jo tydeligvis "Frecce Tricolori". Sidst jeg så dem var på
Flyvestation Værløse, hvor min egen Aermacchi havde sin daglige gang et
halvt års tid!
Det var dengang en af gutterne havde en 3-cylindret Nimbus ! (Den "mistede"
den bageste cylinder, da der gik et plejlstangsleje. Efter en kort
diskussion blev lidt af de bevægelige dele fjernet, motoren gensamlet, og
kørte derefter hjem på 3 cylindre.)
Den lød sjovt!

Orv, hvor er det længe siden ;~)

Michael D



Arne Lorenzen (30-12-2007)
Kommentar
Fra : Arne Lorenzen


Dato : 30-12-07 18:39

Morten skrev den 30 dec 2007 i
news:4777c487$0$2109$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

>
>> (Vrod /Aermacchi /Porche)
>
> ..og til alle jer der aldrig har set en HD Aermacchi (det havde jeg
> ik´), så kan der ses et billede her:
> http://www.fotokritik.dk/visstort.html?pic=250956-4&x=5&pic2=250956

Og hvad nytter det når man klikker på de*interessante*links at siden lukker
ned?

--
Mvdlh - Arne Lorenzen / http://dfmc.dk/?id=183

Morten (30-12-2007)
Kommentar
Fra : Morten


Dato : 30-12-07 19:43

> Og hvad nytter det når man klikker på de*interessante*links at siden
> lukker
> ned?

Jamen Arne....
...prøv da det andet link jeg skrev:
(eller http://www.fotokritik.dk/?x=/kritik.html_pic=250956 pic nr. 4)

Her virker det i hver fald ..... og det gør det andet nu også, men vi kan
måske ha´ forskellige opsætning på browseren e.lign.

Godt nytår.
Morten



Ukendt (31-12-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 31-12-07 02:59

> Her virker det i hver fald ..... og det gør det andet nu også, men vi kan
> måske ha´ forskellige opsætning på browseren e.lign.


Der er også et par billeder her, de er taget af undertegnede på et Søndags
raid til Karoline


http://www.dfmc.dk/gallerypicture.asp?id=6491&m=full

http://www.dfmc.dk/gallerypicture.asp?id=6489&m=full

http://www.dfmc.dk/gallerypicture.asp?id=6490&m=full

http://www.dfmc.dk/gallerypicture.asp?id=6493&m=full


--
Mvh.
Dennis Pedersen.
99' BMW R 1150 GS
89' Honda XBR 500 S
http://www.dfmc.dk/default.asp?id=66



Michael Dahlberg (02-01-2008)
Kommentar
Fra : Michael Dahlberg


Dato : 02-01-08 15:11


"Dennis Hellan Pedersen (4690)" <dhp(snabela)dalbynet.dk> skrev i en
meddelelse news:d1013$47784cf4$55183f7d$6503@news.arrownet.dk...
>> Her virker det i hver fald ..... og det gør det andet nu også, men vi kan
>> måske ha´ forskellige opsætning på browseren e.lign.
>
>
> Der er også et par billeder her, de er taget af undertegnede på et Søndags
> raid til Karoline
>
>
> http://www.dfmc.dk/gallerypicture.asp?id=6491&m=full
>
> http://www.dfmc.dk/gallerypicture.asp?id=6489&m=full
>
> http://www.dfmc.dk/gallerypicture.asp?id=6490&m=full
>
> http://www.dfmc.dk/gallerypicture.asp?id=6493&m=full
>
>
Så hør og se da her!
http://www.youtube.com/watch?v=bONySgC_Q9A&feature=related

Michael D



Hekto (02-01-2008)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 02-01-08 19:17

On Wed, 02 Jan 2008 14:57:31 +0100, Michael Dahlberg wrote:

>>
>> --
> Jeg blev i 1969 den lykkelige ejer af en Aermacchi-Harley Davidson
> Sprint C. Den var fremstillet i Italien i 1966, og der var indstøbt
> Harley-Davidson i motorens sidedæksler. Aermacchi navnet optrådte kun på
> tanken. Det var en 250 ccm en-cylindret firetakt'er på 18 HK Den
> blev også leveret som "Ala Verde" med smallere styr og mindre tank, og
> 16 HK, og som Sprint H, med 21 HK. Alle havde fodgear i højre side (1.
> op, 2.-3.-4. og 5. nedad) og fodbremse i venstre(Hvor det bør være !
> Ti-Hi) Omkring 1972 kom en "forstørret" udgave på 350 ccm, stadig samme
> konstruktion i øvrigt. HD havde købt aktier i Aermacchi i 1964 for at få
> mindre modeller på markedet med HD navnet på. Man opkøbte firmaet helt i
> 1970 eller 71. I 1974 blev det hele solgt til Caviari.
> Der kan være et enkelt årstal, der er gledet, det er efter min
> Altzheimer-light plagede hukommelse!
>
> Michael D


AIIIIH ... 'blev ejer af' Skal det forstås sådan at du stadig er????

Eller solgte du den? De er jo næsten umulige at opdrive!




--
/Hekto - Ducati Pantah 600SL - Cagiva Elefant 650 - Ducati 900SSie

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177560
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408943
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste