kompostkværne
Fra : Ole Møller

Dato : 24-12-07 12:12

Jeg vil anskaffe en kompostkværn til finere haveaffald, men ikke kværne
grene i den. Spørgsmålet er: vil en model med valser findele f.eks. blade og
stauder, og vil den knuse eventuelle dræbnersnegle i affaldet? Hellere
valser end knive på grund af larmen.
Ole M.

Fra : Max

Dato : 24-12-07 12:23

Hej Ole

> f.eks. blade og stauder, og vil den knuse eventuelle dræbnersnegle i
> affaldet? Hellere valser end knive på grund af larmen.

Jeg har engang set en type kompostkværne hvor selve skæringen
foregik med to knive der var spændt på en flad roterende jernplade,
lidt i stil med systemet i en tykkelseshøvl, den snittede meget fint
og larmede ikke i nær samme klasse som andre typer jeg har mødt.
Den kostede lidt mere end de almindelige, men det er jo ikke nogen
uovervindelig hindring.

Med hensyn til at knuse snegle sammen med komposten, så er det
vel en temlig dårlig ide da det vel næsten svare til at fodre de snegle
der bor i kompostbunken.

Kan man forøvrigt holde komposten fri for snegle ved at gøde den lidt?

--
Mvh Max