Firefox og Alt+Klik/Shift-Klik
Fra : Lars Stokholm

Dato : 30-12-07 01:32

I Windows kan man i Firefox bruge Alt+Klik til at gemme et link (altså
link'ets mål ikke link'et selv) uden "Save As" dialogen. Det er jo egentlig
ret smart, men fordi min WM bruger Alt+Klik til at flytte vinduer med,
virker det naturligvis ikke.

Efter lidt snuseri fandt jeg dog frem til ui.key.saveLink.shift, som er
beskrevet her: http://kb.mozillazine.org/About:config_entries#UI..2A
Fedt nok, jeg åbner about:config, men finder ud af at den allerede står
til 'true'. Da jeg prøver med Shift-Klik virker dét bare heller ikke.

Hvad gør man så?

Fra : Lars Stokholm

Dato : 04-01-08 14:51

On 2007-12-30, Lars Stokholm <lars.stokholm@gmail.com> wrote:
> [...]
> Fedt nok, jeg åbner about:config, men finder ud af at den allerede står
> til 'true'. Da jeg prøver med Shift-Klik virker dét bare heller ikke.

Nå, jeg fandt ud af det. Til fremtidig reference satte jeg min window
managers "mod-tast" til at være Mod4 (Windows-tasten) fremfor Mod1
(Alt-tasten):

session.modKey: Mod4

....i .fluxbox/init. Det er vel egentlig også en bedre løsning.