Nokia N810 i DK
Fra : Morten Lund

Dato : 29-12-07 17:14

Hej

Er der nogen her fra gruppen der har forsøgt at få fat i en Nokia N810
herhjemme? Hvis nogen skulle være i tvivl, er det en Linuxbaseret
Internettablet og altså ikke en telefon. Den har været på gaden i USA siden
november og er nu også kommet til en række andre europæiske lande.

Debitels onlineshop havde kortvarigt N810'eren slået op sidst i november.
Jeg spurgte for en sikkerheds skyld om de nu også havde den på lager. Det
fik jeg et ja til, hvorefter jeg købte en online. Men den er nu, som
forventet, aldrig dukket op. Jeg tror aldrig nogensinde den har været på
Debitels lager eller endsige i DK.

Er der nogen af jer der har købt en N810'er gennem Debitel og fået en
leveret? Eller er der nogen af jer der har inside information om hvornår
denne lille fætter skulle komme til DK?

Venlig hilsen
Morten Lund

Fra : none

Dato : 29-12-07 17:16

Morten Lund wrote:
> [...]

> Internettablet og altså ikke en telefon. Den har været på gaden i USA siden
> november og er nu også kommet til en række andre europæiske lande.

[8<]

> Er der nogen af jer der har købt en N810'er gennem Debitel og fået en
> leveret? Eller er der nogen af jer der har inside information om hvornår
> denne lille fætter skulle komme til DK?

Desværre nej, men jeg konstaterede at den nu ikke længere er på Nokias
danske sider - kun på den USAnske. Mon man derudaf kan udlede noget? Jeg
er ellers interesseret i at købe et par stykker, hvis det bliver muligt
her i DK. Det erjo nok lidt risikabelt at købe den oversøisk pga
dansk/nordisk tastatur mv.

/Klaus

Fra : Morten Lund

Dato : 29-12-07 17:48

none wrote:

> Det erjo nok lidt risikabelt at købe den oversøisk pga
> dansk/nordisk tastatur mv.

Jeg kan se de har fået den i Sverige. Jeg søgte på www.kelkoo.se og flere af
butikkerne står til at have den på lager. Så hvis man bor i nærheden af
Sverige er det en mulighed. Deres tastatur er shjv ikke langt fra det
danske.

/Morten

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 29-12-07 22:10

Morten Lund <m-lund@post8.tele.dk> writes:

> [...]
> butikkerne står til at have den på lager. Så hvis man bor i nærheden af
> Sverige er det en mulighed. Deres tastatur er shjv ikke langt fra det

Langt nok. Jeg tror ikke der går lang tid fær du råber om hjølp, hvis
du skriver blindskrift. Det er det samme med det nordmøndene bruger,
bare nøsten endnu vørre fordi de bruger de sødvanlige danske bogstaver.

http://en.wikipedia.org/wiki/Keyboard_layout#Swedish.2FFinnish

Fra : Thomas Overgaard

Dato : 29-12-07 22:18

Morten Lund wrote :

> Jeg kan se de har fået den i Sverige.

Måske kræver det bare lidt tålmodighed, mobiludsalg.dk hævder de har den
fra den 3/1.
--
Thomas O.

This area is designed to become quite warm during normal operation.

Fra : Morten Lund

Dato : 04-01-08 00:27

> Er der nogen af jer der har købt en N810'er gennem Debitel og fået en
> leveret? Eller er der nogen af jer der har inside information om hvornår
> denne lille fætter skulle komme til DK?

Tada - nu er den på vej med posten. Desværre kunne de ikke levere den hjemme
hos mig idag, så jeg kan hente den på posthuset imorgen,

Debitel fører den dog ikke mere. De troede vist det var en mobil og solgte
den med abonnement for ialt 3000 kroner (over 6 måneder). Nu kan man ikke
købe den på deres hjemmeside mere.

Til gengæld har CDON den til 3300 kroner.

/Morten.