Dansk sprog Ubuntu 7.10 i Open Office
Fra : spam@datacentral.dk

Dato : 27-12-07 15:56

Hej gruppe
Jeg har downloaded Ubuntu 7.10 og installeret det på PC.

Selve Ubuntu er på dansk.

Open office er på engelsk.

Selve menuerne på engelsk kunne jeg leve med, men stavekontrollen må
gerne være på dansk.
Hvad gør jeg - så også gerne at Open office var med danske menuer pga.
min søn.

Min Ubuntu-maskine er ikke på internettet - men hvis det er et must
kan det ske.

Hilsen
Carsten.

Fra : Per Jørgensen

Dato : 28-12-07 07:57

spam@datacentral.dk skrev:
> [...]
> min søn.
>
> Min Ubuntu-maskine er ikke på internettet - men hvis det er et must

Hey Carsten
Under funktioner er der en menu (på dansk) hedder indstillinger)
Derinde kan man finde Sprog/language og dermed sætte denne til dansk.
Nedenunder sprog er der sprog hjælp.

Dog undrer det mig at du siger den er på Engelsk.
Jeg har selv installeret 7.10 på min X60 - og har ikke pillet ved noget
men der var den da dansk fra begyndelsen. (dog kan det være at det er
standard på selve installationsCD'en!

Ellers opdater hele dit system.
Som root i en konsol:
apt-get upgrade
og derefter skulle dit system gerne være fuldt opdateret!

--

Med Venlig Hilsen

Per Jørgensen

Linuxbruger 393221
/\/o place like 127.0.0.1

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 28-12-07 10:04

spam@datacentral.dk wrote :

> [...]
> Selve Ubuntu er på dansk.
> Open office er på engelsk.
>
> Selve menuerne på engelsk kunne jeg leve med, men stavekontrollen må

Hent en dansk ordbog her:
http://stavekontrolden.dk

--
Lars

Fra : lejf jessen

Dato : 28-12-07 10:31

spam@datacentral.dk skrev:
> Hej gruppe
> Jeg har downloaded Ubuntu 7.10 og installeret det på PC.
>
> Selve Ubuntu er på dansk.
>
> Open office er på engelsk.

> Hilsen
> Carsten.

Hej Carsten!

Gå ind i Synaptic og hent en dansk sprogpakke, så er din OpenOffice
heller ikke engelsk mere
--
Mvh. lejf
ubuntu 7.10 gutsy.