Pan og danske grupper
Fra : Lars Knudsen

Dato : 27-12-07 13:04

Jeg bruger Pan som newsreader.

Desværre er der en del indlæg i de danske grupper hvor der mangler danske
tegn - f.eks. <477375c8$0$2098$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>

Det eneste jeg synes jeg kan se er at indlæg der har problemer med danske
tegn ikke indeholder en "Content-Type:" header.

Er der nogen der har eller har haft lig problemer og som kender en
løsning?

mvh/lars

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 27-12-07 22:13

Den Thu, 27 Dec 2007 12:03:52 +0000 skrev Lars Knudsen:

> [...]
> danske tegn ikke indeholder en "Content-Type:" header.
>
> Er der nogen der har eller har haft lig problemer og som kender en

Hej Lars.
I Group Preferences kan du prøve at sætte Character encodning til
ISO8859-1 i stedet for UTF-8. Det har jeg gjort, og det giver danske tegn
i de fleste tilfælde - dog ikke altid.

Karl Erik Christensen

Fra : Kasper Lund

Dato : 28-12-07 20:59

Den Thu, 27 Dec 2007 21:13:10 +0000 skrev Karl Erik Christensen:

> Hej Lars.
> I Group Preferences kan du prøve at sætte Character encodning til
> ISO8859-1 i stedet for UTF-8. Det har jeg gjort, og det giver danske
> tegn i de fleste tilfælde - dog ikke altid.

Jeg har samme problem og har også brugt "Group Preferences" til at angive
at der skal bruges ISO8859-1. Desværre husker PAN ikke denne indstilling,
så det skal ændres efter hver genstart af programmet :(

Kan det ikke sættes permanent? Der er virkelig mange poster fra klienter
der ikke bruger UTF8.

Faq'en på deres hjemmesideer i øvrigt ikke meget bevendt.

/Kasper

Fra : Lars Knudsen

Dato : 28-12-07 21:43

On Fri, 28 Dec 2007 19:59:05 +0000, Kasper Lund wrote:

> [...]
> indstilling, så det skal ændres efter hver genstart af programmet :(
>
> Kan det ikke sættes permanent? Der er virkelig mange poster fra klienter

Pan 0.129 (Ubuntu 7.10) har ikke problemer med at huske indstillingerne
her.

mvh/lars

Fra : Lars Knudsen

Dato : 28-12-07 21:43

On Thu, 27 Dec 2007 21:13:10 +0000, Karl Erik Christensen wrote:

> I Group Preferences kan du prøve at sætte Character encodning til
> ISO8859-1 i stedet for UTF-8. Det har jeg gjort, og det giver danske
> tegn i de fleste tilfælde - dog ikke altid.

Det hjælper ganske gevaldigt. Tak for det.

mvh/lars