MS Windows
briani 27239
Manglende ikon
Fra : Ukendt

Dato : 22-12-07 22:20

Hej.

Jeg har Windows XP Pro SP2.

Øverst i startmenuen er der mulighed for indbyggede genveje til Internettet
og Email.

Efter at jeg har opdateret Explorer til nyeste version er mit ikon
forsvundet. Eller det vil sige, at der er stadig en genvej til internettet i
START menuen øverst, men det er en standard ikon (ikon for ukendte filtyper)
som nu er der.

Jeg kan ikke ændre det. Højreklikker jeg på genvejen og vælger egenskaber,
havner jeg ved internetindstillinger og dermed ikke mulighed for at ændre
ikonet for genvejen.

Det korrekte ikon findes på maskinen, idet hurtig start menuen og
skrivebordet har ikonet for det nye internet explorer.

Jeg har prøvet via egenskaber for startmenuen at fjerne genvejen og lægge
den op igen, men resultatet er det samme.

Hvad kan jeg gøre for at få et korrekt ikon frem, da det nuværende generer
mit øje.

Fra : kep

Dato : 23-12-07 01:18

"Michael Sørensen" <invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> den op igen, men resultatet er det samme.
>
> Hvad kan jeg gøre for at få et korrekt ikon frem, da det nuværende generer

Hej
Prøv om Tweak UI kan klare det - klik på Repair
http://www.filehippo.com/download_tweakui/

Eller :
"Søg" på filen : iconcache - og slet den. Der bliver lavet en ny
ved genstart. Der skal være Flueben i "Søg i skjulte filer og mapper"

kep

Fra : Lars E. P.

Dato : 23-12-07 11:28

Sun, 23 Dec 2007 01:17:39 +0100, skrev "kep" <kepFJERN@postkasse.net>
:

>Hej
>Prøv om Tweak UI kan klare det - klik på Repair
>http://www.filehippo.com/download_tweakui/

Du kan også hente det på MS' egen hjemmeside.

http://www.microsoft.com/windowsxp/downloads/powertoys/xppowertoys.mspx

Her findes der også en masse andre værktøjer du måske kan have glæde
af.

Hilsen Lars