Mus eller rotte!
Fra : Søren

Dato : 18-12-07 19:48

Hej

Er dette en mus eller en lille rotte. Vi han ikke finde ud af hvilket væsen
den er?

http://www.gratisupload.dk/show.php?fileId=6587

Hilsen
Søren

Fra : Max

Dato : 18-12-07 19:52

Hej Søren

> Er dette en mus eller en lille rotte. Vi han ikke finde ud af hvilket
> væsen den er?

En mus.

--
Mvh Max

Fra : Søren

Dato : 18-12-07 19:59

> Hej Søren

> En mus.

Jeg håber du har ret Max... ;)

Fra
Søren

Fra : Max

Dato : 18-12-07 21:33

Hej Søren

> Jeg håber du har ret Max... ;)

Det har jeg, voksede op blandt masser af rotter, så dem
kan jeg kende.

--
Mvh Max

Fra : Gamle

Dato : 18-12-07 22:19

Max wrote:
> Hej Søren

> Det har jeg, voksede op blandt masser af rotter, så dem
> kan jeg kende.

Ka'rotter ligne mus? :D

Mvh
Torben

Fra : Lasse Jensen

Dato : 18-12-07 22:24

Gamle wrote:

> Ka'rotter ligne mus? :D

Ja. Du ser aldrig mus og rotter leve side om side. I områder hvor der er
mange rotter æder de simpelthen musenes unger.

--
Lasse Jensen [fafler at g mail dot com]
Linux, the choice of a GNU generation.

Fra : Max

Dato : 18-12-07 22:39

Hej Lasse

> Ja. Du ser aldrig mus og rotter leve side om side. I omr der hvor der
> er mange rotter æder de simpelthen musenes unger.

Det er ikke helt korrekt, i mit barndomskvarter havde vi mus inde
og rotter ude.

--
Mvh Max

Fra : Gamle

Dato : 18-12-07 22:38

Lasse Jensen wrote:

> Ja. Du ser aldrig mus og rotter leve side om side. I områder hvor der
> er mange rotter æder de simpelthen musenes unger.

Du ikke forstå vittighed
Ka' veste flyde. Ka'jakker

Mvh.
Torben

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 18-12-07 23:20

> Ja. Du ser aldrig mus og rotter leve side om side. I områder hvor der er
> mange rotter æder de simpelthen musenes unger.

Det er gammel overtro. Vi har bjerge af mus og et par gange om året en
rotte.

Mvh Maria

Fra : V.H.

Dato : 21-12-07 09:56

"Lasse Jensen" <fafler@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]

A`pro po vitser

Ka`rotter ligner gulerødder !

VH

Fra : Bo Armand

Dato : 21-12-07 11:05

"V.H." <evinklerfjern@kabelmail.dk> skrev i en meddelelse

> Ka`rotter ligner gulerødder !
>
> VH

Ka'tofler

Hilsen Bo Armand

Fra : Keld Nygaard

Dato : 21-12-07 11:35

"Bo Armand" <bo_armand@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "V.H." <evinklerfjern@kabelmail.dk> skrev i en meddelelse

> Ka'tofler
>
> Hilsen Bo Armand

Ka'stanjer?

Nygaard
www.nygaard.eu

Fra : Max

Dato : 18-12-07 22:33

Hej Torben

> Ka'rotter ligne mus? :D

ROFL :)

Men sådan set ja, hørte for nylig om en kommunal rottefænger
der ikke kunne afgøre om et kadaver var en rotte eller en mus.

--
Mvh Max

Fra : Armand

Dato : 18-12-07 22:39

Gamle skrev:

> Ka'rotter ligne mus? :D

Ka'meler??

--
Armand

Fra : Bo Armand

Dato : 19-12-07 22:51

> Ka'meler??
>
> --
> Armand

Ka'nariefugle ?

Hilsen Bo Armand

Fra : Keld Nygaard

Dato : 20-12-07 10:27

> Ka'nariefugle ?

Ka'skelothvaler?

Nygaard
www.nygaard.eu

Fra : Bo Armand

Dato : 20-12-07 11:51

"Keld Nygaard" <no@spam.dk> skrev i en meddelelse

> Ka'skelothvaler?
>
> --
> Mvh
> Nygaard
> www.nygaard.eu

Ka'niner ?

Hilsen Bo Armand

Fra : Keld Nygaard

Dato : 20-12-07 12:02

> Ka'niner ?

Ka'kelaker?

Nygaard
www.nygaard.eu

Fra : Ukendt

Dato : 21-12-07 17:04

> Ka'kelaker?

Ka' I holde op?

Med venlig hilsen

Rune.

Fra : Poul E. Jørgensen

Dato : 01-01-08 22:38

> Ka'meler??

Ha - det minder mig om en historie som den forlængst afdøde aalborgensiske
museumsmand Peter Riismøller fortalte:
Han var ude at køre med sine to børn på 4 og 6 år. De kommer forbi nogle
kalkuner og den mindste jubler: "Se, kameler".
"Naaarj" svarer den anden, "det er da vulkaner".

--
Poul E. Jørgensen

Erstat "invalid" med dk hvis du svarer per e-mail.
Replace "invalid" with dk when replying by e-mail.

Fra : Armand

Dato : 01-01-08 22:57

Poul E. Jørgensen skrev:

> [...]
> kalkuner og den mindste jubler: "Se, kameler".
> "Naaarj" svarer den anden, "det er da vulkaner".

Nu vi har fat:
Min datter var som 5-årig med til fødselsdags-middag som blev afviklet
på en kystrestaurant og på et tidspunkt pegede hun ivrigt ud i
skumringen og siger "se, se, se - øhhh , KANINER!!" hvorfor vi andre
kigger intenst ud på skråningerne udenfor vinduet uden at se nogen
kaniner og derfor slår det hen,indtil hun lidt senere atter farer op og
dennegang når at fange os i at kigge forkert: "nej, dérude - i vandet"!
Og rigtigt nok: et par kajakroere havde lige taget turen langs kysten og
forbi inden de vendte og padlede hjemefter - Kajakker, som min datter
dengang kun havde set i reklamerne med den velkendte Duracell-kanin!

--
Armand.

Fra : Bent E.

Dato : 19-12-07 10:08

> Ka'rotter ligne mus? :D

Ka' gulerødder?

Bent E.

--
Ved mail, erstat invalid med dk

Det er usundt at spise på en tom mave.
W.C.Fields.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 20-12-07 04:23

On Dec 18, 10:32 pm, "Max" <Max_J...@post9.tele.dk.invalid> wrote:
> Hej Torben

> ROFL :)
>
> Men sådan set ja, hørte for nylig om en kommunal rottefænger
> der ikke kunne afgøre om et kadaver var en rotte eller en mus.

Så er han dælme også ringe.....

--
Christian......http://www.yee-haw.dk
KØBES: Pallegafler til montering på trepunktsophæng og

Fra : Armand

Dato : 18-12-07 20:01

Søren skrev:
> Hej
>
> Er dette en mus eller en lille rotte. Vi han ikke finde ud af hvilket væsen
> den er?
>
> http://www.gratisupload.dk/show.php?fileId=6587

Hasselmus!

Billed-Googgel på ordet og sammenlign!

--
Armand.

Fra : MetteM

Dato : 18-12-07 20:18

> Hasselmus!
>
> Billed-Googgel på ordet og sammenlign!
>
> --
> Armand.

Jeg synes nu ikke det ligner en hasselmus - på billed-google har hasselmus
pjuskede haler, og det har den på billedet da ikke.
Jeg tror det bare er en alm. husmus!
Billedet på google passer godt på den:
http://www.biopix.dk/Temp/JCS%20Mus%20musculus%2026395.jpg

/Mette

Fra : Ellen 01

Dato : 18-12-07 12:23

On 18 Dec., 20:17, "MetteM" <mettefj...@fjernmarmet.dk> wrote:

> Jeg synes nu ikke det ligner en hasselmus - på billed-google har hasselmus
> pjuskede haler, og det har den på billedet da ikke.
> [...]

Kunne det ikke være den markmus... Den ligner Googles billede af en
sådan... fætter...
Ellen

Fra : MetteM

Dato : 18-12-07 20:27

"Ellen 01" <ellenlundqvist0@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> /Mette

Kunne det ikke være den markmus... Den ligner Googles billede af en

Tjo... men mener markmus er mindre end 10 cm (som hovedregel) i hvertfald
dem jeg har set.

/Mette

Fra : Tove Krieger

Dato : 18-12-07 21:05

"Søren" <virker@ikke.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Er dette en mus eller en lille rotte. Vi han ikke finde ud af
> [...]

Hej Søren.

Mener bestemt, at det er en markmus. Min kat har fanget flere
(faktisk ret store) der ligner den (vi bor lige ud til åbne marker).
En rotte har også en tykkere og ligesom skællet hale. Den har også
en smule spidsere hovedform.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Lasse Jensen

Dato : 18-12-07 21:17

Søren wrote:

> Hej
>
> Er dette en mus eller en lille rotte. Vi han ikke finde ud af hvilket
> væsen den er?
>
> http://www.gratisupload.dk/show.php?fileId=6587

Et velvoksent eksemplar af Mus Musculus eller husmus på godt dansk.

Fra : Anette

Dato : 18-12-07 21:28

Søren wrote:
> Er dette en mus eller en lille rotte. Vi han ikke finde ud af hvilket
> væsen den er?

Jeg vil umiddelbart sige at det er en almindelig husmus
http://da.wikipedia.org/wiki/Mus

Markmus er mere pjuskede og som regel knap så store.
http://www.skovognatur.dk/DyrOgPlanter/Pattedyr/Gnavere/Markmus.htm

Rotter er nemme at kende på noget længere hale
http://www.ab-skadedyrsservice.dk/rotter.htm

/ Anette

Fra : Søren

Dato : 18-12-07 22:02

Tak så langt. Men hvad med en halsbåndmus?
Jeg har et billed mere:

http://www.gratisupload.dk/show.php?fileId=6592

Håber det kan hjælpe....

Søren K.

Fra : Martin Bak

Dato : 18-12-07 22:10

> Tak så langt. Men hvad med en halsbåndmus?

Nej. Halsbåndsmus har... halsbånd! (et hvidt bånd rundt om halsen)
Det er nok den største mus, noget større end denne.

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Preben Andersen

Dato : 21-12-07 10:15

> Nej. Halsbåndsmus har... halsbånd! (et hvidt bånd rundt om halsen)
> Det er nok den største mus, noget større end denne.

Ikke et hvidt bånd, det er snarere brunt eller gyldent.
mvh/Preben

Fra : Kaj

Dato : 19-12-07 18:23

"Søren" <virker@ikke.dk> skrev i en meddelelse
> Tak så langt. Men hvad med en halsbåndmus?
> [...]

Jeg tror det er en markmus. Markmusen er en studsmus, og det betyder, at den
er mere brunlig i farven, har længere snude og hale, fouden at dens tænder
er anderledes (foldede, og egner sig kun til planteføde) end det er
tilfældet hos husmusen.
Husmusen er oftest mere grå i farven, den har en spids snude, lang hale og
spidsknudrede tænder. Den er altædende, som det nok er de fleste bekendt.

--
Venlig hilsen
Kaj

Fra : Kaj

Dato : 20-12-07 12:43

"Kaj" <kasenxklatten@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> spidsknudrede tænder. Den er altædende, som det nok er de fleste bekendt.

Undskyld jeg vrøvler, men jeg korigerer : markmusen har kort snude og hale,
husmusen længere og mere spids snude og lang hale.

--
Venlig hilsen
Kaj