Erfaring med opsætning af glasbyggesten (
Fra : Optimus Prime

Dato : 17-12-07 15:01

Jeg skal opsætte 6x9 glasbyggesten i et hul midt i væggen, som en slags
"vindue"...

Pga. konstruktionen, skal hullet laves først. Muren er opbygget i
porebeton og der limes gipsplader uden på (aht. tykkelsen på de
tilstødende vægge.
Det skal naturligvis spartles pænt, med spartelhjørner på alle kanter,
males osv - og bagefter opbygges glasbyggestenene i selve hullet med
tilhørende lim og plasticlister... tilsidst fuges med bred gummifuge mod
de tilstødende væggene, for at det kan arbejde...

Stenene måler 190x190mm, men jeg er i tvivl om hvor meget de fylder når
de limes sammen... Altså hvis jeg limer 6 sten sammen (vandret) og
beregner yderligere 20-30mm ialt til gummifugerne i enderne (mod
væggene) - hvor meget plads (vandret) skal jeg så afsætte i det hele?