MS Windows
briani 27239
Mærkeligt problem?
Fra : Joel

Dato : 17-12-07 14:40

Jeg har fået et mærkeligt problem.
Efter jeg har skiftet RAM på min bærbare Lenovo R61, virker mit trådløse
(eller faste) netværk ikke længere. DEn vil ganske enkelt ikke forny IP
adressen.
Kan det overhovdet have en sammenhæng? Eller er der nogen der ved hvordan
man får en genstridig sa... til at forny sin IP adresse?

Mvh. JL

Fra : Snuden

Dato : 17-12-07 20:16

On Mon, 17 Dec 2007 14:40:25 +0100, "Joel" <joel@tover.dk> wrote:

> [...]
>Kan det overhovdet have en sammenhæng? Eller er der nogen der ved hvordan
>man får en genstridig sa... til at forny sin IP adresse?

Det har næppe nogen sammenhæng. Det lyder mere som om ip-stakken er
blevet korrupt.

Prøv følgende:
Start => Kør => Tast: CMD [ENTER] => Tast: NETSH WINSOCK RESET [ENTER]
=> afvent du får prompt igen => Tast: EXIT [ENTER] => Genstart PC'en

"netsh winsock reset" tvinger windows til at nulstille alle
tcp/ip-indstillinger til standardindstillingerne - det svarer til at
geninstallere tcp/ip-protokollen.

Du skal have adminstrator-rettigheder for at få lov til at køre
kommandoen.
--
Snuden