/ Forside / Teknologi / Hardware / Mac / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Mac
#NavnPoint
UlrikB 4810
kipros 1675
Klaudi 1010
myg 920
pifo 907
Stouenberg 838
molokyle 830
Bille1948 815
rotw 760
10  EXTERMINA.. 750
mp3 til .mid?
Fra : Erik Richard Sørense~


Dato : 15-12-07 03:42


Jeg troede ellers, at PlayerPro kunne konvertere mp3 filer til .mid. -
Men enten mangler jeg en plugin, - eller også kan den bare ikke i OS X
versionen...

Hvad, hvilken, hvor kan jeg finde et sådant lille værktøj?

Alle søgninger, jeg ellers har lavet de sidste godt 2 timer har kun
givet resultat fra .mid->mp3 ikke fra mp3->.mid..-(

mvh. Erik Richard
--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Rgds. Grüße, Mvh. Erik Richard Sørensen, Member of ADC
<mac-man_NOSP@M_stofanet.dk> <http://www.nisus.com>
NisusWriter - The Future In Multilingual Textprocessing
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

 
 
Thorbjørn Ravn Ander~ (15-12-2007)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~


Dato : 15-12-07 05:21

Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> writes:

> Jeg troede ellers, at PlayerPro kunne konvertere mp3 filer til .mid. -
> Men enten mangler jeg en plugin, - eller også kan den bare ikke i OS X
> versionen...
>
> Hvad, hvilken, hvor kan jeg finde et sådant lille værktøj?
>
> Alle søgninger, jeg ellers har lavet de sidste godt 2 timer har kun
> givet resultat fra .mid->mp3 ikke fra mp3->.mid..-(

Du vil gerne have noget der kan udtrække nodeinformation fra en lydfil?

Det er ikke helt nemt at lave, men faldt da over den side her:

http://www.skytopia.com/project/articles/mp3-to-midi.html

Du skal ikke forvente specielt gode resultater.
--
Thorbjørn Ravn Andersen "... plus ... Tubular iMacs!"

Erik Richard Sørense~ (15-12-2007)
Kommentar
Fra : Erik Richard Sørense~


Dato : 15-12-07 18:27



Thorbjørn Ravn Andersen wrote:
> Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> writes:
>
>> Jeg troede ellers, at PlayerPro kunne konvertere mp3 filer til .mid. -
>> Men enten mangler jeg en plugin, - eller også kan den bare ikke i OS X
>> versionen...
>>
>> Hvad, hvilken, hvor kan jeg finde et sådant lille værktøj?
>>
>> Alle søgninger, jeg ellers har lavet de sidste godt 2 timer har kun
>> givet resultat fra .mid->mp3 ikke fra mp3->.mid..-(
>
> Du vil gerne have noget der kan udtrække nodeinformation fra en lydfil?
>
> Det er ikke helt nemt at lave, men faldt da over den side her:
>
> http://www.skytopia.com/project/articles/mp3-to-midi.html
>
> Du skal ikke forvente specielt gode resultater.

Det er jeg klar over, og det er heller ikke det, jeg har brug for.

Jeg skal bruge et program/værktøj, der kan konvertere en bestående mp3
fil til en .mid fil, så den fx. kan bruges i et program, der kun kan
åbne og 'splitte' en .mid fil, - elelr så jeg kan flytte fx. små lydklip
til en telefon, der kun kan bruge .mid filer som ringetoner.

Jeg vil fx. gerne flytte nogle iPhone ringetoner til min SE Z600i, men
hvis jeg bare gør det med den orig. iPhone ringetone, er den så lav, at
den næsten ikke kan høres, selvom ringestyrken er sat på max.

Formålet er så at hæve forstærkningsgraden på iPhone filen, så den vil
ringe højere. - Men ingen af de programmer, jeg har til rådighed på OS X
- eller kan finde, - kan gøre det trick.

Og lige nu har jeg ingen adgang til nogen former for classic eller
booted OS 9.x, - ellers kan Cubase VST sagtens gøre det. - Jeg har en
MIDI plugin til den... Og desværre er denne plugin ikke OS X kompatibel,
- ellers kunne jeg jo bare have smidt den i Amadeus.

mvh. Erik Richard

--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Rgds. Grüße, Mvh. Erik Richard Sørensen, Member of ADC
<mac-man_NOSP@M_stofanet.dk> <http://www.nisus.com>
NisusWriter - The Future In Multilingual Textprocessing
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Jonas Delfs (15-12-2007)
Kommentar
Fra : Jonas Delfs


Dato : 15-12-07 22:36

Erik Richard Sørensen skrev:
> Jeg skal bruge et program/værktøj, der kan konvertere en bestående mp3
> fil til en .mid fil, så den fx. kan bruges i et program, der kun kan
> åbne og 'splitte' en .mid fil, - elelr så jeg kan flytte fx. små lydklip
> til en telefon, der kun kan bruge .mid filer som ringetoner.
>
> Jeg vil fx. gerne flytte nogle iPhone ringetoner til min SE Z600i, men
> hvis jeg bare gør det med den orig. iPhone ringetone, er den så lav, at
> den næsten ikke kan høres, selvom ringestyrken er sat på max.

Jeg tror simpelthen ikke på at det er besværet værd. Hvis ringetonen er
meget simpel, kan du muligvis få en dårlig tilnærmelse ud af det.
Kombineret med de indbyggede MIDI-lyde i din SE, får du med god garanti
en væsentligt dårligere lydende ringetone end du startede med...

Mvh. Jonas

Erik Richard Sørense~ (15-12-2007)
Kommentar
Fra : Erik Richard Sørense~


Dato : 15-12-07 23:33



Jonas Delfs wrote:
> Erik Richard Sørensen skrev:
>> Jeg skal bruge et program/værktøj, der kan konvertere en bestående mp3
>> fil til en .mid fil, så den fx. kan bruges i et program, der kun kan
>> åbne og 'splitte' en .mid fil, - elelr så jeg kan flytte fx. små
>> lydklip til en telefon, der kun kan bruge .mid filer som ringetoner.
>>
>> Jeg vil fx. gerne flytte nogle iPhone ringetoner til min SE Z600i, men
>> hvis jeg bare gør det med den orig. iPhone ringetone, er den så lav,
>> at den næsten ikke kan høres, selvom ringestyrken er sat på max.
>
> Jeg tror simpelthen ikke på at det er besværet værd. Hvis ringetonen er
> meget simpel, kan du muligvis få en dårlig tilnærmelse ud af det.
> Kombineret med de indbyggede MIDI-lyde i din SE, får du med god garanti
> en væsentligt dårligere lydende ringetone end du startede med...

Der skal ikke rettes i frekvensgang o.l., kun en opforstærkning af selve
lydniveauet. Jeg kan godt overføre den nuværende 'iphoneringer.mid' til
SE'en, men den er markant lavere, selv når telefonens afspillestyrke er
sat på '7', som er max.

Jeg har åbnet de to ringetoner i Amadeus og opforstærket, og lyden lyder
markant bedre, men Amadeus's OS X versioner kan ikke håndtere den MIDI
plugin, jeg har til Cubase VST, så der kan gemmes tilbage i .mid format.
Og hverken min Z600i eller W660i kan håndtere mp3 som ringetone....

Og desværre kener jeg ikke umiddelbart nogen, der har et MIDI setup, som
kunne opforstærke lyden for mig...

mvh. Erik Richard

--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Rgds. Grüße, Mvh. Erik Richard Sørensen, Member of ADC
<mac-man_NOSP@M_stofanet.dk> <http://www.nisus.com>
NisusWriter - The Future In Multilingual Textprocessing
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Jonas Delfs (16-12-2007)
Kommentar
Fra : Jonas Delfs


Dato : 16-12-07 01:18

Erik Richard Sørensen skrev:
> Jonas Delfs wrote:
>> Erik Richard Sørensen skrev:
>>> Jeg skal bruge et program/værktøj, der kan konvertere en bestående
>>> mp3 fil til en .mid fil, så den fx. kan bruges i et program, der kun
>>> kan åbne og 'splitte' en .mid fil, - elelr så jeg kan flytte fx. små
>>> lydklip til en telefon, der kun kan bruge .mid filer som ringetoner.
>>>
>>> Jeg vil fx. gerne flytte nogle iPhone ringetoner til min SE Z600i,
>>> men hvis jeg bare gør det med den orig. iPhone ringetone, er den så
>>> lav, at den næsten ikke kan høres, selvom ringestyrken er sat på max.
>>
>> Jeg tror simpelthen ikke på at det er besværet værd. Hvis ringetonen
>> er meget simpel, kan du muligvis få en dårlig tilnærmelse ud af det.
>> Kombineret med de indbyggede MIDI-lyde i din SE, får du med god
>> garanti en væsentligt dårligere lydende ringetone end du startede med...
>
> Der skal ikke rettes i frekvensgang o.l., kun en opforstærkning af selve
> lydniveauet. Jeg kan godt overføre den nuværende 'iphoneringer.mid' til
> SE'en, men den er markant lavere, selv når telefonens afspillestyrke er
> sat på '7', som er max.

Jeg troede kun du havde den som mp3-fil - nu nævner du 'iphoneringer.mid'?

> Og desværre kener jeg ikke umiddelbart nogen, der har et MIDI setup, som
> kunne opforstærke lyden for mig...

Jeg har både Logic og Ableton Live, og giver det gerne et forsøg (selvom
jeg normalt kun bruger MIDI til at programmere VST-instrumenter).
Min mail er jonas<a>delfs.dk

Mvh. Jonas

Erik Richard Sørense~ (16-12-2007)
Kommentar
Fra : Erik Richard Sørense~


Dato : 16-12-07 01:56


Jonas Delfs wrote:
> Erik Richard Sørensen skrev:
>> Jonas Delfs wrote:
>>> Erik Richard Sørensen skrev:
>>>> Jeg skal bruge et program/værktøj, der kan konvertere en bestående
>>>> mp3 fil til en .mid fil, så den fx. kan bruges i et program, der kun
>>>> kan åbne og 'splitte' en .mid fil, - elelr så jeg kan flytte fx. små
>>>> lydklip til en telefon, der kun kan bruge .mid filer som ringetoner.
>>>>
>>>> Jeg vil fx. gerne flytte nogle iPhone ringetoner til min SE Z600i,
>>>> men hvis jeg bare gør det med den orig. iPhone ringetone, er den så
>>>> lav, at den næsten ikke kan høres, selvom ringestyrken er sat på max.
>>>
>>> Jeg tror simpelthen ikke på at det er besværet værd. Hvis ringetonen
>>> er meget simpel, kan du muligvis få en dårlig tilnærmelse ud af det.
>>> Kombineret med de indbyggede MIDI-lyde i din SE, får du med god
>>> garanti en væsentligt dårligere lydende ringetone end du startede med...
>>
>> Der skal ikke rettes i frekvensgang o.l., kun en opforstærkning af
>> selve lydniveauet. Jeg kan godt overføre den nuværende
>> 'iphoneringer.mid' til SE'en, men den er markant lavere, selv når
>> telefonens afspillestyrke er sat på '7', som er max.
>
> Jeg troede kun du havde den som mp3-fil - nu nævner du 'iphoneringer.mid'?

Hm, jeg mener da ellers, jeg skrev, at jeg havde de originale iPhone
ringetoner i .mid og mp3 format, men at de skulle forstærkes op...

>> Og desværre kener jeg ikke umiddelbart nogen, der har et MIDI setup,
>> som kunne opforstærke lyden for mig...
>
> Jeg har både Logic og Ableton Live, og giver det gerne et forsøg (selvom
> jeg normalt kun bruger MIDI til at programmere VST-instrumenter).
> Min mail er jonas<a>delfs.dk

Alletiders! - You've got mail.!

mvh. Erik Richard

--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Rgds. Grüße, Mvh. Erik Richard Sørensen, Member of ADC
<mac-man_NOSP@M_stofanet.dk> <http://www.nisus.com>
NisusWriter - The Future In Multilingual Textprocessing
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Jonas Delfs (16-12-2007)
Kommentar
Fra : Jonas Delfs


Dato : 16-12-07 17:19

Erik Richard Sørensen skrev:
>
> Jonas Delfs wrote:
>> Jeg har både Logic og Ableton Live, og giver det gerne et forsøg
>> (selvom jeg normalt kun bruger MIDI til at programmere VST-instrumenter).
>> Min mail er jonas<a>delfs.dk
>
> Alletiders! - You've got mail.!

Til interesserede, så forsøgte jeg nummeret i Logic (8) med "Audio to
score", men som forventet (og forståeligt nok) blev resultatet en ret
dårlig tilnærmelse...

Mvh. Jonas

Sebastian (05-01-2008)
Kommentar
Fra : Sebastian


Dato : 05-01-08 19:38

Jonas Delfs <jonas@FJERNdelfs.dk> wrote:

> Erik Richard Sørensen skrev:
> >
> > Jonas Delfs wrote:
> >> Jeg har både Logic og Ableton Live, og giver det gerne et forsøg
> >> (selvom jeg normalt kun bruger MIDI til at programmere VST-instrumenter).
> >> Min mail er jonas<a>delfs.dk
> >
> > Alletiders! - You've got mail.!
>
> Til interesserede, så forsøgte jeg nummeret i Logic (8) med "Audio to
> score", men som forventet (og forståeligt nok) blev resultatet en ret
> dårlig tilnærmelse...

aaarrrrrrk
det nemmeste for Erik er måske at gå på biblioteket og hente noderne til
sangen. Noderne kan scannes og computergenkendes eller indtastes (måske
vha. klaviatur) i hvilken som helst sequenzer. En nogenlunde aktuel
QuickTimes har nogle midi instrumenter. Der er dog ingen garanti at de
virtuelle instrumenter lyder ligesom de instrumenter der blev brugt
under lige præcis den indspilling af den lydfil som Erik husker.

rgds.



--
Sebastian Loeck
Frederiksberg Denmark

Thorbjørn Ravn Ander~ (15-12-2007)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~


Dato : 15-12-07 21:08

Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> writes:

> Og lige nu har jeg ingen adgang til nogen former for classic eller
> booted OS 9.x, - ellers kan Cubase VST sagtens gøre det. - Jeg har en

Det må du få... Jeg vil meget gerne høre resultatet.
--
Thorbjørn Ravn Andersen "... plus ... Tubular iMacs!"

Erik Richard Sørense~ (15-12-2007)
Kommentar
Fra : Erik Richard Sørense~


Dato : 15-12-07 23:01



Thorbjørn Ravn Andersen wrote:
> Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> writes:
>
>> Og lige nu har jeg ingen adgang til nogen former for classic eller
>> booted OS 9.x, - ellers kan Cubase VST sagtens gøre det. - Jeg har en
>
> Det må du få... Jeg vil meget gerne høre resultatet.

Ja, når man nu ikke kan se at bruge en iPhone, så må man jo 'nøjes' med
det næstbedste i form af en flot rød SE W660i med iPhone ringetoner.
- Men for pokker, hvor er de svære at få fat i....

Så det bliver også næste projekt at få min Beige G3/1133mhz til at køre
Cubase 5 VST, men der trænger til at blive ryddet godt og grundigt op på
den.

mvh. Erik Richard

--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Rgds. Grüße, Mvh. Erik Richard Sørensen, Member of ADC
<mac-man_NOSP@M_stofanet.dk> <http://www.nisus.com>
NisusWriter - The Future In Multilingual Textprocessing
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Thorbjørn Ravn Ander~ (15-12-2007)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~


Dato : 15-12-07 23:58

Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> writes:

> Ja, når man nu ikke kan se at bruge en iPhone, så må man jo 'nøjes'
> med det næstbedste i form af en flot rød SE W660i med iPhone
> ringetoner. - Men for pokker, hvor er de svære at få fat i....

Jeg tror du vil spare MEGET tid hvis du finder en der kan have
MP3-ringetoner.

> Så det bliver også næste projekt at få min Beige G3/1133mhz til at
> køre Cubase 5 VST, men der trænger til at blive ryddet godt og
> grundigt op på den.

Er imponeret over den vognpark du har - det er da næsten et
fuldtidsprojekt at holde dem kørende.
--
Thorbjørn Ravn Andersen "... plus ... Tubular iMacs!"

Erik Richard Sørense~ (16-12-2007)
Kommentar
Fra : Erik Richard Sørense~


Dato : 16-12-07 00:42


Thorbjørn Ravn Andersen wrote:
> Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> writes:
>> Ja, når man nu ikke kan se at bruge en iPhone, så må man jo 'nøjes'
>> med det næstbedste i form af en flot rød SE W660i med iPhone
>> ringetoner. - Men for pokker, hvor er de svære at få fat i....
>
> Jeg tror du vil spare MEGET tid hvis du finder en der kan have
> MP3-ringetoner.

Det bliver svært. Svjv. er der ingen af SEs telefoner, der kan, og
alternativet - rent kvalitetsmæssigt er Samsung. men de har så det
problem, at du ikke kan mærke hvor tasterne er, hvis du har telefonen i
et etui. De er næsten lige så umulige som en iPhone. Med en SE kan man
sagtens mærke tasterne selv gennem den gennemsigtige folie foran
tastaturet.....

>> Så det bliver også næste projekt at få min Beige G3/1133mhz til at
>> køre Cubase 5 VST, men der trænger til at blive ryddet godt og
>> grundigt op på den.
>
> Er imponeret over den vognpark du har - det er da næsten et
> fuldtidsprojekt at holde dem kørende.

Vognparken er da ellers skåret ned. - Førhen havde jeg da 7 maskiner
kørende. Når jeg er færdig med omstillingen vil jeg 'kun' have 4 - en
PM 9600/350mhz, en Beige G3/1133mhz, MacPro'en og så enten en QS Dual
1ghz eller den store Dual 1,8ghz.

De to 'gamle' kommer så til at køre i deres eget netværk, mens en QS og
MacPro kommer til at køre i et andet uafhængigt netværk, men stadig med
mulighed for at kunne kalde fra det ene netværk til det andet via en
hub/router/switch.

mvh. Erik Richard

--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Rgds. Grüße, Mvh. Erik Richard Sørensen, Member of ADC
<mac-man_NOSP@M_stofanet.dk> <http://www.nisus.com>
NisusWriter - The Future In Multilingual Textprocessing
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Peter Farsinsen (16-12-2007)
Kommentar
Fra : Peter Farsinsen


Dato : 16-12-07 01:29

Erik Richard Sørensen wrote:

>> Jeg tror du vil spare MEGET tid hvis du finder en der kan have
>> MP3-ringetoner.
>
> Det bliver svært. Svjv. er der ingen af SEs telefoner, der kan

K600i og K610i kan i al fald.

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Erik Richard Sørense~ (16-12-2007)
Kommentar
Fra : Erik Richard Sørense~


Dato : 16-12-07 02:03



Peter Farsinsen wrote:
> Erik Richard Sørensen wrote:
>
>>> Jeg tror du vil spare MEGET tid hvis du finder en der kan have
>>> MP3-ringetoner.
>>
>> Det bliver svært. Svjv. er der ingen af SEs telefoner, der kan
>
> K600i og K610i kan i al fald.

Hm, - to mere... - Der er noget, der tyder på, at 'K' serien åbenbart
godt kan, men ikke 'W' og 'Z'....

Jeg har ellers forsøgt at overføre via BT, men får en melding om, at
'Handlingen kan ikke udføres grundet forkert format...'.

Jeg har endda forsøgt med både fast og variabel bitrate lige fra 16kbps
til 64kbps...

mvh. Erik Richard

--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Rgds. Grüße, Mvh. Erik Richard Sørensen, Member of ADC
<mac-man_NOSP@M_stofanet.dk> <http://www.nisus.com>
NisusWriter - The Future In Multilingual Textprocessing
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Martin Bredthauer (16-12-2007)
Kommentar
Fra : Martin Bredthauer


Dato : 16-12-07 14:56

Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:

> Hm, - to mere... - Der er noget, der tyder på, at 'K' serien åbenbart
> godt kan, men ikke 'W' og 'Z'....
>
> Jeg har ellers forsøgt at overføre via BT, men får en melding om, at
> 'Handlingen kan ikke udføres grundet forkert format...'.
>
> Jeg har endda forsøgt med både fast og variabel bitrate lige fra 16kbps
> til 64kbps...

Denne tråd er da fuld af mystik og (efter min mening) fejlopfattelser:

1. Midi og MP3 er to helt forskellige former for lydfiler som intet har
med hinanden at gøre "under the hood", men som begge resulterer i en
eller anden form for lyd. Det kan sammenlignes med sammenhængen mellem
vektorgrafik og jpeg. Li'som vektorgrafikfiler indeholder midi filer kun
instruktioner om _hvordan_ værts applikationen skal tegne/spille, mens
jpeg og mp3 filer indholder selve billedet/lyden (omend i en komprimeret
form). Dette ses også ved forskellen i størrelsen af filerne.
vektorgrafik/midi filer er meget små mens jpeg/mp3 filer fylder meget
mere.

At få en midifil lavet om til en mp3 filer er ikke så svært for det
handler blot om at et program afspiller midi-instruktionerne og
resultatet optages til en mp3 fil. Resultatet vil fortsat lyde som en
midifil, men vil kunne afspilles med mp3 udstyr. (Kvaliteten afhænger
her i høj grad af kvaliteten af de "instrument-stemmer" som Mac'en har
adgang til. Quicktimes standard midistemmer giver således et ret dårligt
resultat, mens prof. midistemmer kan få midi filer til at lyde rigtig
godt. Naturligvis kræver dette også at personen som har indspillet
midifilen spiller godt på instrumentet - typisk keyboard, og at
stemmelagene er godt opbygget.) På samme måde kan man let lave en
vectorgrafik fil om til et jpeg billede i Photoshop.

At gøre det omvendte - at gå fra mp3 til midi er en helt anden snak.
Måske er der pof. programmer som kan "lytte sin ind" i et mp3 lydspor og
finde ud af hvordan f.eks. guitaren spiller og omsætte dette til
midi-instruktioner, men når det skal afspilles kræver det jo at man har
et midi-instrument der lyder som netop den særlige guitar på det mp3
spor - og hvor får man den fra? Resultatet må, i bedste fald, være noget
uskønt dåsemusik og i værste fald noget mystisk larm bestående af
forkerte instrumenter der spiller forkerte noder på forkerte
tidspunkter!!

2. Erik, din telefon kan kun afspille polyfonsike ringetoner

http://www.mobile-legion.com/catalog/sony_ericsson/Z600i.php

Dvs. den kan afspille filer med midi-instruktioner og lyden bliver nok i
stil med en gameboy o.lign. (Det kan også være helt OK. Personligt synes
jeg bedre om disse ringetoner end "det sidste nye hit fra boogielisten"
som mp3-ringetone.) Du får aldrig din telefon til at afspille mp3
lydfiler.

3. Der findes mange SonyEricsson telefoner der kan afspille mp3 filer
som ringetoner. De er både i K, W og Z serien. Se på www.sonyericsson.dk
under specs. på de enkelte telefoner efter om de understøtter
"musiktoner" som SE kalder funktionen.

Du nævner selv w660i - den kan fint bruge mp3 filer som ringetoner

http://www.mobile-legion.com/catalog/sony_ericsson/W660i.php




--
Mvh Martin
mailto://spam@talentmedia.dk | AIM://mbredthauer
Hvis det eneste værktøj man har er en hammer, ligner alle problemer søm!

Erik Richard Sørense~ (16-12-2007)
Kommentar
Fra : Erik Richard Sørense~


Dato : 16-12-07 16:16



Martin Bredthauer wrote:
> Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:
>> Hm, - to mere... - Der er noget, der tyder på, at 'K' serien åbenbart
>> godt kan, men ikke 'W' og 'Z'....
>>
>> Jeg har ellers forsøgt at overføre via BT, men får en melding om, at
>> 'Handlingen kan ikke udføres grundet forkert format...'.
>>
>> Jeg har endda forsøgt med både fast og variabel bitrate lige fra 16kbps
>> til 64kbps...
>
> Denne tråd er da fuld af mystik og (efter min mening) fejlopfattelser:
>
> 1. Midi og MP3 er to helt forskellige former for lydfiler som intet har
> med hinanden at gøre "under the hood", men som begge resulterer i en
> eller anden form for lyd. Det kan sammenlignes med sammenhængen mellem
> vektorgrafik og jpeg. Li'som vektorgrafikfiler indeholder midi filer kun
> instruktioner om _hvordan_ værts applikationen skal tegne/spille, mens
> jpeg og mp3 filer indholder selve billedet/lyden (omend i en komprimeret
> form). Dette ses også ved forskellen i størrelsen af filerne.
> vektorgrafik/midi filer er meget små mens jpeg/mp3 filer fylder meget
> mere.

Jeg er udmærket klar over forskellen på MIDI og mp3... - og som jeg nu
også har skrevet flere gange, så ville jeg også umiddelbart kunne
konvertere en mp3 fil til en .mid fil, hvis ellers min G3 var oppe at
køre. Cubase VST er ganske god til det.

> [...]På samme måde kan man let lave en
> vectorgrafik fil om til et jpeg billede i Photoshop.

Og det er lige præcis den modsatte proces, jeg ville bruge på OS X - for
at blive i dit billede...

> At gøre det omvendte - at gå fra mp3 til midi er en helt anden snak.
> Måske er der pof. programmer som kan "lytte sin ind" i et mp3 lydspor og
> finde ud af hvordan f.eks. guitaren spiller og omsætte dette til
> midi-instruktioner, men når det skal afspilles kræver det jo at man har
> et midi-instrument der lyder som netop den særlige guitar på det mp3
> spor - og hvor får man den fra? Resultatet må, i bedste fald, være noget
> uskønt dåsemusik og i værste fald noget mystisk larm bestående af
> forkerte instrumenter der spiller forkerte noder på forkerte
> tidspunkter!!

Cubase VST kan, hvis man har den/de rigtige plugins. Og jeg _har_ disse
plugins, men de virker ikke på OS X. Og jeg har ikke råd til at ofre
flere tusinde kroner i opgradering bare for at få lavet/overført nogle
ringetoner.

> 2. Erik, din telefon kan kun afspille polyfonsike ringetoner
>
> http://www.mobile-legion.com/catalog/sony_ericsson/Z600i.php
>
> Dvs. den kan afspille filer med midi-instruktioner og lyden bliver nok i
> stil med en gameboy o.lign. (Det kan også være helt OK. Personligt synes
> jeg bedre om disse ringetoner end "det sidste nye hit fra boogielisten"
> som mp3-ringetone.) Du får aldrig din telefon til at afspille mp3
> lydfiler.

Det er nu ikke helt rigtig. En Z600i kan afspille både .mid og .imy.
'.imy' er monofonsik. - Men den første udg. af Z600, - den, der bare
hedder 'Z600', kan kun afspille polyfoniske toner.

Jeg er heller ikke ude på at få 'det sidste hit' ind som ringetoner, men
kun at få nogle få 'personlige' ringetoner. Og én af grundene til det,
er, at jeg er temmelig træt af hele tiden at skulle gribe i lommen, når
en SE ringer, fordi jeg tror, det er min, men det så viser sig, at det
fx. er hans/hendes ved siden af i bussen....

> 3. Der findes mange SonyEricsson telefoner der kan afspille mp3 filer
> som ringetoner. De er både i K, W og Z serien. Se på www.sonyericsson.dk
> under specs. på de enkelte telefoner efter om de understøtter
> "musiktoner" som SE kalder funktionen.

Hm, umiddelbart kan jeg ikke finde nogen i 'Z' serien, der kan, men
masser af 'K'-series og nogle få i 'W'-serien og et par enkelte i deres
store 'P'-serie.

> Du nævner selv w660i - den kan fint bruge mp3 filer som ringetoner
>
> http://www.mobile-legion.com/catalog/sony_ericsson/W660i.php

OK, det er da altid noget... Jeg har ikke fået den sat op endnu. Og
manualet er så dårlig i skrift, at jeg næsten ikke kan se, hvad der
står, - så efter bare 5 mins. forsøg har jeg en dundrende hovedpine. -
Jeg tror, jeg vil hente manualen i PDF format. jeg véd, de ligger på
SE.dk...

mvh. Erik Richard

--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Rgds. Grüße, Mvh. Erik Richard Sørensen, Member of ADC
<mac-man_NOSP@M_stofanet.dk> <http://www.nisus.com>
NisusWriter - The Future In Multilingual Textprocessing
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Martin Bredthauer (16-12-2007)
Kommentar
Fra : Martin Bredthauer


Dato : 16-12-07 22:48

Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:

> Hm, umiddelbart kan jeg ikke finde nogen i 'Z' serien, der kan, men
> masser af 'K'-series og nogle få i 'W'-serien og et par enkelte i deres
> store 'P'-serie.

Z800i, Z710i, Z610i, Z550i kan alle bruge mp3. Tjek det ud på

http://www.mobile-legion.com/sonyericsson.php

W serien er SE's walkman telefon serie og naturligvis kan mange af dem
bruge mp3 filer som ringetoner. (Når jeg ikke skriver dem alle sammen er
det fordi jeg ikke gider tjekke dem ud.)

Men din z600i kan ikke afspille mp3 filer og du får sikkert aldrig noget
godt resultat ud af en konvertering af en mp3 fil til midi. Og skulle du
få en midi fil ud af det som du synes om er det et åbent sprøgsmål
hvilke "instrumenter" din telefon har indbygget - sikkert ikke noget der
ikke lyder som et "bib-bib" spil.

Find i stedet for ringetoner på nettet som er lavet til din telefon -
det er sikkert meget bedre.


--
Mvh Martin
mailto://spam@talentmedia.dk | AIM://mbredthauer
Hvis det eneste værktøj man har er en hammer, ligner alle problemer søm!

Ove Steen Smidt (17-12-2007)
Kommentar
Fra : Ove Steen Smidt


Dato : 17-12-07 15:16

Martin Bredthauer <spam@talentmedia.dk> wrote:

> Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:
>
> > Hm, - to mere... - Der er noget, der tyder på, at 'K' serien åbenbart
> > godt kan, men ikke 'W' og 'Z'....
> >
> > Jeg har ellers forsøgt at overføre via BT, men får en melding om, at
> > 'Handlingen kan ikke udføres grundet forkert format...'.
> >
> > Jeg har endda forsøgt med både fast og variabel bitrate lige fra 16kbps
> > til 64kbps...
>
> Denne tråd er da fuld af mystik og (efter min mening) fejlopfattelser:
>
> 1. Midi og MP3 er to helt forskellige former for lydfiler som intet har
> med hinanden at gøre "under the hood", men som begge resulterer i en
> eller anden form for lyd. Det kan sammenlignes med sammenhængen mellem
> vektorgrafik og jpeg. Li'som vektorgrafikfiler indeholder midi filer kun
> instruktioner om _hvordan_ værts applikationen skal tegne/spille, mens
> jpeg og mp3 filer indholder selve billedet/lyden (omend i en komprimeret
> form). Dette ses også ved forskellen i størrelsen af filerne.
> vektorgrafik/midi filer er meget små mens jpeg/mp3 filer fylder meget
> mere.
>
> At få en midifil lavet om til en mp3 filer er ikke så svært for det
> handler blot om at et program afspiller midi-instruktionerne og
> resultatet optages til en mp3 fil. Resultatet vil fortsat lyde som en
> midifil, men vil kunne afspilles med mp3 udstyr. (Kvaliteten afhænger
> her i høj grad af kvaliteten af de "instrument-stemmer" som Mac'en har
> adgang til. Quicktimes standard midistemmer giver således et ret dårligt
> resultat, mens prof. midistemmer kan få midi filer til at lyde rigtig
> godt. Naturligvis kræver dette også at personen som har indspillet
> midifilen spiller godt på instrumentet - typisk keyboard, og at
> stemmelagene er godt opbygget.) På samme måde kan man let lave en
> vectorgrafik fil om til et jpeg billede i Photoshop.
>
> At gøre det omvendte - at gå fra mp3 til midi er en helt anden snak.
> Måske er der pof. programmer som kan "lytte sin ind" i et mp3 lydspor og
> finde ud af hvordan f.eks. guitaren spiller og omsætte dette til
> midi-instruktioner, men når det skal afspilles kræver det jo at man har
> et midi-instrument der lyder som netop den særlige guitar på det mp3
> spor - og hvor får man den fra? Resultatet må, i bedste fald, være noget
> uskønt dåsemusik og i værste fald noget mystisk larm bestående af
> forkerte instrumenter der spiller forkerte noder på forkerte
> tidspunkter!!

Jeg kan da også kun forestille mig én musikalsk grund til at bruge
muligheden af at gå fra mp3 til midi.
Og det skulle være, at man ikke kunne få has på nedskrivning/plankning
af noderne til et stykke indspillet musik. Hvis midi kunne fange
melodien, kunne man derefter åbne midifilen i et nodeskrivningsprogram.
Men der ville ganske sikkert alligevel være en del ekstra arbejde
tilbage.
Derefter ville det være spørgsmålet, om akkorderne kunne afkodes af de
øvrige stemmer.


--
Venlig hilsen
Ove Steen Smidt
http://web.mac.com/ovesteensmidt/iWeb/OSS/Profil.html

Thorbjørn Ravn Ander~ (17-12-2007)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~


Dato : 17-12-07 00:16

Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> writes:

> Jeg er udmærket klar over forskellen på MIDI og mp3... - og som jeg nu
> også har skrevet flere gange, så ville jeg også umiddelbart kunne
> konvertere en mp3 fil til en .mid fil, hvis ellers min G3 var oppe at
> køre. Cubase VST er ganske god til det.

Jeg tror enten er din hørelse kapoffet eller også er du for skade kommet
til at forveksle det så det er den anden vej den er god til det.

At omforme færdig lyd til MIDI er lige så svært som at omforme færdig
lyd til noder. Hjernen er eminent til det, men det er computere ikke.

> OK, det er da altid noget... Jeg har ikke fået den sat op endnu. Og
> manualet er så dårlig i skrift, at jeg næsten ikke kan se, hvad der
> står, - så efter bare 5 mins. forsøg har jeg en dundrende hovedpine. -
> Jeg tror, jeg vil hente manualen i PDF format. jeg véd, de ligger på
> SE.dk...

Lyder som en god ide - dem kan du blæse vilkårligt op?
--
Thorbjørn Ravn Andersen "... plus ... Tubular iMacs!"

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177559
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408936
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste