MS Windows
briani 27239
Nettv virker ikke længere
Fra : Holst

Dato : 14-12-07 21:55

For en uges tid siden virkede det. I dag virker det ikke.

Jeg er jo blevet nødsaget til at betale licens, efter at de indførte
medielicensen, og da jeg jo føler, jeg skal have lidt for mine penge,
ser jeg i ny og næ tv-avisen på DRs hjemmeside, og indimellem også andre
programmer.

I starten af sidste uge virkede det fint, når jeg brugte Firefox. Jeg
vil tro, jeg brugte nettv onsdag i sidste uge (dvs. den 5. december).

Men i mandags (dvs. den 10. december), da jeg igen ville se tv, virkede
det pludselig ikke længere.

Jeg har endog forsøgt at starte Internet Explorer, og i modsætning til
Firefox, så dukker der her en fejlmeddelelse op:

Der opstod en fejl (fejl: -1072885579)
Windows Media Player kan ikke afspille nogen elementer på
afspilningslisten. Hvis du vil finde oplysninger om problemet,
skal du klikke på fanen Aktuel afspilning. Klik derefter på
ikonet ved siden af hver fil på listeruden.

Når nu Windows Media Player er indlejret i enten Firefox eller IE, så er
der bare ikke så mange faner med "Aktuel afspilning" at klikke på.

Hvad kan være gået galt? Hvordan får jeg det til at virke igen?

Fra : joke

Dato : 15-12-07 10:07

> For en uges tid siden virkede det. I dag virker det ikke.
>
> Jeg er jo blevet nødsaget til at betale licens, efter at de indførte
> medielicensen,

Du er ikke den eneste tror vi er rigtigt mange der betaler ´for bygge
gildet.

Har du prøvet at gendanne din computer (forudsat at du kører xp eller vista
eller me) for at se om det løser problemet

hilsen

Johnny

Fra : Holst

Dato : 17-12-07 21:10

joke wrote:

> Har du prøvet at gendanne din computer (forudsat at du kører xp eller vista
> eller me) for at se om det løser problemet

Jeg har aldrig gjort dette får, så nu kommer nok lidt spørgsmål om
gendannelse. Jeg kører XP Pro.

I Systemgendannelse er der en række fede datoer:

4. dec. Systemkontrolpunkt
5. dec. Systemkontrolpunkt
7. dec. Systemkontrolpunkt
8. dec. Systemkontrolpunkt
10. dec. Software Distribution Service 3.0
11. dec. Software Distribution Service 3.0
12. dec. Systemkontrolpunkt
12. dec. Software Distribution Service 3.0

Hvad er forskellen på de to slags?

Efter al sandsynlighed vil jeg mene, at det virkede fint onsdag den 5.
december og i hvert fald den 4. december.

Det var først den 11. december, jeg opdagede, at det ikke virkede.

Men 6.-10. december har jeg ikke brugt det, og ved derfor ikke, om det
har virket.

Hvad "mister" jeg, hvis jeg vælger at gendanne computeren?

Fra : Snavox

Dato : 15-12-07 14:32

Hej Holst.

> Hvad kan være gået galt? Hvordan får jeg det til at virke igen?

Jeg har installeret Service Pack 1 til Vista, og pludselig gik Firefox ned,

når jeg forsøgte at komme ind på min elskede Radio Luxembourg - og det
samme med DR Rock,

nogle af de eneste steder, hvor man kan høre original musik og ikke bare
raplinjer hen over de gamle hits...

Så jeg har rodet med proxyindstillinger og netværksprotokoller osv., men
det viste sig at være et codec-problem. Jeg har prøvet flere
forskellige, men er nu endt med den fulde version af K-lite:

http://www.codecguide.com/download_kl.htm

Nu virker det hele igen, jeg kan høre musik og se net-tv fra hele
verden, og julestemningen er ved at vende tilbage..

Jeg håber, at det måske kan virke for dig også.

Venlig hilsen Poul

Fra : Awul Dasfilshabeda

Dato : 15-12-07 14:46

Snavox wrote:

> når jeg forsøgte at komme ind på min elskede Radio Luxembourg - og det
> samme med DR Rock,

Jeg bruger denne til Radio Luxembourg,
http://www.kimludvigsen.dk/programmer-multimedia-screamer.html

--