HTTP server
Fra : AK

Dato : 13-07-01 22:28

Hej NG.

Jeg er totalt newbie!

På mit arbejde laver jeg "lidt for sjov" et website.
Serveren sitet kører på er sat op af en tidligere kollega der nu er stoppet,
det giver mig lidt bøvl.

Det startede med at være for sjov at jeg lavede sitet men flere og flere
bruger det og det indeholder efterhånden 250 sider.

Serveren kører med solaris og apache derudover er der installeret en masse
ekstra pakker (php etc.)

Men....
Findes der noget der gør at man kan udnytte frontpage´s server extensions?

Jeg ved godt at alt hvad frontpage kan kan linux/unix selvfølgelig også, men
jeg er sku ikke dygtig nok.

Fra : Ole Michaelsen

Dato : 13-07-01 22:40

AK wrote:
> [...]
>
> Men....
> Findes der noget der gør at man kan udnytte frontpage´s server extensions?

Naturligvis. Se fx

http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q216/0/39.ASP som er
den "officielle" måde. Se også
http://home.edo.uni-dortmund.de/~chripo/ som har en ret anderledes vinkel
på det (muligvis bedre).

Jeg har Apache 1.3.x med php, mod_perl, frontpage ext, ASP, proxy ... kørende
på Solaris 7 på to stk SUN E220R med Veritas Cluster og Foundation Suite.

Virker fint.

Har du specifikke problemer angående installationen skal du endelig
spørge her i gruppen.

Vh,

--
Ole Michaelsen
Copenhagen, Denmark

Fra : Steen Suder

Dato : 13-07-01 22:42

AK wrote:

> [...]
>
> Men....
> Findes der noget der gør at man kan udnytte frontpage´s server extensions?

Jeg antager at det du mener er at du gerne vil have Frontpage
serverextensions på den Solaris.
Inden jeg går videre håber jeg at du er bekendt med FPSEs
sikkerhedsimplikationer.

Der findes faktisk en FPSE port til *NIX hos Ready-To-Run på adressen:
http://www.rtr.com/fpsupport/index.html.

> Jeg ved godt at alt hvad frontpage kan kan linux/unix selvfølgelig også, men
> jeg er sku ikke dygtig nok.

På grundlag af tidligere antagelser antager jeg begreberne er en smule
sammenblandede idet FPSE er en udvidelse til en given webserver så den
"nemmere" kan tale med MS Frontpage. Selvfølgelig kan du lave de samme
sider på *Unix; det er jo blot tekstdokumenter

--
Steen Suder

"We reject kings, presidents and voting.
We believe in rough consensus and running code."

Fra : AK

Dato : 31-07-01 21:12

Tak Steen

Det var lige det link jeg manglede