Linux og TV2's regionalprogrammer
Fra : Pjensen73

Dato : 13-12-07 23:15

Hvordan kan man se de regionale TV2 programmer på siden:
http://www.tv2regionerne.dk ?
Har Ubuntu, Totem og Mplayer installeret.

Fra : Jan Birk

Dato : 14-12-07 09:26

> Hvordan kan man se de regionale TV2 programmer på siden:
> http://www.tv2regionerne.dk ?
> Har Ubuntu, Totem og Mplayer installeret.

Det virker her hos mig. Jeg har en farlig masse plugins installeret og
ved ikke lige hvilket der bliver brugt.

Hvis du ved hvordan jeg kan undersøge hvilke plugin der anvendes, skal
jeg med glæde melde tilbage.

/Jan

Fra : Ian

Dato : 14-12-07 09:28

Pjensen73 <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> writes:

> Hvordan kan man se de regionale TV2 programmer på siden:
> http://www.tv2regionerne.dk ?
> Har Ubuntu, Totem og Mplayer installeret.

Mplayer kan godt afspille streams fra tv2regionerne.dk, f.eks:

mplayer mms://129.142.7.15/lorry/13/071213to.wmv

Hvis man vil søge frem og tilbage, kan man downloade
filen først med "mimms" eller "mplayer -dumpstream".

Mvh Ian

Fra : lejf jessen

Dato : 14-12-07 10:58

Pjensen73 skrev:
> Hvordan kan man se de regionale TV2 programmer på siden:
> http://www.tv2regionerne.dk ?
> Har Ubuntu, Totem og Mplayer installeret.
Hej!

Jeg ser det med VLC medie player samt i Firefox ,tilføjelsen:
"Mediaplayerconnectivity", så kører det for dig

--
Mvh. lejf
ubuntu 7.10 gutsy.

Fra : Pjensen73

Dato : 14-12-07 11:28

Den Fri, 14 Dec 2007 09:28:25 +0100 skrev Ian:

> [...]
>
> mplayer mms://129.142.7.15/lorry/13/071213to.wmv
>

> Hvis man vil søge frem og tilbage, kan man downloade filen først med

Hvordan kommer jeg f.eks. til at se dette link:
http://www.tv2regionerne.dk/reg2005/player.aspx?id=399760&r=7

Fra : lejf jessen

Dato : 14-12-07 11:39

Pjensen73 skrev:

> Hvordan kommer jeg f.eks. til at se dette link:
> http://www.tv2regionerne.dk/reg2005/player.aspx?id=399760&r=7
Hej igen!

Læser du ikke de svar vi giver dig? Du ser det ved at trykke på linket,
efter at have installeret de ting vi har anbefalet Se
MediaPlayerConnectivity , s hjemeside.

--
Mvh. lejf
ubuntu 7.10 gutsy.

Fra : Hans Houmøller

Dato : 15-12-07 18:52

lejf jessen skrev:

> Hej igen!
>
> Læser du ikke de svar vi giver dig? Du ser det ved at trykke på linket,
> efter at have installeret de ting vi har anbefalet Se
> MediaPlayerConnectivity , s hjemeside.

Jeg læser MEGET interesseret med her, da jeg har haft lidt de samme
problemer med at se tv i Linux. Jeg kan ganske enkelt ikke finde de
rigtige plugins og få dem installeret i Firefox, så det virker.
Indtil nu har jeg mediaconnectivity, men kan ikke få det til at spille
ordentligt.
Kunne jer få at vide, hvad der er installeret på de browsere der i denne
tråd ser ud til at virke?
Med venlig hilsen,
Hans

Fra : Thomas Overgaard

Dato : 15-12-07 20:13

Hans Houmøller wrote :

> Kunne jer få at vide, hvad der er installeret på de browsere der i
> denne tråd ser ud til at virke?

Bruger Firefox, MPlayer samt mplayerplug-in, det virker til dels for det
er alt eller intet. Jeg kan ikke vælge hvilket indslag jeg vil se men må
snuppe hele udsendelsen.
--
Thomas O.

This area is designed to become quite warm during normal operation.

Fra : Pjensen73

Dato : 14-12-07 12:50

Den Fri, 14 Dec 2007 11:39:11 +0100 skrev lejf jessen:

> Hej igen!
>
> Læser du ikke de svar vi giver dig? Du ser det ved at trykke på linket,
> efter at have installeret de ting vi har anbefalet Se
> MediaPlayerConnectivity , s hjemeside.

Jo, selvfølgelig gør jeg det. Jeg svarede bare lan, inden jeg læste dit
svar.

Fra : Pjensen73

Dato : 14-12-07 14:52

Den Fri, 14 Dec 2007 13:17:53 +0100 skrev lejf jessen:

> Hej Pjensen73!
>
> hmm - Godt ord igen Håber, at du får det til at virke

Og det gjorde jeg. Takker.

Fra : Andreas Lorensen

Dato : 15-12-07 19:36

lør, 15 12 2007 kl. 18:52 +0100, skrev Hans Houmøller:
> [...]
> ordentligt.
> Kunne jer få at vide, hvad der er installeret på de browsere der i denne

Jeg læser også med. Jeg har ingen extra plugins i firefox og kan uden
problemer se tv2.

Jeg har dog installeret Ubuntu restricted extras som beskrevet her.
https://help.ubuntu.com/community/RestrictedFormats

Jeg går ud fra det inkluderer en del codexer og den slags.

/andreas

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 16-12-07 00:25

Hans Houmøller <hanshoumoller@mail.dk> writes:

> Jeg læser videre og forsøger mig frem, så jeg kommer helt sikkert til
> at se tv på nettet. Spørgesmålet er kun HVORNÅR!

Prøvede bare for sjov at åbne i Ubuntu 7.10, uden nogen specielle
tiltag. Den gør klar men når den skal starte faktisk fremvisning fryser
afspilleren (vinduet opdateres slet ikke mere).

Det kommer nok en dag.
--
Thorbjørn Ravn Andersen