MS Windows
briani 27239
drwatson32 går amok
Fra : JcLind

Dato : 14-12-07 06:30

XP pro

Der er pludseligt fejl i mange programmer og alt lukkes.

Hvor skal jeg lede først for at udbere fejl?

VH jakob

Fra : kep

Dato : 14-12-07 09:16

"JcLind" <Svar-her@i.gruppen> skrev i en meddelelse
> XP pro
>
> Der er pludseligt fejl i mange programmer og alt lukkes.
>
> Hvor skal jeg lede først for at udbere fejl?
>
> VH jakob

Hej
Måske Logbogen kan fortælle noget
Kontrolpanel->Administration->Computeradministration

kep

Fra : JcLind

Dato : 14-12-07 16:39

"kep" <kepFJERN@postkasse.net> skrev i en meddelelse

> Måske Logbogen kan fortælle noget
> Kontrolpanel->Administration->Computeradministration

Noget, der går igen er dette "
fejlagtigt modul kernel32.dll, version 5.1.2600.3119,

" Der er mange meddelelser med forskellige programmer, men med kernel32 som
fejlmodul.

Skal jeg så skaffe en nyt "kernel"?

Jeg er glad for at ku få hjælp herinde

VH jakob

Fra : kep

Dato : 14-12-07 17:36

"JcLind" <nixenbixen@sol.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> fejlagtigt modul kernel32.dll, version 5.1.2600.3119,
>
> " Der er mange meddelelser med forskellige programmer, men med kernel32

Har du prøvet at lave en Systemgendannelse ?

Fra : JcLind

Dato : 15-12-07 10:49

> Har du prøvet at lave en Systemgendannelse ?

JA, nu ku jeg, det tog sin tid og mange forsøg, men i fejlsikret fandt jeg
åbenbart en udgave, der virkede. Indtil videre lader det til at systemet er
stabilt.

Tak for din hjælp og tid

VH jakob

Fra : JcLind

Dato : 15-12-07 17:52

"JcLind" <Svar-her@i.gruppen> skrev i en meddelelse news:4763a313$0$15872

> [...]
> åbenbart en udgave, der virkede. Indtil videre lader det til at systemet

Jeg tog fejl, nu er den gal igen.

Hvordan installerer jeg XP pro uden at skulle formattere mine diske? Jeg har
hørt at man kan sætte styresystemet ind igen uden at ens filer bliver væk

VH jakob

Fra : JcLind

Dato : 15-12-07 17:54

> [...]

> har hørt at man kan sætte styresystemet ind igen uden at ens filer bliver

eller kan jeg "snyde" mig ind på CDrommen med XP og finde Cabben med
system32 på?

Fra : kep

Dato : 15-12-07 18:29

> "JcLind" <Svar-her@i.gruppen> skrev i en meddelelse

Du kan lave en reparation
http://www.spywareinfo.dk/#/tip-og-tricks/repair-xp.htm

> eller kan jeg "snyde" mig ind på CDrommen med XP og finde Cabben med
> system32 på?

Prøv at tjekke systemfilerner
I Kør skriver du sfc /scannow - bemærk mellemrum efter sfc
Du skal indsætte XP - cdèn i drevet

Fra : kep

Dato : 15-12-07 18:58

"kep" <kepFJERN@postkasse.net> skrev i en meddelelse

> "JcLind" <Svar-her@i.gruppen> skrev i en meddelelse

> Du kan lave en reparation
> http://www.spywareinfo.dk/#/tip-og-tricks/repair-xp.htm

Det står ikke i vejledningen - men du skal geninstallere de
drivere du selv har installeret.

Fra : JcLind

Dato : 15-12-07 20:28

> Det står ikke i vejledningen - men du skal geninstallere de
> drivere du selv har installeret.

Jeg har geninstalleret XP og går ud fra at det kører nu.

Da jeg fik maskinen var der en Ressource CD med med drivere. Er det bl.a.
det? og alt hvad jeg hr installeret på maskinen fra den gang?

Jeg kan ikke huske alt, men får jeg ikke en meddelelse hvis der er noget der
ikke virker? Så kan jeg se på programmet om det er noget jeg har installeret
efterfølgende.

Tænk at bruge en lørdag aften på det her, men man er jo slave af ens
maskine. Selvom PCen var tiltænkt at skulle tjene menneskeheden

Endnu en gang tak for din store hjælp

VH jakob

Fra : kep

Dato : 16-12-07 02:43

> [...]
>
> Da jeg fik maskinen var der en Ressource CD med med drivere. Er det bl.a.
> det? og alt hvad jeg hr installeret på maskinen fra den gang?

Jeg har ingen erfaring med den slags installation.

> Jeg kan ikke huske alt, men får jeg ikke en meddelelse hvis der er noget
> der ikke virker? Så kan jeg se på programmet om det er noget jeg har
> installeret efterfølgende.

Du kan altid tjekke Logbogen

> Tænk at bruge en lørdag aften på det her, men man er jo slave af ens
> maskine. Selvom PCen var tiltænkt at skulle tjene menneskeheden

Kender det kun alt for godt .-))

> Endnu en gang tak for din store hjælp

Det var så lidt.