MS Windows
briani 27239
Partitioner driver mig til vanvid.
Fra : John

Dato : 13-12-07 23:47

Hej

Jeg har formateret min T61 og har nu vha. recovery skiverne reetableret
Windows Vista. Så langt så godt. Jeg vil så gerne slette partitionen
hvor reciveryfilerne ligger og så flette de to partitioner sammen. Jeg
kan sagtens slette filerne på recovery partitionen, men jeg kan ikke få
lov at flette de to partitioner sammen til én partition/udvide
Vista-partitionen til også at omfatte recovery partitionen.

Jeg har både prøvet i Vistas diskhåndtering, i en harddiskskuffe i XP og
vha. GParted i en Ubuntu Live CD – alle uden held.

Findes der en (gratis) løsning på det problem?

Planen er i sidste ende at der også skal installeres en Ubuntu og så
skal der oprettes en partition hvor filer som jeg ønsker at have adgang
til fra begge styresystemer skal placeres (en FAT 32 partition). Men så
længe jeg også har recovery partitionen render jeg ind i max 4
partitioner begrænsningen. Kan jeg alternativt komme uden om den
begrænsning?

Mvh

John

Fra : getdion@gmail.com

Dato : 14-12-07 17:46

> [...]
> jeg ind i max 4 partitioner begrænsningen. Kan jeg alternativt komme uden om den

Har du overvejet et USBdrev.?
Kingston Data-traveller kan boote.

Fra : John

Dato : 15-12-07 11:06

getdion@gmail.com skrev:

> Har du overvejet et USBdrev.?
> Kingston Data-traveller kan boote.

Ja, men jeg vil godt undgå den slags eksterne løsninger.
Løsningen blev at droppe FAT32-partitionen. Ubuntu 7.10 klarer fint
NTFS, så jeg har bare oprettet en mappe på C-drevet til formålet i
stedet for :)

Men tak for forslaget.

Mvh

John