MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
kopi af pc til pc
Fra : Karsten Aarhus

Dato : 13-12-07 13:37

Hej alle

Vi har en pc som er vital vigtig for os derfor vil vi gerne have en kopi
kørende af den itilfælde af at den skulle forsvinde eller gå ned.
Finder der et program som kan kopier pc til pc. vi har nemlig 1 pc
fuldstændig magen til den som vi gerne vil have en kopi af.
Det er vigtig at pc'en ikke skal slukkes for at der skal tages kopi af
harddisken.

/Karsten

Fra : Bjarne K.

Dato : 13-12-07 13:56

"Karsten Aarhus" <kaa@poly-tech.dk> wrote in message
> [...]
> fuldstændig magen til den som vi gerne vil have en kopi af.
> Det er vigtig at pc'en ikke skal slukkes for at der skal tages kopi af

Mener du kontinuerligt (clustering) , eller bare en kopi en gang imellem.

Det sidste burde kunne lade burde kunne lade sig gøre med Acronis True
Image, med noget fixfaxeri, som f.eks. en USB disk som mellemstation.

Ved dog ikke om Acronis kan installeres, uden at det er nødvendigt at boote
PC1.

Clustering ved jeg intet om under Windows.

Bjarne K.

Fra : Bjarne K.

Dato : 13-12-07 14:34

> [...]
> fuldstændig magen til den som vi gerne vil have en kopi af.
> Det er vigtig at pc'en ikke skal slukkes for at der skal tages kopi af

Nu skriver du ikke hvad styresystem i bruger, men hvis i bruger Win2003
(eller 2000), kan i måske klare ploblemet ved at replikere viatale data
over.

Bjarne K.

Fra : Karsten Aarhus

Dato : 13-12-07 15:24

Hej Bjarne,

Der er windows xp prof vi kører med.
Jeg vil gerne have at man kan gøre det via netværket.

evt. ved at installere programmet på pc'en som kører og så have en diskette
som man sætter i den pc som skal have backup'en over på. det er sådan noget
jeg er ude efter. Det skal ikke være cluster, det skal bare kører engang
imellem når jeg ønsker det.
/Karsten

Fra : Bjarne K.

Dato : 13-12-07 15:38

> [...]
> sådan noget jeg er ude efter. Det skal ikke være cluster, det skal bare
> kører engang imellem når jeg ønsker det.

Jeg kan stadig ikke helt gennemskue, hvad det er i skal have lagt over, men
hvis det bare drejer sig om nogle filer, kan i vel bare som du selv er inde
på, installeret programmet på PC2, og så lave en netværks share på dets
data/fil directory, og derefter kopiere filerne manult fra PC1.

Bjarne K.

Fra : Rado

Dato : 14-12-07 20:02

On Thu, 13 Dec 2007 15:24:20 +0100, "Karsten Aarhus"
<kaa@poly-tech.dk> wrote:

> [...]
>jeg er ude efter. Det skal ikke være cluster, det skal bare kører engang

Så skal du have fat i Acronis Workstation, den kan lave backup over
netværk.

http://www.acronis.com/enterprise/products/ATICW/

Her kan du enten installere programmet på maskinen der skal tages
backup af, og sende backupfilen til en anden maskine i netværket,
eller installere det på en anden maskine i netværket, og lave backupen
derfra over netværket, via Management Console. Ingen af delene kræver
genstart af nogen af maskinerne.

Men du slipper nok ikke udenom at skulle genstarte maskinen mindst én
gang ved installation af hoved programmet (to gange hvis du også
installerer Group Server - de 3 andre programmer kræver ikke
genstart). Hvis du installerer det på en anden maskine, skal du også
installere nogle filer på maskinen du vil tage backup af, hvilket
gøres via den Rescue CD man kan lave. Det kan ikke gøres fra Windows,
her skal der bootes på CDen, altså genstart.

Det er også muligt at installere filerne over netværk via Management
Console, jeg har nu ikke haft held med det men får en fejlmelding om
manglende forbindelse (forbindelsen er god nok efter de er
installeret). Men selvom du får forbindelse skal maskinen vist
genstartes alligevel, efter hvad jeg forstår.

--
Rado

Protester imod EUs intelligent design resolution:
http://www.petitiononline.com/id108/petition.html

Fra : John

Dato : 13-12-07 15:53

"Karsten Aarhus" <kaa@poly-tech.dk> skrev i en meddelelse

> Finder der et program som kan kopier pc til pc.

http://majorgeeks.com/HDClone_Free_Edition_d3809.html

http://www.snapfiles.com/get/DriveImageXML.html

John