Pris komfur kontra løsdele
Fra : Thomas

Dato : 11-12-07 18:53

Hej NG

Jeg har luret lidt på, hvad der skal ske i mit fremtidige køkken. Og en af
de "vilde" ideer er ovn og plade istedet for et komfur. Men hvad er det
lige der gør sådanne et sæt vanvittigt dyrt ? Kan godt regne ud, at det
altid vil være dyrere med 2 dele, men selve kogepladen, (jeg vil fx have et
keramisk), overstiger langt, hvad man kan få et komplet glaskeramisk komfur
for... her falder min kæde af

Håber en eller anden kan svare mig

Mvh

Thomas

Fra : Thomas

Dato : 11-12-07 19:02

"Thomas" <bambanosFJERN@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> have et keramisk), overstiger langt, hvad man kan få et komplet
> glaskeramisk komfur for... her falder min kæde af

Retter lige mig selv , langt og langt, jeg faldt lige over elgigantens side.
her ser det ikke så slemt ud... der er nogle billigere mærker der...
men alligevel fx Electrolux, 4500 for den billigste kogeplade fandt for
nylig et rustfrit Electroluc EKC 60050X keramisk til under 5000 kr på nettet

Mvh

Thomas

Fra : Thomas

Dato : 11-12-07 19:10

> "Thomas" <bambanosFJERN@hotmail.com> wrote in message

Og lige et nyt tillægsspørgsmål... alt efter hvad der bliver svaret på det
primære spørgsmål....

Skal man nu spare et sted eller gøre det mest fornuftige skal man så:

1.købe en billig ovn og en dyr plade

eller

2.købe en dyr ovn og en billig plade

Mvh

Thomas

Fra : Henning

Dato : 11-12-07 19:50

On Tue, 11 Dec 2007 19:09:55 +0100, "Thomas"
<bambanosFJERN@hotmail.com> wrote:

>"Thomas" <bambanosFJERN@hotmail.com> wrote in message

>Og lige et nyt tillægsspørgsmål... alt efter hvad der bliver svaret på det
>primære spørgsmål....

Udbud/efterspørgsel

>Skal man nu spare et sted eller gøre det mest fornuftige skal man så:
>
>1.købe en billig ovn og en dyr plade
>
>eller
>
>2.købe en dyr ovn og en billig plade

Eller 3 - vente!!

Fra : Ivar

Dato : 11-12-07 20:32

Thomas skrev:

> 1.købe en billig ovn og en dyr plade

> eller

> 2.købe en dyr ovn og en billig plade

Afhængigt af dit behov.

Har du set på induktionskomfur?
Det ville jeg købe, og så spare på ovnen.

Ivar Magnusson

--
Træt af Outlook Express?
MesNews: http://LexInfo.dk/MesNews/

Fra : Gert

Dato : 11-12-07 21:02

"Thomas" <bambanosFJERN@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> have et keramisk), overstiger langt, hvad man kan få et komplet
> glaskeramisk komfur for... her falder min kæde af

desvære er det økonomien der ofte får en til at spare lidt for meget på
hvidevare.
vi har selv lige skiftet ovn, kogeplade og emfang ud.
det endte med en total pris på ca 20000,- mange penge ja! men det er det
hele værd

kogepladen er en VOSS induktion 90 cm bred, og det er en fornøjelse at
bruge, lynhurtig i opvarmning
og lige så hurtig til at køle pladen ned igen.

ovnen er også VOSS med pyrolyse. og en masse gode indstillinger.
og det er her du samtidig har muligheden for at spare lidt på dit elforbrug.

selv om mange ikke tænker over det så er ovnen en af de store strømslugere
så her kan det godt svare sig at bruge lidt extra på en A eller A+

emfanget er en Gorenje med extern motor, og manner der er sug i sådan en
fætter, ca 800 M3 luft på højeste trin.
det spurgte du ikke om men jeg ville nu nævne det aligevel

hagen ved det hele er self at vi måtte ud og låne lidt til indkøbet da der
ikke lige lå 20000 og grinede i en skuffe

Mvh
Gert

Fra : TT

Dato : 12-12-07 00:16

> [...]
>
> hagen ved det hele er self at vi måtte ud og låne lidt til indkøbet da der
> ikke lige lå 20000 og grinede i en skuffe

Ja, der var jeg også, ATAG gas kogeplade 12.000,- Siemens Pyrolyse ovn.
8000,- og en Trepol Emhætte med indbygget 1000 M3 motor i hulrummet i
ydervæggen ca. 15.000 = 36.000,- og jeg er så glad for det hver eneste dag.

-TT

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 12-12-07 11:13

Thomas wrote:

> Jeg har luret lidt på, hvad der skal ske i mit fremtidige køkken. Og
> en af de "vilde" ideer er ovn og plade istedet for et komfur.

Det er ikke nogen vild ide. Fordelene er:

- Ovnen kan placeres i en ordentlig højde. Det er ikke altid lige let at
bakse en fyldt bradepande ned, ind, ud og op.

- Man kan arbejde ved kogepladerne og ovnen samtidigt.

> [...]
> kogepladen, (jeg vil fx have et keramisk), overstiger langt, hvad man
> kan få et komplet glaskeramisk komfur for... her falder min kæde af

Aner det ikke. Da vi lavede nyt køkken for tre år siden var et almindeligt
komfur ikke noget vi så meget som bare overvejede så derfor kiggede vi
heller ikke på priser for et sådant.

Og husk: glæden over den lave pris fortager sig hurtigt. Ærgrelsen over den
dårlige løsning skal du leve med hver eneste dag.

Ebbe

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 12-12-07 04:03

On Dec 12, 11:13 am, "Ebbe Kristensen" <e...@ekologic.dk> wrote:

> Aner det ikke. Da vi lavede nyt køkken for tre år siden var et almindeligt
> komfur ikke noget vi så meget som bare overvejede så derfor kiggede vi
> heller ikke på priser for et sådant.

Vores køkken skal laves om om 5-6 år, men indtil da vil vi gerne have
skiftet den kedelige glaskeramiske bordmodel agtige VOSS vi har nu ud
og købe en billig glaskeramisk indbygningskogeplade da vi vil have en
ca. 80 cm induktion til den tid og det kan ikke bygges ind nu.

> Og husk: glæden over den lave pris fortager sig hurtigt. Ærgrelsen over den
> dårlige løsning skal du leve med hver eneste dag.

Nemlig.
Vi havde indbygningsovn og valgte at købe den blivende ovn nu, da vi
fandt AEG's topmodel ovn uden damp som demo model til under halv pris
hos JKE Design.
Den kan alt undtagen damp, jeg kan ikke komme på noget den ikke kan
eller ikke har.

--
Christian......http://www.yee-haw.dk
KØBES: Pallegafler til montering på trepunktsophæng og

Fra : Gilbert....\(5750\)

Dato : 12-12-07 21:45

[...]

har en 80 cm induktionsplade, hvor er jeg ked af vi ikke så denne løsning
da vi købte, skal simpelthen ind i vores køkken inden 2010
http://www.witt.dk/witt_design/multi_zones/multi_zones
det er for fedt, ikke noget med mere at slås med der ikke er plads til en
stor stege gryde og en stegepande på samme tid

--
Hilsen Gilbert Rønhave
( . ) ( . )

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 12-12-07 22:12

> [...]
> det er for fedt, ikke noget med mere at slås med der ikke er plads til en
> stor stege gryde og en stegepande på samme tid

Der var det jo! Den rigtige løsning på et bøvlet problem. Det eneste, der er
galt er at man ikke kan få knapper, men er nødt til at nøjes med
fingertouch, men det kan man jo ingen steder mere - har du en idé om hvad
det koster?

Mvh Maria

Fra : Lars Ottesen

Dato : 12-12-07 22:48

Gaggenau har en iduksjon komfyrtopp med en form for vribryter, i Norge
koster en 80 cm bred utgave med 4 kokesoner ca 14.000 kr
http://www.gaggenau.com/NO_no/Cooktops/Cooktops-Overview/Product-Detail/Standard-Feature.do?p3=contentId%3D3396811&protocol=*~CI+481~*&contentId=3396811&contentField=feature3

http://www.gaggenau.com/NO_no/Cooktops/Cooktops-Overview/Product-Detail.do?protocol=*~CI+481&contentId=3396811

Mvh Lars

Fra : \"Schumi\"

Dato : 13-12-07 05:58

"Lars Ottesen" <larsottesen*fjernes*@senswave.comINVALID> skrev i en
meddelelse news:iZKdnV6kjbiLyv3a4p2dnAA@telenor.com...

> Gaggenau har en iduksjon komfyrtopp med en form for vribryter, i Norge
> koster en 80 cm bred utgave med 4 kokesoner ca 14.000 kr
> [...]

He he - sådan een har vi, ligesom resten af hvidevarerne er fra Gaggenau.
Som Ebbe skriver, er det en dårlig politik at spare for meget, fordi de
rette produkter er en fornøjelse at anvende hver dag. Den viste "koge-
plade" funker dejligt i hverdagen - og ser godt ud...

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 13-12-07 12:17

"Schumi" wrote:

> He he - sådan een har vi, ligesom resten af hvidevarerne er fra
> Gaggenau. Som Ebbe skriver, er det en dårlig politik at spare for
> meget, fordi de rette produkter er en fornøjelse at anvende hver dag.

Vi valgte så Scholtés

Ebbe

Fra : nasip

Dato : 14-12-07 03:55

On 11 Dec., 20:31, Ivar <dild@[nozpam]webspeed.dk> wrote:

> Afhængigt af dit behov.
>
> Har du set på induktionskomfur?
> Det ville jeg købe, og så spare på ovnen.

> [...]

Jeg kunne egentlig godt tænke mig at vide, om der er forsket i
risikoen ved induktion? Der er jo tale om et kraftigt magnetfelt,
eller tager jeg fejl?

Pia

Fra : Ivar

Dato : 14-12-07 18:17

nasip skrev:

> Jeg kunne egentlig godt tænke mig at vide, om der er forsket i
> risikoen ved induktion?

Ja, det kan du tro der er. Der findes scannere der scanner
menneskekroppen ved at måle molekylernes magnetiske resonans (MR).
De udsætter kroppen for et ekstremt højt magnetfelt. Et
induktionskomfur
er en ren cykeldynamo sammenlignet med.

Ivar Magnusson

Fra : nasip

Dato : 16-12-07 07:25

On 14 Dec., 18:16, Ivar <dild@[nozpam]webspeed.dk> wrote:

> [...]
> menneskekroppen ved at måle molekylernes magnetiske resonans (MR).
> De udsætter kroppen for et ekstremt højt magnetfelt. Et

Du har vel ikke en eller anden artikel eller lignende på nettet, som
du kan henvise til. Jeg kunne godt tænke mig at læse mere om emnet,
inden jeg beslutter mig for glaskeramisk eller induktion.

Fra : \"Schumi\"

Dato : 16-12-07 16:10

"nasip" <zipcodes@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Du har vel ikke en eller anden artikel eller lignende på nettet, som
> du kan henvise til. Jeg kunne godt tænke mig at læse mere om emnet,
> inden jeg beslutter mig for glaskeramisk eller induktion.

Du googler blot på "induktion kogeplader pacemaker". Så vil
du se, at det er det eneste område, hvor der er problemer...

Fra : Anders Majland

Dato : 17-12-07 15:58

> Du googler blot på "induktion kogeplader pacemaker". Så vil
> du se, at det er det eneste område, hvor der er problemer...

Hele ideen er også at effekten skal afsættes i gryden ... Men placerer man
bagen på kogepladen så kan man da godt få fyret en smule effekt i kroppen
indtil pladen lukker ned (Jeg har ihvertfald ikke set en induktionsplade der
kan køre uden belastning)

Induktion er imho lige så godt som gas og så sviner det meget mindre og
pladen er nemmere at rengøre

/A

Fra : John

Dato : 21-12-07 00:52

Jeg har for nyligt købt kogeplade og indbygnings ovn.

Jeg valgte at købe flagskibet fra Voss ovne og en billig "noname" keramisk
kogeplade.

Men vi var så uheldige at min kone tabte et glas krydderier på pladen og den
slog en lille bitte flig af, og den blev så større efter at man satte varme
på pladen.

Vi fik den så byttet men istedet for at få den samme billige plade valgter
vi at betale 4.000 mere og fik så også en meget bedre og mere stabil plade
fra Voss.

At vi så har været uhelddige at tabe noget på pladen er en ting, men jeg
tror på at penge og kvalitet hænger sammen også i køkkenet