Migrering af fysisk maskine til virtuel
Fra : Amok

Dato : 11-12-07 07:59

Hvordan goer man det bedst hvis man skal migrere en Windows 2003
Server SMB til en virtuel maskine? Jeg kunne forestille mig at det var
noget med at man flytter et image af den fysiske maskine over til den
virtuelle og saa forsoeger at faa den virtuelle hardware til at ligne
den fysiske.

../Anders

Fra : fix

Dato : 11-12-07 16:08

"Amok" <anders.moerk@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> noget med at man flytter et image af den fysiske maskine over til den
> virtuelle og saa forsoeger at faa den virtuelle hardware til at ligne

det afhænger lidt af hvilket virtual system du vil bruge.
prøv VMware, de har gratis migrator og player/server.

alternativt, gå i en windowsgruppe og spørg. De ved sikkert noget Microsoft
Virtual PC

finn

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 11-12-07 18:14

Amok <anders.moerk@gmail.com> writes:

> [...]
> noget med at man flytter et image af den fysiske maskine over til den
> virtuelle og saa forsoeger at faa den virtuelle hardware til at ligne

Bruger det værktøj som virtualiseringslagsfabrikanten anbefaler. Fx
har vmware en gratis dims til formålet.
--
Thorbjørn Ravn Andersen