MS Windows
briani 27239
Lydproblemer.
Fra : kalvoere

Dato : 09-12-07 21:12

Hej.

På min nye maskine Dual core 6000+ og Vista, er lyden pludselig
forsvundet. Jeg synes ikke at jeg med alm. fornuft kan få den til at
spille igen. Hvis jeg fører musen over højttalericonet står der:
Digital outputenhed (SPDIF) Enheden high definition audio.

Jeg kan ikke se nogle almindelige lyd drivere eller sådan noget.

Hvordan får jeg lyd igen?

/Lars

Fra : Richard Thune

Dato : 10-12-07 09:14

"kalvoere" <Lars.Helsboel@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> Digital outputenhed (SPDIF) Enheden high definition audio.
>
> Jeg kan ikke se nogle almindelige lyd drivere eller sådan noget.

Det syntes at indikere at den sender lyden ud digitalt, sikkert optisk. Så
nu er det spørgsmålet om du har forbundet computeren via optisk fiber? Hvis
ikke så stil den tilbage til at bruge almindelige højtalere. Højreklik på
højtalerikon og vælg afspilningsenheder.
RT

Fra : kalvoere

Dato : 10-12-07 02:32

On 10 Dec., 09:13, "Richard Thune" <rth...@gmail.com> wrote:

> [...]
> ikke så stil den tilbage til at bruge almindelige højtalere. Højreklik på
> højtalerikon og vælg afspilningsenheder.

Hej,

Når jeg gør det vider den at der kun er en mulighed nemlig: Digital
outputenhed (SPDIF) Enheden high definition audio.

Der kan således ikke vælges andet

/Lars

Fra : Richard Thune

Dato : 10-12-07 11:12

Klip

> [...]
>
> Når jeg gør det vider den at der kun er en mulighed nemlig: Digital
> outputenhed (SPDIF) Enheden high definition audio.

Ja så vil jeg mene at der mangler driver, eller den er i uorden.
Prøv at se på den i enhedshåndtering, eventuelt opdater driveren herinde
fra, eller prøv at fjerne den.
RT