DVD afspiller program
Fra : Mort1s1

Dato : 08-12-07 14:41

Er der anbefaling af et godt DVD afspiller program som er velegnet til en
750 mhz Pc.
Kører KUBUNTU

Jeg er iøvrigt også interesseret i et egnet brænderprogram.

mort1s1

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 08-12-07 18:12

Den Sat, 08 Dec 2007 14:41:19 +0100 skrev Mort1s1:

> [...]
> en 750 mhz Pc.
> Kører KUBUNTU
>
> Jeg er iøvrigt også interesseret i et egnet brænderprogram.

VLC, http://www.videolan.org/vlc/
Fungerer fint for mig, både på K og U buntu.
sudo apt-get install vlc

Brænderprogram = K3B, endvidere fåes også Nero Linux (Freeware til engang
i 2008). K3B er "gratis".

Karl Erik Christensen

www.ranunkelvej.com - www.ranunkelvej.com/sai/

Fra : Frank Damgaard

Dato : 08-12-07 18:31

Mort1s1 skrev:
> Er der anbefaling af et godt DVD afspiller program som er velegnet til
> en 750 mhz Pc.
> Kører KUBUNTU

F.eks. xine, vlc, ogle (KDE)

jeg er dog ikke klar over om en 750MHz kan trække dem, men du kan
jo prøve dem, de er alle med i (k)ubuntu 7.10 , se i pakkemanageren.

> Jeg er iøvrigt også interesseret i et egnet brænderprogram.

K3b er min favorit.
Jeg har også købt nero-linux , som jeg bruger til nogle få typer opgaver.

Se også på qpxtool der kan checke kvalitet af brændte DVD'ere
(det virker dog ikke med alle mærker DVD-brænder drev)
http://qpxtool.sourceforge.net/
Programmet svarer til Nero CD/DVD-speed til windows.
qpxtool er med i ubuntu 7.10

Fra : Kent Friis

Dato : 08-12-07 19:13

Den Sat, 8 Dec 2007 14:41:19 +0100 skrev Mort1s1:
> Er der anbefaling af et godt DVD afspiller program som er velegnet til en
> 750 mhz Pc.
> Kører KUBUNTU

Da jeg havde en 600 MHz PC, faldt valget på MPlayer, fordi det var
den eneste der kunne klare at vise film.

(Det var dog VCD, ikke DVD).

Mvh
Kent