nagios og nsclient++
Fra : Kasper Lund

Dato : 06-12-07 15:42

Hej med jer.

Jeg forsøger at sætte nsclient++ klienten på på nogle w2k3 64bit servere.

Jeg har tidligere brugt den originale nsclient, og herefter nc_net
klienten - begge med stor succes.

Jeg henter data i active mode (hvor det er serveren der initierer
forbindelsen), så klienten skal bare opføre sig som den originale
nsclient.

Mit problem er nu at jeg ikke kan få nsclient++ klienten til at virke som
jeg vil.

Jeg kan telnette til den, men nagios får intet data.
Jeg bruger intet password på forbindelsen, og mener at kunne huske at
nsclient++ klienten har problemer med dette, nogen der kan be eller
afkræfte?

Jeg spørger ikke til fornuften i ikke at have et kodeord, men til om det
kan virke uden password på nsclient++ klienten.

På nc_net klienten skal password stå til "None" for at være blankt, men
der står i hjælpe teksten på nsclient++ klienten at man bare skal lade
den være blank.

Synes bare ikke det virker...

/Kasper

Fra : Kasper Nordal Lund

Dato : 08-12-07 09:09

On Thu, 06 Dec 2007 14:42:21 +0000, Kasper Lund wrote:

> password på forbindelsen, og mener at kunne huske at nsclient++ klienten
> har problemer med dette, nogen der kan be eller afkræfte?

Jeg kan så bekræfte at der i nsclient++ også skal stå password = None