Kan virtuelle maskiner gemmes på FAT-drev?
Fra : Amok

Dato : 06-12-07 02:45

Nu fik jeg lige lavet mig en virtuel maskine i VMware Workstation som
fylder 60 Gb og så kom jeg naturligvis til at tænke på at den jo nok
ikke ville kunne ligge på min iPod, der har problemer med filer større
end 2 Gb. Hvad gør man så? Jeg synes jeg så at man kunne lave
virtuelle harddiske der er splittet op i 2GB filer i VMW. Men, kan man
migrere en vm der fylder 60 Gb til en sådan løsning?

./Anders

Fra : Bjarne K.

Dato : 06-12-07 15:39

"Amok" <anders.moerk@gmail.com> wrote in message
[...]

Jeg kan ikke finde nogle tools under workstation der kan (derfor kan de jo
godt findes).

Men du kan vel på din nuværende virtuelle maskine addere en ny hd med den
ønskede opsplitning, og derefter lave en kopiering med ghost/true image
eller lignende over på den nye hd.

Bjarne K.

Fra : Nicolai Lang

Dato : 06-12-07 17:40

On Thu, 6 Dec 2007 01:44:55 -0800 (PST), Amok <anders.moerk@gmail.com>
wrote:

>virtuelle harddiske der er splittet op i 2GB filer i VMW. Men, kan man
>migrere en vm der fylder 60 Gb til en sådan løsning?

Send mig en e-mail, så skal jeg sende et par VMWare Floppy images der
kan hjælpe dig med at migrere fra en virtuel harddisk til en anden
virtuel harddisk.

Med venlig hilsen
Nicolai

--