MS Windows
briani 27239
Problemer med installation af Win XP
Fra : Flemming

Dato : 06-12-07 22:37

Hej

Har lige købt ny PC fra Aldi, og vil gerne have installeret Windows XP på
den. Men:
Hvis jeg bare smider min XP cd i, fejler den med en STOP 0x0000007b.
Nu har jeg læst mig lidt frem på nettet at det med meget stor sandsynlighed
er min Serial ATA controller, som kører i AHCI mode, og jeg skal installere
specielle drivers med F6.
Ok fair nok, men hvordan fan.... for jeg de drivers installeret. Når jeg
trykker på F6 under installationen, kan Windows install ikke finde nogle
floppy drev, og ja det er jo rigtigt det er der ikke. Prøvede at skifte cd,
til en cd med driverne på, meeeen nej nej, de skal ligge på floppy.....
gggrrrrrr

Så gode råd modtages, på forhånd tak.

Mvh. Flemming

Fra : Ole C

Dato : 06-12-07 23:05

Flemming skrev blandt andet:

> [...]
> finde nogle floppy drev, og ja det er jo rigtigt det er der ikke.
> Prøvede at skifte cd, til en cd med driverne på, meeeen nej nej, de

Du har nok kun disse to muligheder:
Lån eller køb et USB-floppydrev. Koster et par hundrede kroner og kan jo
altså en gang imellem stadig være nyttigt.
Eller lav en ny installations-CD med driverne (og evt. alle opdateringer
siden SP2) ved hjælp af nLite: http://www.nliteos.com/guide/

--
vh
Ole C

Fra : Claus Tersgov

Dato : 07-12-07 17:40

"Flemming" <123spam4me@gmail.com> skrev

> [...]
> sandsynlighed er min Serial ATA controller, som kører i AHCI mode, og jeg
> skal installere specielle drivers med F6.

Prøv at gå bios opsætningen i gennem. Muligvis er der nogle muligheder for
SATA support via bios. Jeg ved også, at der er en ganske bestemt parameter,
som skal ændres i bios, men jeg kan ikke huske det konkret.

Det fremgår af et notat på microsoft supportside omkring SATA og XP
installation. Desværre har jeg glemt at gemme linket, men søg på deres
database. Jeg *ved*, det er der. Emnet har være behandlet her flere gange.

Claus

Fra : Claus Tersgov

Dato : 07-12-07 17:43

"Flemming" <123spam4me@gmail.com> skrev

> Hvis jeg bare smider min XP cd i, fejler den med en STOP 0x0000007b.

http://support.microsoft.com/kb/324103/da

Måsker er det hint her.

Ellers søg på google med stopkoden og SATA. Der er flere gode, specifikke
løsninger på google.

Claus

Fra : Tatooo

Dato : 08-12-07 14:58

"Flemming" <123spam4me@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> floppy drev, og ja det er jo rigtigt det er der ikke. Prøvede at skifte
> cd, til en cd med driverne på, meeeen nej nej, de skal ligge på

Jeg har prøvet på en HP , der fant jeg ud af, ved at gå ind i bios og vælge
sata fra / sætte den til ( ide ) kunne jeg inst XP, maskinen kører fino
endnu,

Ved ikke og det kan hjælpe dig, men manglede også sata driver, HP har
ingen....

Held og lykke

/T

Fra : Flemming

Dato : 09-12-07 00:16

Tatooo wrote:
> Jeg har prøvet på en HP , der fant jeg ud af, ved at gå ind i bios og
> vælge sata fra / sætte den til ( ide ) kunne jeg inst XP, maskinen
> kører fino endnu,

Yes, der var sku en option i min Bios, hvor jeg kunne vælge IDE, og sørme om
ikke XP kører videre nu.

Tak !

Mvh. Flemming

Fra : Ika_arne@hotmail.com

Dato : 10-01-08 15:24

> Yes, der var sku en option i min Bios, hvor jeg kunne vælge IDE, og sørme om
> ikke XP kører videre nu.
>
> Tak !
>
> Mvh. Flemming

Hej Flemming...

Jeg sidder med samme problem som du havde. det er en Medion Akoya MD
8828 som jeg har købt i Aldi. Jeg får samme STOP 0x0000007b under
winXP Pro Bootabel CD instaltationen. Jeg kan ikke finde den i bios du
snakke om. vil du hjælpe mig?

Håber du kommer tilbage :)