Procmail - få noget ind i MySQL
Fra : Hans

Dato : 05-12-07 14:18

Jeg har følgende .procmailrc fil:

LOGFILE=$HOME/procmail/procmail.log
VERBOSE=yes
LOGABSTRACT=all

:0fw: spamassassin.lock
* < 256000
| spamassassin

:0

Hvordan får jeg den til at parse visse informationer til min MySQL database?
Hvis jeg f.eks. gerne vil have parset hele emailen over i et PHP script (så
kan jeg arbejde med mailen dér)?

Fra : Kasper

Dato : 06-12-07 20:41

Hans skrev:

> Hvordan får jeg den til at parse visse informationer til min MySQL database?

Bruger en løsning, hvor der mailes en CSV-fil fra en bestemt IP-adresse
> body gemmes på filsystem, og smides i mysql med LOAD DATA INFILE og
cron. Meget simpelt, men måske ikke super-sikkert - kan umiddelbart ikke
huske om modtager- eller sender-MTA sætter afsender-IP.
Evt. kan løsningen kombineres med en valideringsmail til en bestemt
adresse, med link til dynamisk side, hvor det tilsendte kan godkendes.

Kasper

Fra : Hans

Dato : 07-12-07 11:47

> Bruger en løsning, hvor der mailes en CSV-fil fra en bestemt IP-adresse
> cron. Meget simpelt, men måske ikke super-sikkert - kan umiddelbart ikke
> huske om modtager- eller sender-MTA sætter afsender-IP.

Det kunne jeg jo allerede gøre nu men jeg vil gerne have det i realtid samt
undgå cron.
Det må da være muligt, at parse emailen igennem et PHP script, hvis den
bliver opfanget som spam?