MS Windows
briani 27239
hvad er tracking log ?
Fra : not@home.se

Dato : 05-12-07 17:00

den ligger i system volume information/catalog wsi. jeg kan ikke finde
den håber jeg kan slette den da den er det eneste jeg ikke kan scanne
med mit antivirusprogram som stopper når det når dertil og det samme
hvis jeg prøver at defragmentere

hvad laver den er det måske en virus eller hvad er dens formål mon ?

Fra : Snuden

Dato : 05-12-07 18:52

On Wed, 05 Dec 2007 17:00:04 +0100, not@home.se wrote:

> [...]
>den håber jeg kan slette den da den er det eneste jeg ikke kan scanne
>med mit antivirusprogram som stopper når det når dertil og det samme

Mon ikke din Anti-virus leverandør har et workaround til dette
problem?

>hvad laver den er det måske en virus eller hvad er dens formål mon ?

Det er ikke en virus

Når du danner et link til et objekt på et NTFS-drev, vil DLT klienten
(Distributed Link Tracking Client) give objektet et unikt ID-stempel.
Information om objekt-ID'et bliver også gemt i den henvisende fil,
kaldet link-kilden.

DLT klienten bruger filen "Tracking.log" i mappen "System Volume
Information" til at holde styr på al denne information.

Yderligere info:
http://technet.microsoft.com/en-us/library/bb742605.aspx, søg evt.
efter "Distributed Link Tracking (DLT) Client"

Det beskriver ganske vist princippet på Windows 2000, men det er også
gældende for XP og Vista.
--
Snuden