Min IP-adresse på min Fedora 8 ?
Fra : KE Kofod / 7100

Dato : 01-12-07 22:42

Hmmmm, jeg havde tidligere en Linux version hvor jeg bare kunne skrive i
TERMINAL: ifconfig tror jeg det var, hvad gør jeg i min Fedora 8 ?.

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 01-12-07 22:47

KE Kofod / 7100 <dytbaat@hergaardetgodt.dk> writes:

> Hmmmm, jeg havde tidligere en Linux version hvor jeg bare kunne skrive
> i TERMINAL: ifconfig tror jeg det var, hvad gør jeg i min Fedora 8 ?.

/sbin/ifconfig, s'mænd. (Eller login som root, så ligger /sbin i din
path).

Fra : KE Kofod / 7100

Dato : 01-12-07 23:26

Peter Dalgaard skrev:

> /sbin/ifconfig, s'mænd. (Eller login som root, så ligger /sbin i din
> path).

Sådan, tak for hjælpen.

Fra : Steffan S. Fallesen

Dato : 03-12-07 10:58

KE Kofod / 7100 wrote:

> Sådan, tak for hjælpen.

Tip: Hvis du ikke kender stien på en kommando kan whereis hjælpe. E.g.:
whereis ifconfig

/Steffan